Jeg tror jeg giver op.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2015

Anonym

Abracadabra skriver:

Hvad med en abort? Det virker som den ansvarlige løsning her - det ville jeg kraftigt overveje, hvis jeg var i hendes sko. 

Det kunne da være en nødvendig refleksion på problemet - ikke en rar tanke, men hvornår nødvendigheder er rare?

Det er jo ikke hjælpsomt at skrive "årh, stakkels dig, knus", men det føles rarere end at sige "dit liv, dit ansvar". 

Øh og det eneste ansvarlige er en abort? Come on, ts FORTÆLLER jo netop i opslaget at hun beholder barnet under alle omstændigheder også selvom hun skal være alene. Så hun har nok tænkt det igennem. Og eftersom hun har andre børn så ved hun lidt om hvad en baby vil sige... Du svarer bare ikke på hendes "problem". Hendes spørgsmål er ikke om hun slal beholde barnet eller ej og derfor er dit svar ligegyldigt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

jeg tror ikke ts har brug for at få af vide hvor "dumt" det er at få endnu et barn. Nogle gange sker sådanne ting bare! Det er i hvert fald ikke en rar, hjælpsom eller nødvendig melding at komme med. 

Jeg er enig, og hvis man læser det, er det en ting som TS ikke har kunne forudsige. Jeg er generelt træt af spørgsmålet om, hvorfor folk får børn med den mand. Nogle gange kan det være nærliggende, men det er det bare ikke her. TS har ikke brug for det, så jeg er bare så meget enig med dig!

Til TS:

Som mange andre skriver, så lyder det til at han er ude på et helt vildt skråplan. Han er ligeglad med jer. Du er nødt til at fokusere på dig og dine børn. Måske kunne man håbe, at han vågnede op, hvis du gik fra ham? Men det ved man jo aldrig, desværre  

Det lyder til at denne ven har en sindssyg dårlig indflydelse på din mand. Har det altid været sådan?  

Og til sidst: Et kæmpe kram! 

Anmeld Citér

21. november 2015

Anonym

Jeg er enig, og hvis man læser det, er det en ting som TS ikke har kunne forudsige. Jeg er generelt træt af spørgsmålet om, hvorfor folk får børn med den mand. Nogle gange kan det være nærliggende, men det er det bare ikke her. TS har ikke brug for det, så jeg er bare så meget enig med dig!

Til TS:

Som mange andre skriver, så lyder det til at han er ude på et helt vildt skråplan. Han er ligeglad med jer. Du er nødt til at fokusere på dig og dine børn. Måske kunne man håbe, at han vågnede op, hvis du gik fra ham? Men det ved man jo aldrig, desværre  

Det lyder til at denne ven har en sindssyg dårlig indflydelse på din mand. Har det altid været sådan?  

Og til sidst: Et kæmpe kram! 

Tak og lige netop. Som jeg også skriver; det er ikke det ts opslag handler om. Det handler om hendes mand - ikke om om hun slal få fjernet barnet eller ej! Men rart med opbakning  

Anmeld Citér

21. november 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Øh og det eneste ansvarlige er en abort? Come on, ts FORTÆLLER jo netop i opslaget at hun beholder barnet under alle omstændigheder også selvom hun skal være alene. Så hun har nok tænkt det igennem. Og eftersom hun har andre børn så ved hun lidt om hvad en baby vil sige... Du svarer bare ikke på hendes "problem". Hendes spørgsmål er ikke om hun slal beholde barnet eller ej og derfor er dit svar ligegyldigt. 

Nix, jeg skriver ikke, at det ENESTE ansvarlige er en abort. 

Men jeg stiller mig nu lidt undrende overfor, om dette er en ny problemstilling - hvis han ellers er en superduper far, så er der jo grundlag for at kæmpe for forholdet (hvis problemet er så nyt, er det nok en krise, man kan komme igennem). Hvis problemet derimod er af ældre dato, og han generelt er en klaphat, så er det sgu' lidt træls at grave sig endnu dybere ned i møddingen med ENDNU et (uplanlagt?) barn. 

