Droppe flaske - 8,5 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.994 visninger
30 svar
21 synes godt om
22. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min dreng på knap 9 mdr er lidt for glad for sin flaske, jeg har problemer med at få ham til at spise grød og rigtig mad, og da jeg ikke vil sulte ham, ender det altid med en flaske. Har derfor overvejet at sælge mine flasker, så jeg ikke kan komme til at give efter.

nogen der har prøvet at droppe flasken så tidligt (som ikke ammer), og så bare give mælk i kop?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Lomm skriver:

Min dreng på knap 9 mdr er lidt for glad for sin flaske, jeg har problemer med at få ham til at spise grød og rigtig mad, og da jeg ikke vil sulte ham, ender det altid med en flaske. Har derfor overvejet at sælge mine flasker, så jeg ikke kan komme til at give efter.

nogen der har prøvet at droppe flasken så tidligt (som ikke ammer), og så bare give mælk i kop?

Nej, har ingen erfaringer med det. Min pige fik flaske 2 gange om dagen der. 1 til lur og 1 til nat. De har jo stadig et sådan forholdsvis højt behov for mme, selvom de får almindelig mad. Tror du at du kan få det dækket ved kun at give på kop?

Alternativt kunne du måske sælge ud så du kun har 2-3 flasker? Altså kun lige nok til at dække dagens behov uden at skulle vaske. Så er det lidt mindre lige til at sådan lave en flaske udover det. 

Og så minde dig selv om at han altså ikke tager skade af evt at springe et måltid over af og til

Anmeld Citér

22. november 2015

Fremad

Vores dreng på Ca 9 mdr har ikke fået flaske i godt en måned....

Får grød til.morgen....og til aftens hvis vi skal have noget han ikke kan få pga manglende tænder....

Anmeld Citér

22. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
MummiT skriver:

Nej, har ingen erfaringer med det. Min pige fik flaske 2 gange om dagen der. 1 til lur og 1 til nat. De har jo stadig et sådan forholdsvis højt behov for mme, selvom de får almindelig mad. Tror du at du kan få det dækket ved kun at give på kop?

Alternativt kunne du måske sælge ud så du kun har 2-3 flasker? Altså kun lige nok til at dække dagens behov uden at skulle vaske. Så er det lidt mindre lige til at sådan lave en flaske udover det. 

Og så minde dig selv om at han altså ikke tager skade af evt at springe et måltid over af og til

Det var også lidt tanken at sælge så jeg har lige til aften/sen aften. Problemet nu er, at fordi han ikke spiser nok mad om dagen, er han meget sulten om natten - spiser stadig 2-3 gange hver nat. Og jeg har virkelig prøvet både at trappe ned, fortynde, kold tyrker osv - han bliver bare ved med at skrige. Skal starte job om 1,5 mdr, så vil rigtig gerne at han kunne vågne lige knapt så meget.

Anmeld Citér

22. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Lomm skriver:

Det var også lidt tanken at sælge så jeg har lige til aften/sen aften. Problemet nu er, at fordi han ikke spiser nok mad om dagen, er han meget sulten om natten - spiser stadig 2-3 gange hver nat. Og jeg har virkelig prøvet både at trappe ned, fortynde, kold tyrker osv - han bliver bare ved med at skrige. Skal starte job om 1,5 mdr, så vil rigtig gerne at han kunne vågne lige knapt så meget.

Ja okay.

Umiddelbart tror jeg at det kommer helt af sig selv, når han pludselig ikke får flasken efter hvert måltid. Han lærer ret hurtigt at han er nødt til at spise for at undgå sult. Og i takt med at han spiser mere om dagen vil han have mindre behov for det om natten. 
Det var i hvert fald nogenlunde det der skete da min datter var 5,5 måned og fik 2-3 fulde grødmåltider om dagen. Så droppede hun natflasken helt af sig selv.

Får han kun most mad og grød? Har I prøvet at give ham fingermad, som han selv kan sidde med? Min venindes dreng sprang helt grød-stadiet over. Det gad han ikke spise, men guffede lystigt hele kartofler og kogte grønsager

Anmeld Citér

23. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
MummiT skriver:

Ja okay.

Umiddelbart tror jeg at det kommer helt af sig selv, når han pludselig ikke får flasken efter hvert måltid. Han lærer ret hurtigt at han er nødt til at spise for at undgå sult. Og i takt med at han spiser mere om dagen vil han have mindre behov for det om natten. 
Det var i hvert fald nogenlunde det der skete da min datter var 5,5 måned og fik 2-3 fulde grødmåltider om dagen. Så droppede hun natflasken helt af sig selv.

Får han kun most mad og grød? Har I prøvet at give ham fingermad, som han selv kan sidde med? Min venindes dreng sprang helt grød-stadiet over. Det gad han ikke spise, men guffede lystigt hele kartofler og kogte grønsager

Vi tilbyder ham alt, og han vil gerne spise selv, men har endnu ikke motorikken til det. Han får en smule ind, men det meste moser han bare mellem fingrene. Jeg har læst om og spurgt RIGTIG meget til BLW netop fordi han afviser at blive madet, men den metode fungerer bare ikke for os - endnu ihvertfald.

