Åh jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
jeg er alene med mit barn, helt alene. Ingen familie, intet. Jeg har en diagnose og synes virkelig det er hårdt at stå så selv med alting, det var jo ikke helt det der havde været målet da jeg blev gravid, men nu er det desværre blevet sådan. Jeg har derfor været i kontakt med kommunen og har fået bevilliget aflastning, simpelthen for at jeg kan få lidt tid til at mig selv og til at "lade op", som de så fint siger på kommunen.
jeg har været virkelig glad og lettet over dette, men så igår da jeg hentede barn fra institution, overhørte jeg nogle forældre tale om netop aflastning og hvordan de absolut ikke kunne forstå at man bare kunne få tildelt hjælp og man havde vel selv valgt at få børn osv. En af mødrene sagde hun da også stod meget selv fordi deres forældre boede langt væk og manden arbejdede meget. Jeg synes slet ikke det kan sammenlignes med at være selv. Men jeg kan også mærke jeg blev ked af det og nu tænker jeg meget over om aflastning er "forkert"? Altså, er det for dårligt at forældren ikke bare klarer det alene? Jeg har virkelig brug for at høre hvad folk tænker om det, for jeg er virkelig forvirret og ked af det lige nu.
Hvis jeg havde forældre, veninder el. lign. der kunne hjælpe, ville jeg ikke benytte mig af det. Men hvis jeg virkelig ingen havde - jo! Det ville jeg. Jeg ville blive sindssyg af at være sammen med min søn 24/7 med ingen mulighed for en pause ind imellem. Jeg elsker ham højt, men jeg er altså også min egen person.
Jeg tænker at det vigtigste er at finde en god aflastningsfamilie som tager ansvaret på sig og er villige til at være der i mange år for barnet. Hvis det er tilfældet, kan jeg ikke se hvordan det kan være negativt for barnet at knytte bånd til andre voksne end moren.
Og selvfølgelig er det ikke det samme som hvis der er en far der arbejder meget! Han kommer jo hjem om aftenen og kan give mulighed for at man kan gå i biffen eller ud med veninderne eller hvad man nu har brug for ind imellem. Det kan man jo ikke hvis man sidder derhjemme helt alene.
Anmeld
Citér