Optimal alder mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2015

Mom2Two

Hvilken alder ser I som optimal mellem søskende og hvorfor? :-) 

Vi skal lave en toer på et tidspunkt så vil gerne høre forskellige fordele og ulemper :-)

Jeg kan bedst li en lille aldersforskel... Jeg tror de vil få et stærkere bånd, end hvis der er stor aldersforskel

jeg kommer fra en søskendeflok på 6, med ca et års tid imellem hvert "barn" ... Vi har et meget stærkt bånd.. Men jeg ska ikk ha 6 børn haha... Det her er den sidste

min store dreng er 2,  min lille dreng er 1. Der er 13 måneder imellem dem. Jeg er gravid nu, med termin i juni/juli ... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2015

MHB

Jeg tror på at man bliver glad for søskende uanset hvor langt der er i mellem. Jeg ville gerne have haft omkring 3 af mellem min børn, men lillebror synes det var for meget så han kom uden at være planlagt, så der er 2,3 år mellem vores to. Skal vi have flere går der 2-3 af inden vi begynder at kigge på det! De er nu hhv. 2,6 år og 4 måneder. 

Mine egne søskende er hhv. 10 år ældre, 5 år ældre og 4 år yngre og jeg er tættere på nogle af dem nu end vi nogensinde har været som børn.

Jeg ville aldrig planlægge børn, fordi de skulle være legekammerater, men fordi jeg havde tid, lyst og overskud til flere børn! Jeg tror ikke der er en gylden regel om en aldersforskel der er bedst, da der er forskel på alle børn, og det der er bedst for nogle kan være skidt for andre! 

Anmeld Citér

30. november 2015

Tiggi

MHB skriver:

Jeg tror på at man bliver glad for søskende uanset hvor langt der er i mellem. Jeg ville gerne have haft omkring 3 af mellem min børn, men lillebror synes det var for meget så han kom uden at være planlagt, så der er 2,3 år mellem vores to. Skal vi have flere går der 2-3 af inden vi begynder at kigge på det! De er nu hhv. 2,6 år og 4 måneder. 

Mine egne søskende er hhv. 10 år ældre, 5 år ældre og 4 år yngre og jeg er tættere på nogle af dem nu end vi nogensinde har været som børn.

Jeg ville aldrig planlægge børn, fordi de skulle være legekammerater, men fordi jeg havde tid, lyst og overskud til flere børn! Jeg tror ikke der er en gylden regel om en aldersforskel der er bedst, da der er forskel på alle børn, og det der er bedst for nogle kan være skidt for andre! 

Du har fuldkommen ret og tager jo heller ikke en beslutning om hvornår ud fra denne tråd, men da sjovt at ha med i overvejelser e :-)

Anmeld Citér

30. november 2015

God-mor

Jeg vil gerne have minimum 4 år imellem vores nummer 1 og 2. Det vil jeg fordi jeg gerne vil have 1 lille ad gangen og jeg vil gerne have at min datter forstår at hun skal være storesøster og at vi kan forklare hende nogle ting omkring det, og at hun kan glæde sig. Hun skal have lov til at være den lille lidt endnu Hun er 2,5. 

Anmeld Citér

30. november 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Tiggi skriver:

Vi skal lave en toer på et tidspunkt så vil gerne høre forskellige fordele og ulemper :-)

vi har 3 år imellem vores drenge. De er 4 og 7.

da de var mindre havde de rigtig stor glæde af hinanden.

men nu hvor den yngste er begyndt også at ville bestemme har de mange kampe. Men vi tror på det kun er en fase.

vo

Anmeld Citér

30. november 2015

Julemusen

Synes det kommer helt an på det første barn, hvornår det er bedst med en lillebror eller søster. Hvis man har et barn der er sensitiv, bagud udviklingsmæssigt, ørebarn mm så ville jeg nok prøve at vente lidt længere med en lille ny. 

Jeg har tre år mellem min ældste og mellemste. Det er en fin aldersforskel da vi ønskede at den store var renlig og selvhjulpen inden der kom en lille ny. Mellem den mellemste og yngste bliver der kun 13 måneder. Det var ikke planlagt men jeg ved at der er mange gode og knap så gode sider af at have meget tætte børn.  

Anmeld Citér

30. november 2015

Ciss

Jeg valgte bevidst at få børn med knap to år imellem.

Selv er jeg en rigtig efternøler, og det har jeg aldrig ønsket at videreføre. Mine ældre søsken er der ca 2 år imellem. De havde et helt annerledes nært forhold sig imellem, da vi voksede op, end det jeg havde. De kunne gå i biografen sammen med venner og se de samme film, de kendte hinandens venner og kunne være sammen på en helt anden måde, end de kunne med mig. Jeg var lidt på siden af det hele. De kendte ikke mine venner - og var ikke interesseret i den del af mit liv i det hele taget. Ting, jeg syntes var morsomt eller spændende, var de vokset fra. Nogle gange nedlod de sig til at være med på ting, fordi jeg så gerne ville, men man mærkede jo tydeligt, at de egentlig ikke var så vældig interesseret.

Det endte med, at mine egne børn er født med 23 måneder imellem. Det er helt perfekt set fra min synsvinkel. De kan lege både sammen og med hinandens venner, og vi er en samlet familie.

Jeg vil mene, at 2-3 år er en god afstand. Mere end det, synes jeg ikke er ideelt - men det bygger jo på mine egne erfaringer. For andre kan det være en god ting.

Anmeld Citér

30. november 2015

Bshizzle

Der er 6 år mellem mine drenge  

Dette var ikke noget som i sin tid var planlagt da jeg ville ha børn.. 

Men eftersom kærligheden kan vende og dreje midt i det hele, så ville jeg ikke springe på en ny mand bare for at få en baby inden for en grænse der evt skulle være 1-3 år 

Samtidig med skulle min "nye" mand være klar og økonomien skulle hænge sammen 

Men jeg er SLET ikke i tvivl om at de 6 år der er imellem børnene er en fordel..! 

Den store har lige så mange fordele for den lille som den lille har for den store. 

De er nu 4 år og 10 år (om et par dage), og de leger med præcis det samme legetøj. 

Ja, faktisk har den store lært den lille på 4 år i en ret tidlig alder at tælle til 15 samt sætninger på Engelsk  

Anmeld Citér

30. november 2015

Anonym

Vi har 6 år imellem 1 og 2.

Vi har 4 år imellem 2 og 3.

Vi har 2 år imellem 3 og 4.

Vi har 3 år imellem 4 og 5.

Der er INGEN tvivl om, at jeg ville vælge 3 år som det mest optimale, på trods af at børnebyrden burde være på sit højeste med 5 børn, så har det været mest gnidningsfrit (der er selvfølgelig også andre aspekter).

Nr. 2 og 3 er mest knyttet til hinanden.

Anmeld Citér

30. november 2015

Mum33

Tiggi skriver:

4 år er fantastisk  mener vores alle sammes Lola Jensen siger 3,5 år - så er de klar til en søskende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.