Barnløshedbrok vs. kloge folk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.389 visninger
20 svar
28 synes godt om
24. november 2015

vissevasse

• Det er op ad bakke at være ufrivillig barnløs! Og hvor har mange mennesker deres egen "lomme biologi" og holdning til emnet. 

Hvor har jeg fået mange skøre/sjove/irriterende/uvidende råd og kommentarer med på vejen. Og trods man godt ved at det udelukkende er velmenende, så er det sku trættende og somme tider ret morsomt! 

I weekenden til en fest, ville en ung pige som blev gravid i første hug lige vise mig (i bedste mening) hvordan det lykkedes for dem, hun viste mig en ægløsnings beregner, og hun forklarede mig at det faktisk kun er 3-4 dage på en måned hvor man kan blive gravid. Nåååååååårh aha, så det er altså sådan det hænger sammen!! 

I denne tråd er det okay at brokke sig på den mest forkælede måde, om menneskers kommentarer, råd og deslige om barnløshed - sæt igang! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

esioul

vissevasse skriver:

• Det er op ad bakke at være ufrivillig barnløs! Og hvor har mange mennesker deres egen "lomme biologi" og holdning til emnet. 

Hvor har jeg fået mange skøre/sjove/irriterende/uvidende råd og kommentarer med på vejen. Og trods man godt ved at det udelukkende er velmenende, så er det sku trættende og somme tider ret morsomt! 

I weekenden til en fest, ville en ung pige som blev gravid i første hug lige vise mig (i bedste mening) hvordan det lykkedes for dem, hun viste mig en ægløsnings beregner, og hun forklarede mig at det faktisk kun er 3-4 dage på en måned hvor man kan blive gravid. Nåååååååårh aha, så det er altså sådan det hænger sammen!! 

I denne tråd er det okay at brokke sig på den mest forkælede måde, om menneskers kommentarer, råd og deslige om barnløshed - sæt igang! 

"I skal bare slappe af og ikke tænke på det" - det er ikke muligt!!!!!!!

"Åhh hvor er jeg altså bare tyk" (sagt af en gravid jeg kender) -  ja altså jeg ville gerne have byttet!!! 

"Skal i så ikke snart have børn?" - vi valgte ikke at dele det med ret mange, så den kom tit!

Anmeld Citér

25. november 2015

KissMeKissMeKissMe

esioul skriver:

"I skal bare slappe af og ikke tænke på det" - det er ikke muligt!!!!!!!

"Åhh hvor er jeg altså bare tyk" (sagt af en gravid jeg kender) -  ja altså jeg ville gerne have byttet!!! 

"Skal i så ikke snart have børn?" - vi valgte ikke at dele det med ret mange, så den kom tit!

Ja, den værste er virkelig den med, at man ikke skal tænke på det.

Eller variationer af denne. F.eks. "I er unge - det sker når I mindst venter det". Ja, det tror jeg så ikke lige, at det gør.  Der er sgu ikke noget tidspunkt, hvor jeg "mindst venter det". 

Anmeld Citér

25. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

ARGH!!

Bliver næsten helt hidsig bare ved tanken om alt det, som velmendende, men uvidende bekendtskaber har fyret af igennem tiden.

Åh - der er få områder der er omgærdet af så mange myter og udokumenterede skrøner som fertilitetsområdet, og folk er desværre ikke bange for at øse ud af deres visdom

Jeg har tidligere skrevet to indlæg på min blog om det sammen - de lugter muligvis af en anelse bitterhed:

https://erduherikkesnart.wordpress.com/2014/12/07/how-to-piss-off-a-not-so-pregnant-lady/

https://erduherikkesnart.wordpress.com/2015/01/27/er-gode-rad-dyre/

Anmeld Citér

25. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

ARGH!!

Bliver næsten helt hidsig bare ved tanken om alt det, som velmendende, men uvidende bekendtskaber har fyret af igennem tiden.

Åh - der er få områder der er omgærdet af så mange myter og udokumenterede skrøner som fertilitetsområdet, og folk er desværre ikke bange for at øse ud af deres visdom

Jeg har tidligere skrevet to indlæg på min blog om det sammen - de lugter muligvis af en anelse bitterhed:

https://erduherikkesnart.wordpress.com/2014/12/07/how-to-piss-off-a-not-so-pregnant-lady/

https://erduherikkesnart.wordpress.com/2015/01/27/er-gode-rad-dyre/

Anmeld Citér

25. november 2015

Flødebollen

vissevasse skriver:

Har dU prøvet det der babyklister? 

Det skal nok komme

i har jo alderen med jer

der var nok noget galt med barnet siden du mistede 

det kommer når i mindst venter det

prøv at slappe af og ikke tænke så meget på det

kunne blive ved!

Anmeld Citér

25. november 2015

KissMeKissMeKissMe

Eller den der: "prøv at være glad for alle de gode ting, I har i jeres liv". 

Eller: 

"Der er jo også positive ting ved, at det ikke sker lige nu". 

Anmeld Citér

25. november 2015

MorTilN

"I er så unge, hvorfor har i dog så travlt, det skal nok komme." Det så rart at vide ens store ønske er "forbudt" i så ung en alder, fra kvinder der selv valgte at blive mor i en endnu tidligere alder.

Når folk i bedste mening siger

"Kan du så se at blive gravid og få nogle børn" - hvad helvede tror du jeg prøver på!!!

"Skal du ikke også snart have et barn"

Vi har godt nok kun prøvet i knap et halvt år men jeg forstår rer godt barneløses følelser, jeg har selv ventet i 7 år på at kunne gå i gang

Anmeld Citér

25. november 2015

CutieKiwi

Nogle gange tænker folk med bagdelen selvom de mener det på den gode måde.

Jeg nævner i flæng:

"Hvad med dig og kæresten, I skal vel også have børn?"

"I er jo så unge og der er masser af tid at blive gravid i"

"Du stresser dig selv. Hvis du lader være med at tænke på det så skal det nok ske"

"Jeg hørte engang om et par der havde prøvet i mange år og efter de havde adopteret blev kvinden naturligt gravid"

"Har du prøvet de dersens ægløsningstests?"

Anmeld Citér

25. november 2015

MarianneRubi

en af mandens kammerater som siger
"Jamen lægen har også sagt jeg havde dårlig sædkvalitet og nu har vi da J." - ja din idiot, men min mand er så godt som steril!!! -.-'

"Når man lige pludselig har lyst til sex så er det bare at springe på og ikke planlægge det, alt det planlagte stresser"

"Vi forsøgte selv i mange år og det kom da pludseligt da kroppen var klar"

"skal i ikke snart have nogle børn"

"er du gravid?"

"så mangler vi bare jer"

Mine tanker, altså hallo det var nok sket efter 6 års forsøgen uden nogen form for prævention hvis sæden virkede -.-'!!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.