Syge børn med mor overalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2015

lineog4

et-ønske skriver:

Ærligt synes jeg du er galt på den ihvertfald når det kommer til skoldkopper - det vel i virkeligheden noget de fleste forældre bare gerne vil havd overstået?? Jeg har kendskab til en dp der tager imod ungerne når bare de er feberfri - for som hun siger, så skal de andre jo have det alligevel! Jeg er delvist enig i hendes disponering - med undtagelse af at de kan få børnesår i sårene fra skoldkopperne! 

Jeg er personligt mere hys med omgangssyge! Der må man bare blive indendøre 

man kan godt høre du aldrig har været enlig mor til hverken 1 eller 2 børn..... Da jeg car alene med min ældste blev jeg jo nød til at aflevere selvom jeg var mega syg! 

Men nu kunne det jo være det ikke lige var særlig fedt for en familie at barnet fik skoldkopper lige nu - nej man kan aldrig garantere men man kan da som det mindste forsøge at undgå. Jeg har en bekendt hvis familie bor i England, de skulle til jul der men da det enebarn fik skoldkopper og det er luftbåren så måtte de ikke flyve ergo julekurven til mormor og morfar blev aflyst.

ja alle skal igennem skoldkopper, men det betyder vel ikke andre skal bestemme hvornår? Jeg ville blive så harm hvis jeg mødte en der kom med barnet til et socialt arrangement med skoldkopper med ordene: jamen alle skal jo alligevel have det - jo tak men hvad med lige at spørge om det er okay først. 

Ja jeg tager mit barn med ned og afleverer når de er syge, hvad skal jeg ellers gøre. Dog bliver afleveringen super kort så vi smider så lidt baktusser ud som muligt, og er barnet stort nok kan det være det venter uden for institutionen. Men jeg ville aldrig holde fast på min ret til socialt arrangement som man sagtens kan blive hjemme fra.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2015

Mettefpigen

Undskyld, men hvordan skal man gøre tingene anderledes hvis man er alene?... lige nu har min søn skoldkopper og vi skal også have mad i huset så han er da også med over og handle f.eks. Man er jo sammen 24/7 og tingene skal jo stadig ordnes... 

Anmeld Citér

4. december 2015

lineog4

Mettefpigen skriver:

Undskyld, men hvordan skal man gøre tingene anderledes hvis man er alene?... lige nu har min søn skoldkopper og vi skal også have mad i huset så han er da også med over og handle f.eks. Man er jo sammen 24/7 og tingene skal jo stadig ordnes... 

Klart det som er nødvendigt gør man, og det handler både om indkøb, aflevering mm. Men ikke de ting som ikke er nødvendige alla julefester.

Anmeld Citér

4. december 2015

SofiaMik

lineog4 skriver:

Klart det som er nødvendigt gør man, og det handler både om indkøb, aflevering mm. Men ikke de ting som ikke er nødvendige alla julefester.

Hvordan kan du bestemme, at det ikke er nødvendigt? F.eks enlig mor med to børn. Den ene har skoldkopper er smitbar men ikke syg og den anden et større barn, der glæder sig voldsomt til julefesten på skolen. Skal de blive hjemme, fordi der er en risiko for at andre får en i grunden harmløs virus, som er bedst at få som barn?

Og er det ikke altid et dårligt tidspunkt, når børn bliver syge? 

Anmeld Citér

4. december 2015

san

Syge børn skal da helst blive hjemme, jeg ville da heller ikke bryde mig om at skulle alt muligt hvis jeg var syg... Så det er bare at blive hjemme og hygge indtil barnet er rask igen... 

Anmeld Citér

4. december 2015

san

SofiaMik skriver:

Hvordan kan du bestemme, at det ikke er nødvendigt? F.eks enlig mor med to børn. Den ene har skoldkopper er smitbar men ikke syg og den anden et større barn, der glæder sig voldsomt til julefesten på skolen. Skal de blive hjemme, fordi der er en risiko for at andre får en i grunden harmløs virus, som er bedst at få som barn?

Selvf er det trist for den andet barn, det ikke kommer med til juletræsfest .. Men er det ikke også trist at tage et sygt barn med til fest, der måske bare har brug for ro og fred... Og noget helt andet er, hvad nu hvis man smitter nogen som ikke må smittes, så som gravide og andre der kan blive alvorlige syge af lige præcis skoldkopper.. Jeg selv som mor, var nok blevet lidt sur, hvis jeg så at man tog sig barn med som havde skoldkopper og kunne smitte mit barn.. Men bare min mening  god dag til jer

Anmeld Citér

4. december 2015

lineog4

Jeg er ikke enlig mor, men er alligevel blevet hjemme også med små sure miner hvis det ene barn var syg og far skulle noget andet fx arbejde. Sådan er livet jo... Og så er jeg da heldigvis i stand til at hygge om ungerne så det hurtigt er glemt og de fik en god dag. Jeg synes ikke man skal eksponere andre for virus bare fordi ens barn ikke skal blive skuffet - tenderer en for mig egoisme og kun omtanke for egen familie. 

