Kan manden kræve barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2015

alenemor42

Jeg er ret sikker på han ikke kan kræve noget som helst andet end sine 14 dage når i ikke nor sammen eller ikke er sammen.

Han vil skulle dokumentere at han har været sammen med sit barn i de 14 dage hvis hans arbejde beder om refusion. 

Jeg skulle skrive under på at far havde brugt sin barsel på at være sammen med barnet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
alenemor42 skriver:

Jeg er ret sikker på han ikke kan kræve noget som helst andet end sine 14 dage når i ikke nor sammen eller ikke er sammen.

Han vil skulle dokumentere at han har været sammen med sit barn i de 14 dage hvis hans arbejde beder om refusion. 

Jeg skulle skrive under på at far havde brugt sin barsel på at være sammen med barnet.

Er det ikke lidt diskriminerende egentlig? Der er da ingen der kræver dokumentation eller underskrifter fra moren når hun holder barsel. Jeg har ikke oplevet det i hvertfald. 

Anmeld Citér

8. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abracadabra skriver:

Så tror jeg, at det er noget mere kompliceret. Kontakt statsforvaltningen og spørg. 

Umiddelbart har du jo de første 14 uger helt selv. Derefter følger 32 uger til deling - men hvis han skal have orlov, skal han jo også passe barnet i mere end 8 timer hver dag? Det lyder lidt underligt for en far, der ikke bor med sit barn? 

Hvor står det? Som mor kan du da sagtens køre barnet ind i inst, og selv være hjemme under forældreorloven. Kender en der har gjort det 3mdr før orloven sluttede. 

Anmeld Citér

8. december 2015

Fremad

Mor11 skriver:

Hvor står det? Som mor kan du da sagtens køre barnet ind i inst, og selv være hjemme under forældreorloven. Kender en der har gjort det 3mdr før orloven sluttede. 

Det kan far også, det gjorde far nemlig her....

Anmeld Citér

8. december 2015

Benjamins'mor

alenemor42 skriver:

Det har jeg aldrig oplevet, og min mand har holdt 14 dages barsel ved begge børn. 

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

Benjamins'mor skriver:

Det har jeg aldrig oplevet, og min mand har holdt 14 dages barsel ved begge børn. 

Det er fordi vi ikke bor sammen

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

Mor11 skriver:

Er det ikke lidt diskriminerende egentlig? Der er da ingen der kræver dokumentation eller underskrifter fra moren når hun holder barsel. Jeg har ikke oplevet det i hvertfald. 

Nej det syntes jeg ikke det er, det er fordi vi ikke bor sammen.

Anmeld Citér

8. december 2015

Benjamins'mor

alenemor42 skriver:

Det er fordi vi ikke bor sammen

Nå okay, på den måde.  

Anmeld Citér

8. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
alenemor42 skriver:

Nej det syntes jeg ikke det er, det er fordi vi ikke bor sammen.

men hvorfor er der mon regler for hvad han skal under sin barsel, når der ikke er det for alle andre? Kan ikke umiddelbart se hvorfor det er sådan bare fordi man ikke bor sammen. Der er sikkert også mange fædre der render og laver alt muligt andet når de har deres 14dage efter fødslen sammen med moderen. 

Det er jo lidt en tillidssag for alle, at man ikke udnytter det  

det er selfølgelig på ingen måde noget du skal stå på mål for, jeg undres bare  

Anmeld Citér

8. december 2015

Sedigfor

Anonym skriver:

Kort og godt; kan mit kommende barns far kræve noget af min barsel? Han mener pludselig at han er berettiget til halvdelen, til trods for at jeg har planer om at amme. 

I har 37 uger til deling (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.