Syge børn med mor overalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.067 visninger
30 svar
63 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. december 2015

Anonym trådstarter

Mandag fik jeg afvide at et af de andre dagplejebørn havde fået skoldkopper....

Og det kan man jo ikke holde for....

Idag får jeg så bekræftet at barnet har været til fælles jule tam tam for hele byen i den lokale hal, med et barn der skoldkopper i fuld udbrud...

En af de andre børn for dp har så løbet rundt med det syge barn og de har kysset og krammet løs...

Det andet barn har ikke haft skoldkopper, og blir sendt afsted mandag og hele ugen... Nu er han dog syg med feber og blussende kinder (han har været i dp Idag)

Nu har jeg så fået afvide at moderen til det første smuttede barn hiver det syge barn med i den stores børnehave osv hver dag....

Er det mig der er HELT galt på den..eller børn man ikke beholde sine syge og smittende børn hjemme? Også ril fælles ting hvor der kommer både ældre, gravide osv....ja faktisk bare helt beholde barnet fra andre end hjemme indtil smitter er ovre.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2015

Julemusen

Det vil da være det ideelle men ikke altid en mulighed. Lige julearrangementet ville jeg også synes var specielt og ikkr så smart, men hvis fx det syge barn var frisk og ikke berørt af skoldkopperne foruden at der er udslet, og der er ældre søskende som skulle deltage så det jo også synd at de ikke kan deltage. De fleste har trods alt haft skoldkopper. Og jeg ville personligt gerne have mit barn smittet i dagpleje alderen så det er overstået, så det kan jo være aftalt mellem de to hold forældre at det andet barn i dagplejen gerne måtte blive smittet?

Når nu nr to barn er syg med feber kan det godt lyde som starten på skoldkopper. Der er jo ikke andet end at se tiden an om dit barn bliver smittet, da skoldkopper smitter forud for udbruddet. Og der går jo 10-20 dage fra smitte til udbrud. 

Anmeld Citér

3. december 2015

Julemusen

Og ja, jeg ville tage mit syge barn med når jeg henter storebroren i børnehaven så han ikke er tvunget til at være der fra 7-17 hver dag for at far skulle kunne hente. 

Anmeld Citér

3. december 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Øh, ja jeg ville tage mit syge barn med hen og hente mit andet barn. Hvad skulle man ellers gøre - lade det raske barn være i instution hele dagen, så far kunne hente.

Det er selvfølgelig noget andet, at tage til en julefest. Der mener jeg, at man må sørge for pasning af det syge barn.

Anmeld Citér

3. december 2015

lineog4

Vi ville dele os til julefest så det syge barn blev hjemme. Men jeg er lige ved at skrive selvsagt ville jeg tage mit syge barn med når jeg skulle hente og aflevere, hvad skulle jeg ellers gøre? Jeg afleverer jo også når jeg selv er syg...

Anmeld Citér

3. december 2015

SofiaMik

Skoldkopper er jo bedst at have overstået som barn og da man jo ikke vaccinerer imod den og i alt 5 børnesygdomme, ville jeg til hver en tid ønske, at mine børn får den hurtigst muligt ligesom feks lussingesyge, som er farlig for især voksne gravide kvinder, der ikke har haft det.

Og ja jeg ville også have slæbt mit syge barn med for at aflevere og måske endog til julefest, hvis det  var eneste mulighed og barnet var feberfri. Skoldkopper kan trods alt tage op til 3 uger og verden står jo ikke stille imens.

Anmeld Citér

3. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu har vi kun et barn herhjemme og vi er 2 om hende så det er lidt nemmere. 

Jeg har den holdning at når mit barn er syg, så skal hun være hjemme. 

MEN lige i det her tilfælde med at det ene barn skal afleveres og hentes, kan det jo blive lidt problematisk og man er nødt til at tage barnet med... 

Jeg tænker, at der er en grund til hun har haft barnet med... Der har nok ikke været andre muligheder...

Anmeld Citér

3. december 2015

Abracadabra

Hvis barnet var frisk til at lege, ville jeg ingen restriktioner have - ej eller med fester. 

Mht. hente-bringe ville jeg gøre, hvad der var nødvendigt i situationen. Uden at blinke. 

Anmeld Citér

4. december 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Mandag fik jeg afvide at et af de andre dagplejebørn havde fået skoldkopper....

Og det kan man jo ikke holde for....

Idag får jeg så bekræftet at barnet har været til fælles jule tam tam for hele byen i den lokale hal, med et barn der skoldkopper i fuld udbrud...

En af de andre børn for dp har så løbet rundt med det syge barn og de har kysset og krammet løs...

Det andet barn har ikke haft skoldkopper, og blir sendt afsted mandag og hele ugen... Nu er han dog syg med feber og blussende kinder (han har været i dp Idag)

Nu har jeg så fået afvide at moderen til det første smuttede barn hiver det syge barn med i den stores børnehave osv hver dag....

Er det mig der er HELT galt på den..eller børn man ikke beholde sine syge og smittende børn hjemme? Også ril fælles ting hvor der kommer både ældre, gravide osv....ja faktisk bare helt beholde barnet fra andre end hjemme indtil smitter er ovre.....

Stakkels dem der er enlig når deres børn bliver syge 

Anmeld Citér

4. december 2015

et-ønske

Ærligt synes jeg du er galt på den ihvertfald når det kommer til skoldkopper - det vel i virkeligheden noget de fleste forældre bare gerne vil havd overstået?? Jeg har kendskab til en dp der tager imod ungerne når bare de er feberfri - for som hun siger, så skal de andre jo have det alligevel! Jeg er delvist enig i hendes disponering - med undtagelse af at de kan få børnesår i sårene fra skoldkopperne! 

Jeg er personligt mere hys med omgangssyge! Der må man bare blive indendøre 

man kan godt høre du aldrig har været enlig mor til hverken 1 eller 2 børn..... Da jeg car alene med min ældste blev jeg jo nød til at aflevere selvom jeg var mega syg! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.