Og nej sygdom kommer aldrig belejligt men hvis nu jeg bare kunne bestemme lidt selv så vil jeg hellere have er feberramt barn (og jo kan kan faktisk blive rigtig sløj af skoldkopper blev en af mine, en uge uden søvn, uden appetit og for sløj til overhovedet at kunne lege) efter jul end juleaften - sker det, ja så klarer jeg det og vi får en god jul alligevel, men måske ikke der hvor jeg går over til den mor/far der ikke kunne skuffe og klare en aflysning til en julefest og siger: tak skal du have for mit barn blev udsat for smitte. 

Jeg går da heller ikke til julefest i børnehaven med feber og ondt i halsen fordi jeg vil se mit barn gå Lucia - sådan er livet og jeg skal tænke på dem omkring mig og ikke bare mig selv og mine.

så for at svare kort og godt, ja selvsagt bliver man hjemme fra juletræfest eller andre fester hvis ens barn er syg også selvom det skuffer et af de andre børn. Det er vel almindelig pli at man tænker på andre også selvom skoldkopper er harmløst (hvilket det forresten ikke er for et barn med en immundefekt eller....). Så som du kan spørge mig, hvordan jeg kan vurdere hvad der er nødvendigt, så kan jeg jo spørge dig, hvordan kan du vurdere hvad der er harmløst, og ikke mindst vurdere at det er okay at eksponere andre får smitte som ikke en gang er blever spurgt. 

Anmeld Citér

4. december 2015

Mettefpigen

lineog4 skriver:

Julefesten er jeg også enig i at man burde være blevet hjemme ☺

Tænkte også mere på de andre ting der blev nævnt ☺

Anmeld Citér

4. december 2015

SofiaMik

lineog4 skriver:

Jeg er ikke enlig mor, men er alligevel blevet hjemme også med små sure miner hvis det ene barn var syg og far skulle noget andet fx arbejde. Sådan er livet jo... Og så er jeg da heldigvis i stand til at hygge om ungerne så det hurtigt er glemt og de fik en god dag. Jeg synes ikke man skal eksponere andre for virus bare fordi ens barn ikke skal blive skuffet - tenderer en for mig egoisme og kun omtanke for egen familie. 

Og nej sygdom kommer aldrig belejligt men hvis nu jeg bare kunne bestemme lidt selv så vil jeg hellere have er feberramt barn (og jo kan kan faktisk blive rigtig sløj af skoldkopper blev en af mine, en uge uden søvn, uden appetit og for sløj til overhovedet at kunne lege) efter jul end juleaften - sker det, ja så klarer jeg det og vi får en god jul alligevel, men måske ikke der hvor jeg går over til den mor/far der ikke kunne skuffe og klare en aflysning til en julefest og siger: tak skal du have for mit barn blev udsat for smitte. 

Jeg går da heller ikke til julefest i børnehaven med feber og ondt i halsen fordi jeg vil se mit barn gå Lucia - sådan er livet og jeg skal tænke på dem omkring mig og ikke bare mig selv og mine.

så for at svare kort og godt, ja selvsagt bliver man hjemme fra juletræfest eller andre fester hvis ens barn er syg også selvom det skuffer et af de andre børn. Det er vel almindelig pli at man tænker på andre også selvom skoldkopper er harmløst (hvilket det forresten ikke er for et barn med en immundefekt eller....). Så som du kan spørge mig, hvordan jeg kan vurdere hvad der er nødvendigt, så kan jeg jo spørge dig, hvordan kan du vurdere hvad der er harmløst, og ikke mindst vurdere at det er okay at eksponere andre får smitte som ikke en gang er blever spurgt. 

Når mine har været syge af skoldkopper, har der været en periode, hvor de har været ganske friske men dog smitbare i ganske lang tid. Selvsagt jeg ikke slæber "syge" unger unødvendigt rundt. 

Hvis skoldkopper var så farlige, vurderer jeg, at man havde inkluderet dem i børnevaccinationsprogrammet.

Med hensyn til min samvittighed overfor gravide og folk med diverse immune sygdomme, så har jeg det fint, da disse nok ikke burde færdes i store forsamlinger især i vinterhalvåret, hvor der er masser af vira alle vegne. Jeg mener faktisk ikke, at samfundet på den måde kan tage højde for og hensyn til alt. Det ville jo også være egoisme i en eller anden form, hvis jeg som gravid skulle tages hensyn til på den måde.

Iøvrigt kan skoldkopper sagtens komme under en fest - prøvede vi med den store.

Har du aldrig som mor taget afsted til noget for dine børns skyld, selvom du følte dig syg, for ikke at skuffe dem og vejet det højere end din eventuelle risiko for at smitte andre med noget? Helt ærligt? 

Anmeld Citér

4. december 2015

TNBC

SofiaMik skriver:

Kan man ikke spørge en anddn volsen fra skole/børnehave, om de kan tage det raske barn med, så man kan blive hjemme med det syge barn.

Eller en til at passe det syge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.