Optimal alder mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.884 visninger
28 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2015

Tiggi

Hvilken alder ser I som optimal mellem søskende og hvorfor? :-) 

Vi skal lave en toer på et tidspunkt så vil gerne høre forskellige fordele og ulemper :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

Anonym

Vi ville gerne have haft ca 2 år mellem vores da jeg selv har haft meget glæde af min søster som er 2 år ældre end mig. Som børn var vi tæt knyttet og i dag er hun stadig den jeg vil betegne som min bedste veninde. Der er 4,5 år imellem min mand og hans bror og de har aldrig haft et tæt bånd, og i dag er det stadig begrænset hvor meget de snakker selvom vi kun bor 10 minutter fra ham og han har et barn på alder med vores. 

Desværre nåede vi ikke at lave barn nr 2 - det er åbenbart svært anden gang, og jeg er lidt ked af at der hvert fald bliver 3,5 år imellem min søn og vores nr 2 hvis det altså lykkes at blive gravid den her gang. Men jeg tror på at søskende godt kan få et fantastisk forhold til hinanden trods flere år imellem dem - det handler bare om at lære dem det ;-)

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Tiggi skriver:

Vi skal lave en toer på et tidspunkt så vil gerne høre forskellige fordele og ulemper :-)

Jeg ønsker at der skal være 4-5 år mellem mine børn.  Jeg ved dog, at det ikke kan planlægges 100%! 

Anmeld Citér

29. november 2015

De3Guldklumper

Tiggi skriver:

Vi har 15 måneder mellem 1 & 2 og knap 5 år mellem 2 & 3. 

Det har været dejligt og skønt men også hårdt på hver sin måde. 

Jeg selv kommer ud af en søskendeflok på 5 hvoraf jeg er ældst. Mit forhold til mine søskende er fuldstændig ens hvad enten det er hende på 3 år yngre end de to sidste hvor der er 12 år i mellem os. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Lunae

Tiggi skriver:

Herhjemme har vi 2 år og 9,5 mdr mellem børnene og det er helt perfekt for os.

drømmen har altid heddet mellem 2,5-3,5 år, da vi tænker at det er det ideelle.

Jeg tror at det er vigtigt at man kigger på sit barn. Vi fik en pige først og der har aldrig været noget som helst - hun har været omsorgsfuld fra begyndelsen og virkelig villet lillebror.

Skulle vi have én til, vil jeg gerne have 3,5 år mellem nr 2 og 3, da jeg tænker at det er det bedste for vores søn

Anmeld Citér

29. november 2015

MrsB

Vi har 20 måneder imellem storebror og lillesøster... Det har været super fint for os, og lillesøster var planlagt. Dog ville jeg gerne have været tættere på 2 år imellem, men jeg blev gravid i første forsøg  

Der er fordele og ulemper ved alle aldre. Nu er vi snart ovre alt det baby halløj, på "en gang", de vokser op og kan de samme ting ca. Vil prøve de samme ting, synes det samme er spændende. Der skal dog nok lidt mere overskud på mor/far fronten - i og med at man har to små der måske vågner om natten osv. 

Men de har også glæde af hinanden på en anden måde end hvis der var 3-4 år imellem.  Tror virkelig det er smag og behag. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Benjamins'mor

Vi har 2 år og 9 mdr mellem 1 & 2. Pt er vi ikke sikre på vi vil have flere, men skulle vi engang ombestemme os vil jeg også have der er langtid mellem 2 & 3. 

Anmeld Citér

30. november 2015

alenemor42

Der er 6 år imellem mine 2 store børn og de er meget tæt knyttet, de har måske ikke været decideret legekammerater men nu er de 21 og 15 og holder sammen i tykt og tyndt selvom den store er flyttet hjemmefra 

Anmeld Citér

30. november 2015

Anonym

Vi får 15 mdr imellem vores 2 nr 2 er meget uplanlagt og 90% glæder mig 5 % ser ulemper ved det og 5% af mig har virkelig dårlig samvittighed over for min pige som de næsten 10 mdr nu 

Anmeld Citér

30. november 2015

Anonym

Vi får 15 mdr imellem vores 2 nr 2 er meget uplanlagt og 90% glæder mig 5 % ser ulemper ved det og 5% af mig har virkelig dårlig samvittighed over for min pige som de næsten 10 mdr nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.