Jeg tror jeg giver op.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2015

Krydserfingre

Abracadabra skriver:

Helt seriøst??!! Skriver du i ramme alvor, at en kvinde ikke må overveje en abort, når hun er ved at forlade sin mand med 2 små børn? 

At være enlig mor til 3 er da en mundfuld, når man pludselig også skal være eneforsørger. 

Nej, en abort er ikke et let valg, men livet består jo også af svære valg. 

Du skriver jo ikke hun skal overveje det. Du skriver "hvad med abort - det virker som det eneste ansvarlige valg" = at beholde barnet vil være uansvarligt. Tror det er dét mange af os finder som en voldsom udmelding. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2015

Abracadabra

Krydserfingre skriver:

Du skriver jo ikke hun skal overveje det. Du skriver "hvad med abort - det virker som det eneste ansvarlige valg" = at beholde barnet vil være uansvarligt. Tror det er dét mange af os finder som en voldsom udmelding. 

Nej, nej - jeg mener bestemt ikke, at det er "det eneste" ansvarlige valg. Men i en lortesituation som denne, mener jeg faktisk ikke, at man helt kan afskrive abort som mulighed (som så mange på baby.dk helt automatisk gør). Og ja, under de givne omstændigheder (som TS jo selv har valgt - at manden generelt ikke er til at tale med, lyder jo som en særdeles kendt problemstilling + at han aldrig er hjemme) virker abort helt oplagt! 

Jeg undrer mig dog fortsat over alderen på disse konflikter :

• Ny problemstilling grundet vennen, der pludselig bor i Danmark? Men så burde man vel som par kunne arbejde sig tilbage til den hidtidige lykke og harmoni? Hvorfor så overveje brud? Er man så ikke lidt for hurtig til at give op? 
  • Gammel problemstilling grundet en grundliggende forskel og disharmoni mellem forældrene? Hvorfor så tilvælge endnu en graviditet? 

Der er nogle ting, som virker underligt uigennemtænkte hér, og derfor virker det rationelt at begrænse skaderne - og antallet af børn involveret i dette kaos. 

Anmeld Citér

22. november 2015

LOL

Abracadabra skriver:

Helt seriøst??!! Skriver du i ramme alvor, at en kvinde ikke må overveje en abort, når hun er ved at forlade sin mand med 2 små børn? 

At være enlig mor til 3 er da en mundfuld, når man pludselig også skal være eneforsørger. 

Du skriver jo ikke at hun skal overveje det, du skriver rimelig entydigt at det er den eneste fornuftige løsning og nødvendigt. 

Sikke et syn at have på livet, den abort du råder til bliver jo faktisk til et lille menneske, som moren desuden har besluttet at beholde ( og det er en flot beslutning!) og jeg synes det er usmagelig du skriver som du gør.

Anmeld Citér

22. november 2015

Abracadabra

LOL skriver:

Du skriver jo ikke at hun skal overveje det, du skriver rimelig entydigt at det er den eneste fornuftige løsning og nødvendigt. 

Sikke et syn at have på livet, den abort du råder til bliver jo faktisk til et lille menneske, som moren desuden har besluttet at beholde ( og det er en flot beslutning!) og jeg synes det er usmagelig du skriver som du gør.

Jeg har et arbejde, hvor jeg dagligt møder børn, der er født ind i inkompetente familier. 

Jeg synes personligt, at det er en dårlig idé at få mange børn med en mand, der ryger hash og drikker for meget + at han åbenbart ikke er til at hverken tale med eller samarbejde med. 

Det har TS valgt. Ergo må man konkludere, at hun synes at det er en god idé. Ergo må man gøre sig nogle tanker om kvaliteten af hendes beslutninger. Ergo synes det rimeligt i det mindste at overveje en abort. 

Vi har fri abort i Danmark. Bare så du ikke glemmer det, LOL. Udfra mit erfaringsgrundlag bliver den brugt for lidt. 

