Jeg er også alenemor med issues men takkede nej til aflastning fordi jeg har mit bagland i orden. Jeg ved jeg altid kan få enten min mor, bonusmor eller søstre til at tage over når jeg er drænet for kræfter og ikke kan overskue noget. Det er jeg dem dybt taknemmelig for.
Jeg synes du har været dit ansvar voksen og vist at du er en god mor for dit barn. Du har erkendt at du har brug for hjælp og ikke kan klare det hele selv. Så op i r...n med hvad andre tænker.
Jeg har en kusine med downs syndrom hvor min onkel og hans kone er velfungerende han som skolelærer og hun som laborant men min kusine har da også været i aflastning, så de kunne gøre noget for sig selv og deres andet barn. Gjort nogle af de ting som hun ikke har kunnet være med til og fået en pause fra det at have et handicappet barn.
En anden alenemor er gået ned med stress fordi hun ikke har kunnet acceptere at hun havde brug for aflastning til hendes barn der har ADHD og er udadreagerende men nu er han også kommet i aflastning og sikke en forskel det har gjort for dem alle 3, hun har en søn mere.
Nu er det så dig der har en diagnose, så tænk i stedet på at dit barn også har brug for aflastning fra dig, til at gøre nogle af de ting han har lyst til men som du måske ikke har overskuddet til. Imens du flader ud og får batterierne fyldt op og på den måde er klar til han kommer hjem igen og i kan hygge jer igen, fremfor at tingene går i hårdknude og alt bliver træls og op ad bakke.
Anmeld
Citér