Generelt skal man jo som mor til tider træffe grimme valg, og dét ansvar kan man vel ikke bare være ligeglad med... 

I øvrigt er anonym-funktionen lidt træls - så stå dog ved, at du synes, at jeg giver elendige råd. Jeg har brede skuldre, jeg kan godt tage lidt modvind. 

Anmeld Citér

21. november 2015

Krydserfingre

Abracadabra skriver:

Nix, jeg skriver ikke, at det ENESTE ansvarlige er en abort. 

Men jeg stiller mig nu lidt undrende overfor, om dette er en ny problemstilling - hvis han ellers er en superduper far, så er der jo grundlag for at kæmpe for forholdet (hvis problemet er så nyt, er det nok en krise, man kan komme igennem). Hvis problemet derimod er af ældre dato, og han generelt er en klaphat, så er det sgu' lidt træls at grave sig endnu dybere ned i møddingen med ENDNU et (uplanlagt?) barn. 

Generelt skal man jo som mor til tider træffe grimme valg, og dét ansvar kan man vel ikke bare være ligeglad med... 

I øvrigt er anonym-funktionen lidt træls - så stå dog ved, at du synes, at jeg giver elendige råd. Jeg har brede skuldre, jeg kan godt tage lidt modvind. 

selcflgelig må man være uenige - og lad os bare blice enige om vi er det  

Hilsen 

Anmeld Citér

21. november 2015

Anonym trådstarter

Det er ikke en uplanlagte graviditet ... Han var faktisk helt vild. Men så kom hans ven

Anmeld Citér

21. november 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Det er ikke en uplanlagte graviditet ... Han var faktisk helt vild. Men så kom hans ven

Jeg ville give ham et ultimatum vis han ikke stoppede op og tog sig sammen nu ville jeg smutte med børnene men man skal være 100% sikker på at kunne gennemføre det ellers vil han aldrig tage en særiøst igen. 

Anmeld Citér

21. november 2015

Nalenia

Jeg synes det lyder som en mand der er kørt sur i baby, bleer og dagligdag og ser en mulighed for et pusterum med hans ven. At det så er gået så langt er dog overhovedet ikke okay.

Du må sætte dig ned og snakke med ham og give ham et ultimatum, så han kan se at hans adfærd påvirker dig og i sidste ende også børnene.

Men samtidig også forstå hans behov for at te sig åndssvagt og glemme dagligdagen lidt.. Ellers kan vi miste os selv helt :-)

Anmeld Citér

21. november 2015

LOL

Abracadabra skriver:

Hvad med en abort? Det virker som den ansvarlige løsning her - det ville jeg kraftigt overveje, hvis jeg var i hendes sko. 

Det kunne da være en nødvendig refleksion på problemet - ikke en rar tanke, men hvornår nødvendigheder er rare?

Det er jo ikke hjælpsomt at skrive "årh, stakkels dig, knus", men det føles rarere end at sige "dit liv, dit ansvar". 

1. Helt seriøst??!! Skriver du i ramme alvor at en kvinde skal få en abort?! Fordi hendes mand er en båtnakke så skal hun fjerne et barn? Det håber jeg virkelig ikke du mener, en abort er altså ikke noget "man bare lige får". Du kan jo også læse at ts har besluttet sig for at beholde barnet, så jeg synes faktisk det er ekstremt tarveligt af dig at skrive.

Anmeld Citér

21. november 2015

Abracadabra

LOL skriver:

1. Helt seriøst??!! Skriver du i ramme alvor at en kvinde skal få en abort?! Fordi hendes mand er en båtnakke så skal hun fjerne et barn? Det håber jeg virkelig ikke du mener, en abort er altså ikke noget "man bare lige får". Du kan jo også læse at ts har besluttet sig for at beholde barnet, så jeg synes faktisk det er ekstremt tarveligt af dig at skrive.

Helt seriøst??!! Skriver du i ramme alvor, at en kvinde ikke må overveje en abort, når hun er ved at forlade sin mand med 2 små børn? 

At være enlig mor til 3 er da en mundfuld, når man pludselig også skal være eneforsørger. 

Nej, en abort er ikke et let valg, men livet består jo også af svære valg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.