Jeg har tidligere forsøgt at tage dagsflasken fra ham (SP mente at så skulle han nok spise når han blev sulten nok), i 3,5 døgn spiste han stort set ingenting om dagen og skreg så som en gal hver nat. Så opgav jeg at kæmpe mod hans vilje  Men det er jo nok mere end en måned siden, så måske skulle jeg prøve igen - og bedst hvis jeg ikke har flaskerne til rådighed - så jeg ikke så let kan give op 

Anmeld Citér

23. november 2015

lillespir26

Lomm skriver:

Vores pige er 9,5 mdr og får 4x230ml dagligt og havregrød morgen, til frokost rugbrød til aften vores mad 

jeg fik anbefalet af vores sp altid give fast føde først f.eks når hun står op 06 ca får hun grød så meget hun kan spise 08 Ca flaske 12 flaske 14 rugbrød 16 flaske 18 aftensmad 19-21 flaske og så iseng 

Anmeld Citér

23. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
lillespir24 skriver:

Vores pige er 9,5 mdr og får 4x230ml dagligt og havregrød morgen, til frokost rugbrød til aften vores mad 

jeg fik anbefalet af vores sp altid give fast føde først f.eks når hun står op 06 ca får hun grød så meget hun kan spise 08 Ca flaske 12 flaske 14 rugbrød 16 flaske 18 aftensmad 19-21 flaske og så iseng 

Det er nu da også for meget....fra 9 mdr hedder det max 750ml i døgnet, og så trappe med til 500ml inden 12 mdr...?

Men altså, jeg giver skam også altid fast føde først, men hvor han burde kunne spise 1-2 dl, så kan jeg ofte kun få nogle få skefulde i ham - så er munden bare lukket (har prøvet alle typer grød, både hjemmelavet og købt). Rugbrød med leverpostej kan han godt lide, men for at blive mæt skal han have henad 1 stykke, og jeg får max 1/4 stykke i ham. Han vil gerne selv sidde med brød, men det smuldrer mellem fingrene på ham, så det er begrænset hvor meget der kommer indenbords. Om aftenen vil han slet ikke - det er som om han ikke kan, måske fordi han er ved at være overtræt.

Nu til morgen fik han kun havregrød. Jeg kan ikke så godt give ham mad eller en flaske lige inden lur, da vi også har store problemer med bøvser. Så da han skulle sove var han nok lidt sulten, og var derfor svær at få til at sove. Sov 20-25 min og ville så ikke mere. Er meget pylret - formodentlig både træt og sulten - men afviste alligevel det mos jeg havde lavet (jeg smagte selv, det smager godt). Jeg fik vel 0,75 dl i ham under skrig og skrål. Derefter fik han rugbrød med leverpostej, det ville han gerne have, men suttede legerpostejen af og spyttede brødet ud... Jeg fik stoppet noget af det ind igen ad flere omgange, så samlet set fik han vel spist 1/10 stk rugbrød. Når man lægger de 2 ting sammen har han nok spist det halve af hvad han burde i dette måltid, og slet ikke nok i morges. Nu får jeg så igen en kamp med at få ham til at sove, ud og rokke hver 20 min, sur og tvær resten af dagen og spise natten lang....

hvis jeg så vidste at det kun ville være 2-3 dages kamp, men hans vilje er bare stærkere end det... 

Anmeld Citér

23. november 2015

linkon

Min datter var på den måde til at starte med, hun ville bare have bryst, det var da hun var 4 måneder, men lige inden hun blev 6 måneder ville hun ikke have bryst mere, og fik så flaske, og efter det var det kun flaske hun ville have. Vores redning var de der smoothier man får købt i små poser, dem kunne hun drikke selv og var helt vild med dem, så vi startet at have det på hendes grød og rugbrød, og siden den gang har det fungeret meget godt, nu er hun 9,5 måneder og får 1 flaske ved sengetid klokken 18-19 og en Ca 22, og hvis hun er meget træt og ikke kan koncentrere sig om mad får hun en inden formiddagsluren, så nu er der maks 3 flasker på 200 ml per dag :-) 

Anmeld Citér

23. november 2015

migxher

Roooo på (: Børn er ikke ens og kan ikke proppes i kasser og skemaer.
9 måneder er da ingen alder, det skal nok komme når han er klar til det. Nogen børn er bare længere om at få smag for fast føde.
Jeg synes det er synd og på grænsen til overgreb at nægte ham flasken pga af stædighed og princip fra din side, hvis det er den han vil have.
Det er helt normalt stadig at få flaske/bryst om natten i den alder, selvom sundhedsplejesker gerne ser at de slet ikke får noget om natten. Men det er nu fordi det passer bedst ind i vores kultur og samfund, og ikke fordi det er barnets behov. 
Min dreng er 8,5 måneder og får ikke flaske om natten, men derfor vågner han nu flere gange alligevel, så ingen flaske er ikke nødvendigvis lig med ingen opvågninger.
Min dreng havde for en uge siden en periode på 1 hel uge hvor han kun fik flaske fordi der var 3 tænder på vej og lige midt i tigerspring, så han appetit på fast føde var bare helt væk. Og selvfølgelig fik han flasken, den ville jeg da ikke nægte ham. 
Min dreng får stadig 3 flasker i løbet af dagstimerne på 200 ml, og så 1 drømmeflaske når vi går i seng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.