lillespir24 skriver:
Vores pige er 9,5 mdr og får 4x230ml dagligt og havregrød morgen, til frokost rugbrød til aften vores mad
jeg fik anbefalet af vores sp altid give fast føde først f.eks når hun står op 06 ca får hun grød så meget hun kan spise 08 Ca flaske 12 flaske 14 rugbrød 16 flaske 18 aftensmad 19-21 flaske og så iseng
Det er nu da også for meget....fra 9 mdr hedder det max 750ml i døgnet, og så trappe med til 500ml inden 12 mdr...?
Men altså, jeg giver skam også altid fast føde først, men hvor han burde kunne spise 1-2 dl, så kan jeg ofte kun få nogle få skefulde i ham - så er munden bare lukket (har prøvet alle typer grød, både hjemmelavet og købt). Rugbrød med leverpostej kan han godt lide, men for at blive mæt skal han have henad 1 stykke, og jeg får max 1/4 stykke i ham. Han vil gerne selv sidde med brød, men det smuldrer mellem fingrene på ham, så det er begrænset hvor meget der kommer indenbords. Om aftenen vil han slet ikke - det er som om han ikke kan, måske fordi han er ved at være overtræt.
Nu til morgen fik han kun havregrød. Jeg kan ikke så godt give ham mad eller en flaske lige inden lur, da vi også har store problemer med bøvser. Så da han skulle sove var han nok lidt sulten, og var derfor svær at få til at sove. Sov 20-25 min og ville så ikke mere. Er meget pylret - formodentlig både træt og sulten - men afviste alligevel det mos jeg havde lavet (jeg smagte selv, det smager godt). Jeg fik vel 0,75 dl i ham under skrig og skrål. Derefter fik han rugbrød med leverpostej, det ville han gerne have, men suttede legerpostejen af og spyttede brødet ud... Jeg fik stoppet noget af det ind igen ad flere omgange, så samlet set fik han vel spist 1/10 stk rugbrød. Når man lægger de 2 ting sammen har han nok spist det halve af hvad han burde i dette måltid, og slet ikke nok i morges. Nu får jeg så igen en kamp med at få ham til at sove, ud og rokke hver 20 min, sur og tvær resten af dagen og spise natten lang....
hvis jeg så vidste at det kun ville være 2-3 dages kamp, men hans vilje er bare stærkere end det...
Anmeld
Citér