Man må gerne bede TS om at overveje aborten igen. Det er konsekvenserne af at sende sine problemer ud i plenum - man får også uønskede svar. 

Anmeld Citér

23. november 2015

LOL

Abracadabra skriver:

Jeg har et arbejde, hvor jeg dagligt møder børn, der er født ind i inkompetente familier. 

Jeg synes personligt, at det er en dårlig idé at få mange børn med en mand, der ryger hash og drikker for meget + at han åbenbart ikke er til at hverken tale med eller samarbejde med. 

Det har TS valgt. Ergo må man konkludere, at hun synes at det er en god idé. Ergo må man gøre sig nogle tanker om kvaliteten af hendes beslutninger. Ergo synes det rimeligt i det mindste at overveje en abort. 

Vi har fri abort i Danmark. Bare så du ikke glemmer det, LOL. Udfra mit erfaringsgrundlag bliver den brugt for lidt. 

Man må gerne bede TS om at overveje aborten igen. Det er konsekvenserne af at sende sine problemer ud i plenum - man får også uønskede svar. 

Og på hvilket grundlag vil du påpege TS til at gå under kategorien inkompetent familie? 

Vi kan da hurtigt blive enige om, at det er en dum situation, det tror jeg selv TS er enig i. Jeg synes dog du er hurtigt til at drage konklusioner, og til at dømme TS. Hverken du eller jeg, kender TS og derfor heller ikke hele historien, og derfor synes jeg det er voldsomt at komme med en umelding som din.                                                                       Ja, vi har fri abort, har jeg ytret mig imod det i denne debat? Dit erfaringsgrundlag lyder ikke til at være særlig bredspektret siden du udtaler dig som du gør, eller også er du bare ikke særlig human. Der er helt sikkert mange tilfælde hvor abort ville være løsningen, men efter min mening er det ikke noget man bare lige smider om sig med. Der er altså tale om en kvinde der allerede er mor, og derfor er hun højst sandsynligt også i stand til at varetage opgaven, du skal huske at vi er et land med forskellige sociale klasser, miljøer og ønsker om hvordan dagligen skal se ud, og vi er ikke dem til at dømme Hvordan andre burde leve.

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym

Abracadabra skriver:

Du lyder da godt nok ikke til at være et særlig venligt menneske 

Anmeld Citér

23. november 2015

MEAK

Hej TS 

Det lyder som om din mand allerede har forladt dig, men han er for kujon til at sige det - ergo får du lov til at stå med ansvaret for også den del af hans liv.

Jeg kan se, at mange debattører herinde, bliver voldsomt forarget over spørgsmålet/overvejelser om en evt abort. Som mor til 4 børn må jeg sige at der er meget at se til, og jeg tror uanset hvor beredt man er, så er det en kæmpe udfordring at være alene med 2 og et spædbarn. Især når farmand tilsyneladende er lidt af en joint rygende røv. Jeg personligt ville kraftigt overveje hvad jeg kunne tilbyde dette barn og ikke mindst, hvor meget de to andre kan klare/rumme med en familiesituation der stinker, og en mor der er presset i bund.

TS, du skriver ikke hvor længe I har kendt hinanden eller om han altid var haft idiot-tendenser, men hvis jeg var dig, ville jeg træffe en god beslutning og passe på mine børn. 

Held og lykke.

Anmeld Citér

23. november 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hej TS..

Hvordan er weekenden gået? 

Og er du nået frem til en beslutning...?

mvh Mette

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

Kan jeg slette dette indlæg? Syntes det er gået over i noget jeg ikke bryder mig om

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Hej TS..

Hvordan er weekenden gået? 

Og er du nået frem til en beslutning...?

mvh Mette

Den er gået med en del snak, og en del forståelse af hinandens holdninger og meninger osv for hinanden. Vi er kommet frem til løsningen med at løse vores problemer, han er langt fra ligeglad med os. Vi løser det her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.