migxher skriver:
Roooo på (: Børn er ikke ens og kan ikke proppes i kasser og skemaer.
9 måneder er da ingen alder, det skal nok komme når han er klar til det. Nogen børn er bare længere om at få smag for fast føde.
Jeg synes det er synd og på grænsen til overgreb at nægte ham flasken pga af stædighed og princip fra din side, hvis det er den han vil have.
Det er helt normalt stadig at få flaske/bryst om natten i den alder, selvom sundhedsplejesker gerne ser at de slet ikke får noget om natten. Men det er nu fordi det passer bedst ind i vores kultur og samfund, og ikke fordi det er barnets behov.
Min dreng er 8,5 måneder og får ikke flaske om natten, men derfor vågner han nu flere gange alligevel, så ingen flaske er ikke nødvendigvis lig med ingen opvågninger.
Min dreng havde for en uge siden en periode på 1 hel uge hvor han kun fik flaske fordi der var 3 tænder på vej og lige midt i tigerspring, så han appetit på fast føde var bare helt væk. Og selvfølgelig fik han flasken, den ville jeg da ikke nægte ham.
Min dreng får stadig 3 flasker i løbet af dagstimerne på 200 ml, og så 1 drømmeflaske når vi går i seng.
Hmmm, er ikke helt enig - både sådan principielt set og så lige i vores specifikke situation.
Jeg synes bestemt at 9 mdr er "en alder" - de starter op med grød ved 6 mdr - i den alder er det helt normalt at det kun er smagsprøver. Ved 9 mdr skal de jo i teorien overgå til familiens mad, men her er vi så stadig 3 mdr senere stadig på smagsprøve niveauet - eller ofte total afvisning - og ikke kun når der er tænder på vej, altid, hver dag...
Jeg er ikke bekymret for hans vægt eller trivsel, han er godt i stand, er glad, kravler, leger osv. Jeg kan også godt leve med at han vil spise om natten - hvis bare vi kunne holde det på 1 gang istedet for 2-3... Og her tæller jeg ikke de andre opvågninger med, for dem har vi jo også hvor jeg får ham lullet i søvn igen uden mad. Så vågner han typisk igen efter 1 time, og sådan kan vi køre hele natten. Og nej, det er ikke en periode - eller jo måske, men den har så varet i næsten 9 mdr nu.
Det skal så siges at lige i vores situation er flasken ekstra træls fordi han døjer frygteligt med bøvser (tror jeg faktisk netop vi to har haft skrevet lidt sammen om før), dvs for hver gang han får flaske skal han bøvses af til den helt store guldmedalje - også om natten. Og uanset hvor godt man gør det, er da alligevel aldrig nok - når han vågner så tit er det typisk fordi der sidder en bøvs på tværs. Vi har samme issues om dagen.
Så jeg vil gerne have ham til at spise noget rigtig mad, og ikke leve af sin flaske. Jeg synes ikke det er et sekund for tidligt - yderligere skal han snart starte op i institution, der kan de da ikke rende og give ham flaske (og bøvse af bagefter) hele dagen - men så kan det jo være problemet løser sig selv til den tid