Optimal alder mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2015

JH12

Tiggi skriver:

Hvilken alder ser I som optimal mellem søskende og hvorfor? :-) 

Vi skal lave en toer på et tidspunkt så vil gerne høre forskellige fordele og ulemper :-)

Jeg ville gerne have der skulle have været 1,5-2 år mellem mine børn.. Desværre var manden ikke enig.. Og vi var lidt uheldige med at miste en sent.. Så nu er der 3 år imellem dem, og kunne jeg gøre det om.. Var den store på ingen måde 3 år når hun skulle være storesøster .. Det er hårdt nok at være 3 år og ramme, selvstændighedsalderen og trods alderen.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2015

MariaKyedDK

Tiggi skriver:

Vi skal lave en toer på et tidspunkt så vil gerne høre forskellige fordele og ulemper :-)

Der er 7 år imellem mine 2 børn, vi var 4 år om at få vores datter da jeg åbenbart havde rigtig svært ved at blive gravid 2. gang, Men de elsker hinanden over alt på jorden og elsker at lege sammen. 

den store på 9 er tit sammen med venner, og så savner hende den lille på 2 år meget storebror, men tilgengæld er hun mega lykkelig når de bruger tid sammen, de leger og leger og skændtes selvfølgelig også  

Anmeld Citér

30. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng var knap tre år da han blev storebror. Han reagerede på det, men det gik hurtigt over. Tror mere det hang sammen med at han blev storebror og 14 dage efter startede han i børnehave. Så det er ikke så optimalt hvis det er midt i en stor forandring, men ellers synes jeg det er en fin aldersforskel. Nu er den store 4 år og den lille 1 år. De leger sammen, den stor elsker at kysse ham og kramme ham, men han bliver selvfølgelig frustreret når han kommer og ødelægger togbanen han lige har bygget osv. Dog kan man forklare ham hvorfor lillebror gør det 

Min svigerinde har tre børn: 4, 8 og 12. De har altid været tætte og søde ved hinanden. Min ven har børn med kun 13 måneder imellem - de er også meget tætte. 

Jeg selv og mine to søstre er meget tætte og der er kun to år imellem, men min kæreste og hans søster er der 6 år imellem og de er lige så tætte. 

Så jeg tror ikke alderen har så meget at sige, men det vigtigste er at I er klar. I må tænke alle situationer igennem, hvis det bliver kolikbarn, hvis du bliver indlagt i graviditeten osv. osv.

Jeg var indlagt i noget tid i graviditeten og det har helt klart været hårdt for min dreng, men farmand er en fantastisk far der bare har givet ham gode oplevelser så tiden ikke blev så slem. Derudover har vi familie der også gerne giver en hånd 

Anmeld Citér

1. december 2015

Sophia'smor

Der bliver 4 å og 5 måneder mellem vores

Anmeld Citér

1. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg ville gerne have 1,5-2 år mellem nr 1 og 2. Sådan bliver det dog ikke da hun er 1,5 år hun og der går 1,5-2 før det overhovedet kan komme på tale at få en mere.

Anmeld Citér

1. december 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Tiggi skriver:

Der er fem år og to måneder mellem mine drenge og det er ganske enkelt perfekt. Der har aldrig været så meget som en snert af jalousi. Lillebror forguder storebror og min store søn er en fantastisk storebror. Vi nød vores store søn i fem hele år før lillebror kom til. fem år med tonsvis af alenetid og forkælelse. Da lillebror så kom var vi alle SÅ klar.

Vi har hele tiden haft masser af overskud i vores lille familie, da vores store dreng jo fra dag 1 har været en kæmpe hjælp med lillebor. Jeg ville aldrig vælge at have mindre end 3,5 år mellem mine børn. Jeg er en af dem, der synes, det er frygteligt synd at et helt lille barn skal tilsidesætte egne behov før det kan forstå, hvad det hele handler om.

Anmeld Citér

1. december 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Sophia'smor skriver:

Der bliver 4 å og 5 måneder mellem vores

Det er jeg sikker på, I bliver rigtig glade for

Anmeld Citér

1. december 2015

Ønsker en lille spire..

Jeg har henholdsvis 5, 10, 20 og 21 år imellem mine søskende... ! Så i har massere af tid!

Anmeld Citér

3. december 2015

Sophia'smor

SØS skriver:

Det er jeg sikker på, I bliver rigtig glade for

Det håber jeg da .

hun er så stor nu, så forstår meget mere end vis hun var yngre, plus hun kan være med på en helt anden måde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.