Barnløshedbrok vs. kloge folk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

nielsen80

" Tænk på noget andet, hvad med at få en hund" ,  joh for en hund vs et barn kartofel kartofel, kan godt se det. 

"Nå så passer I nok bare ikke sammen - altså sådan biologisk", tak for den, og går udfra du er forsker i biologi siden, du sådan kan konkludere det udfra den sparsomme oplysning, at vi er uforklarlige barnløse.

" Altså I kan jo altid låne vores børn for en weekend", super det gør da, jeg bare har det 100% bedre nu. For selvfølgelig hjælper det da at låne - du må også låne min dyne i weekenden, så behøver du da ikke din egen vel.

" Der findes jo mange børn derude, som har brug for forældre", enig, men nu kender vi så til adoption, og NEJ der er faktisk mangel på børn, hvor ventelisterne er meget lange.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

Købmagerkonen

"Hvis du bare tænker positivt, så skal det nok lykkes" - ergo det er din egen skyld fordi du er pessimist!

"Det der med at abortere, det kender jeg godt for jeg har fået to FRIVILLIGE!" - nej, det er ikke det samme...!

...og mange mange flere som allerede er blevet nævnt i denne tråd

Anmeld Citér

26. november 2015

Kærlighediminmave

Åh jeg bliver helt gal af at læse det her! Ddt er bare sur røv at få sådan en dum kommentar i hovedet selvom de måske mener det pænt!  

Anmeld Citér

27. november 2015

vissevasse

Iha, hvor er det rart at høre det ikke bare er mig der er sart. 

Men jeg lukker helt i når folk siger noget alla: Bare vent og se, ligeså snart du slapper af så skal det nok ske. 

Det eneste gode ved, at der rent faktisk er en grund til at vi ikke kan selv, er at folk ikke kan neglicere problemet, til at der bare er mig der er hysterisk!! 

Anmeld Citér

27. november 2015

Becks

Nu er jeg jo alene og har været alene i behandling i 4 år..

Men her er nogle af de ting jeg fik at vide:

Få en hund! (Ja, jeg elsker hunde - Men det er ligesom ikke det samme)

Barnet var nok handicappet. Sagt én af de mange gange jeg aborterede! (Det gør det ikke nemmere!)

Man kan få et udemærket liv uden børn (Sagt af en mor til 3)

Anmeld Citér

27. november 2015

Jn81

vissevasse skriver:

• Det er op ad bakke at være ufrivillig barnløs! Og hvor har mange mennesker deres egen "lomme biologi" og holdning til emnet. 

Hvor har jeg fået mange skøre/sjove/irriterende/uvidende råd og kommentarer med på vejen. Og trods man godt ved at det udelukkende er velmenende, så er det sku trættende og somme tider ret morsomt! 

I weekenden til en fest, ville en ung pige som blev gravid i første hug lige vise mig (i bedste mening) hvordan det lykkedes for dem, hun viste mig en ægløsnings beregner, og hun forklarede mig at det faktisk kun er 3-4 dage på en måned hvor man kan blive gravid. Nåååååååårh aha, så det er altså sådan det hænger sammen!! 

I denne tråd er det okay at brokke sig på den mest forkælede måde, om menneskers kommentarer, råd og deslige om barnløshed - sæt igang! 

Fantastisk tråd  forstået på den måde, at hvor er det "skønt" at man ikke er den eneste der har været ved at flå hovedet af folk over deres kommentarer... 

Jeg/vi fik også... 

-det kommer når I mindst venter det

-du skal bare slappe af og ikke tænke på det...

- uhh nu er de syge igen... Vær glad for det ikke er dig (nej ved du hvad! Jeg ville faktisk ønske at det var mig der havde en lille trold der behøvede sin mor) 

og jeg kunne blive ved... Min mand er i en "loge" med nogle venner og en af dem sagde en dag de snakkede om det, at jeg bare skulle slappe af og så slemt var det vel heller ikke.... 

Min søde mand blev MEGET tosset og sagde noget i retning af "du skal simpelthen holde din kæft med noget du ikke aner hvad du snakker om... Hvis du vidste hvor meget hun gør/propper sig med af diverse mediciner, kurer, zoneterapi, akupunktur, røg glas varme behandling, kranio sakral terapi osv for at det her skal lykkes.. Jeg har verdens sejeste kone" så lukkede han sjovt nok munden 

nu er jeg endelig blevet gravid efter 10 års kamp... Får vores to piger i armene senest den 8/12 (KS) og nu "slås" jeg så med kommentaren "det er sgu da dårlig planlagt" når folk hører de kommer til december!! (Ikke fra famile og venner... Men folk der ved hvem man er (bor i en lille by og arb på byens tank så mange folk ved jeg er "hende fra tanken")) 

Anmeld Citér

27. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
vissevasse skriver:

• Det er op ad bakke at være ufrivillig barnløs! Og hvor har mange mennesker deres egen "lomme biologi" og holdning til emnet. 

Hvor har jeg fået mange skøre/sjove/irriterende/uvidende råd og kommentarer med på vejen. Og trods man godt ved at det udelukkende er velmenende, så er det sku trættende og somme tider ret morsomt! 

I weekenden til en fest, ville en ung pige som blev gravid i første hug lige vise mig (i bedste mening) hvordan det lykkedes for dem, hun viste mig en ægløsnings beregner, og hun forklarede mig at det faktisk kun er 3-4 dage på en måned hvor man kan blive gravid. Nåååååååårh aha, så det er altså sådan det hænger sammen!! 

I denne tråd er det okay at brokke sig på den mest forkælede måde, om menneskers kommentarer, råd og deslige om barnløshed - sæt igang! 

Har selv været i barnløshedsbehandling og har nu to sønner. Håber det er ok at jeg kommenterer Da min den første var baby var jeg til julefrokost på arbejde. Her sad en meget fuld kollega og belærte mig om, at det var imod naturens orden at få behandling og at min søn måske fejlede noget

Anmeld Citér

27. november 2015

Sprit25

Roselil skriver:

Har selv været i barnløshedsbehandling og har nu to sønner. Håber det er ok at jeg kommenterer Da min den første var baby var jeg til julefrokost på arbejde. Her sad en meget fuld kollega og belærte mig om, at det var imod naturens orden at få behandling og at min søn måske fejlede noget

Du tager pis!!! Seriøst lov mig at du joker?! Hold nu kæft en nar!!  

Anmeld Citér

27. november 2015

Baby-Crazy

Du skal bare stå på hovedet bagefter!!!

åh befri mig   

Anmeld Citér

1. december 2015

MicksBina

nielsen80 skriver:

" Tænk på noget andet, hvad med at få en hund" ,  joh for en hund vs et barn kartofel kartofel, kan godt se det. 

"Nå så passer I nok bare ikke sammen - altså sådan biologisk", tak for den, og går udfra du er forsker i biologi siden, du sådan kan konkludere det udfra den sparsomme oplysning, at vi er uforklarlige barnløse.

" Altså I kan jo altid låne vores børn for en weekend", super det gør da, jeg bare har det 100% bedre nu. For selvfølgelig hjælper det da at låne - du må også låne min dyne i weekenden, så behøver du da ikke din egen vel.

" Der findes jo mange børn derude, som har brug for forældre", enig, men nu kender vi så til adoption, og NEJ der er faktisk mangel på børn, hvor ventelisterne er meget lange.

Den værste jeg har hørt er også den med at "i passer nok bare ikke sammen biologisk"! Sikke en latterlig kommentar... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.