Jeg valgte bevidst at få børn med knap to år imellem.
Selv er jeg en rigtig efternøler, og det har jeg aldrig ønsket at videreføre. Mine ældre søsken er der ca 2 år imellem. De havde et helt annerledes nært forhold sig imellem, da vi voksede op, end det jeg havde. De kunne gå i biografen sammen med venner og se de samme film, de kendte hinandens venner og kunne være sammen på en helt anden måde, end de kunne med mig. Jeg var lidt på siden af det hele. De kendte ikke mine venner - og var ikke interesseret i den del af mit liv i det hele taget. Ting, jeg syntes var morsomt eller spændende, var de vokset fra. Nogle gange nedlod de sig til at være med på ting, fordi jeg så gerne ville, men man mærkede jo tydeligt, at de egentlig ikke var så vældig interesseret.
Det endte med, at mine egne børn er født med 23 måneder imellem. Det er helt perfekt set fra min synsvinkel. De kan lege både sammen og med hinandens venner, og vi er en samlet familie.
Jeg vil mene, at 2-3 år er en god afstand. Mere end det, synes jeg ikke er ideelt - men det bygger jo på mine egne erfaringer. For andre kan det være en god ting.
Anmeld
Citér