Anonym skriver:
Sagen er den at jeg desværre blev ramt af en fødselsdepression med angst, da jeg første vores yngste, i sommers. Det har været utrolig hårdt siden da vi har 4 børn, og uheldigvis bliver min søster ramt hårdt psykisk også. Dette har dog svinget de sidste par år med sygdom og desværre ofte ramt sammen med perioder hvor vi har haft brugt for hjælp, min søster er vant til at få alt hvad hun peger på og sno mine forældre om sin lillefinger og bliver konstant forfordelt. Min mand synes det er pudsigt som der sker ting, lige når vi har brug for hjælp, og det er hver gang uden undtagelse!
Normalt hjælper jeg alt jeg kan og har tilbudt. Men nu kan jeg mærke bægeret er fyldt. Alt hensyn omkring jul osv går til hende og kan mærke det rammer mig hårdt. Kan slet ikke få dagene til at hænge sammen, og er stresset og ked af det, og har bare brug for struktur og vide at vi ikke risikerer at sidde alene kl 8 juleaften fordi hun pludselig vil hjem. (Hun bor ikke hjemme) er så frustreret og føler mig som den værste søster men må samtidig passe på min lille familie og har 4 børn at tage hensyn til, og deres jul. Jeg rummer slet ikke min søster og hendes ting lige nu, og konstant lige skal gøre opmærksom på hvordan hun har det. Det er også skidt og ville bare ønske jeg havde overskuddet, men har jeg bare ikke. Er så ked af det og frygter at tage den op med min mor og hvordan vi skal grube det an. Hver gang jeg prøver, bliver den lukket af med at vi må tage en dag af gangen
har slet ikke lyst til jul og jo nærmere vi kommer nu mere ryger jeg ned i et sort hul. Trænger bare til lidt hyggelig jul uden at skulle bekymre mig om min søsters ting og sager. At passe på mig selv for en gangs skyld. Men strider bare også imod mit gode hjerte da eet jo netop er i julen man bør være ekstra barmhjertig, tilgivende, åben osv
åh hvad pokker stiller jeg dog op
føler mig ulykkelig og knust
Åhhh... hvor jeg føler med dig.
Jeg tror jeg ville vælge den løsning der hedder jer og jeres 4 børn ALENE - fordi det er det du kan overskue. Det er okay at være syg!!!
Jeg er i øjeblikket "alene" med vores 4 børn, da min mand er indlagt med depression og har været det samlet set ca. 4 mdr. af vores søn på 8 mdr.'s liv. Resten af tiden har han været hjemme, men ikke rask.
Vores jul hedder hjemme eller hos min familie, hvor vi har en "åben invitation" og vi kan sige på dagen om vi kommer. Min tantes bror har det også bedst sådan, da han er psykisk sårbar og faktisk pt. er på samme afdeling som min mand. Den del af familien er derfor meget forstående overfor vores situation.
Jeg håber du vælger DIG - og så sig fra i år. Det er ét år ud af mange, hvor du er syg og derfor ikke kan være den barmhjertige, men andre som må være det for dig.
Knus og tanker herfra.