lukket for varmen - meldt til kommunen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Og den holdning forstår jeg slet slet ikke. Ja kommunen kan da bare komme an, men syntes faktisk det er spild af resourcer. Og en anmeldelse kan få personlige virkninger for den anmeldte . Så nej syntes ikke om, vi efterhånden bare anmelder så snart vi tror , der er mistanke om noget

Når det kommer til børn må kommunen for min skyld spilde en masse ressourcer. Jeg kan godt forstå folk synes det er ubehageligt men ja

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

alenemor42

Nu er dem der lukker for varme, vand osv. Ikke uddannet til at kunne se om det er en glemt regning eller fordi familien har problemer. 

Jeg syntes det er fint der skal laves indberetning, så er man da sikker på at børn ikke lever uden varme osv. Ubehageligt. ... ja det er det nok, men jo så også konsekvens af ikke at have styr på tingene

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym

Ville ønske min biologiske mors boligforening ville have samme indstilling til det som jeres, hun har 4 børn, 3 af dem er taget fra hende og den sidste bor stadig hjemme.... De har ikke betalt husleje i nogen måneder nu og ingen bliver underrettet..... Tro mig der er en god grund til de reagere og ville ønske nogen flere reagerede på samme måde, så havde vi børn ikke haft så dårlige forhold alle sammen gennem de mange år!

Hvis du har gode forhold i dit hjem, så vær du glad for nogen i det mindste bekymre sig om jer og ser til jer!

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Men når der ikke er hold i anmeldelsen kan kommunen vel bare komme an? Sådan tænker jeg hvertfald 

Jeg vil ærligt sige at sådan havde jeg nok også tænkt- hvis ikke det altså lige pludselig er mig selv det går ud over! Det er det nu, og selvom jeg helt rationelt godt ved at der ikke er noget at komme efter, så sidder jeg med en voldsom ubehagelig følelse i kroppen. Den er muligvis ikke rationel, men den er der! 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ville ønske min biologiske mors boligforening ville have samme indstilling til det som jeres, hun har 4 børn, 3 af dem er taget fra hende og den sidste bor stadig hjemme.... De har ikke betalt husleje i nogen måneder nu og ingen bliver underrettet..... Tro mig der er en god grund til de reagere og ville ønske nogen flere reagerede på samme måde, så havde vi børn ikke haft så dårlige forhold alle sammen gennem de mange år!

Hvis du har gode forhold i dit hjem, så vær du glad for nogen i det mindste bekymre sig om jer og ser til jer!

Jeg er rigtig ked af at læse at det forholder sig sådan. Der er der jo et reelt behov for hjælp og bekymring.

Jeg håber at nogen vil hjælpe! 

Anmeld Citér

18. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg vil ærligt sige at sådan havde jeg nok også tænkt- hvis ikke det altså lige pludselig er mig selv det går ud over! Det er det nu, og selvom jeg helt rationelt godt ved at der ikke er noget at komme efter, så sidder jeg med en voldsom ubehagelig følelse i kroppen. Den er muligvis ikke rationel, men den er der! 

Og det kan jeg da også godt forstå. Men lad dem da endelig bare komme, hvis de overhovedet gør det

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Nu er dem der lukker for varme, vand osv. Ikke uddannet til at kunne se om det er en glemt regning eller fordi familien har problemer. 

Jeg syntes det er fint der skal laves indberetning, så er man da sikker på at børn ikke lever uden varme osv. Ubehageligt. ... ja det er det nok, men jo så også konsekvens af ikke at have styr på tingene

Jo jo, men i det her tilfælde er det ikke udelukkende os der ikke "har styr på tingene". Varmeværket har ikke sendt rykkere og vi gik desværre bare ud fra at det blev betalt som vanligt.

Helt ærligt, så kunne det lige så vel være en regning fra et blad-abonnement der var smuttet, skulle vi også meldes til diverse instanser for det?? 

Ja, jeg bliver egentlig lidt harm over dit, og flere andres, svar. 

Det er en grim følelse at være meldt. Og jeg reagerer måske ekstra voldsomt, det ved jeg ikke. Men jeg føler ikke at den underretning er berettiget! Sådan helt generelt så er jeg med på at det kan være en god ide at de har underretningspligt ved lukning af varmen. Men de lukkede IKKE for varmen hos os! De er kender i en mail at de har handlet forkert ved ikke at få sendt rykkere ud rettidigt. Men vi er stadig meldt til kommunen..

Anmeld Citér

18. november 2015

fo82

Anonym skriver:

Jo jo, men i det her tilfælde er det ikke udelukkende os der ikke "har styr på tingene". Varmeværket har ikke sendt rykkere og vi gik desværre bare ud fra at det blev betalt som vanligt.

Helt ærligt, så kunne det lige så vel være en regning fra et blad-abonnement der var smuttet, skulle vi også meldes til diverse instanser for det?? 

Ja, jeg bliver egentlig lidt harm over dit, og flere andres, svar. 

Det er en grim følelse at være meldt. Og jeg reagerer måske ekstra voldsomt, det ved jeg ikke. Men jeg føler ikke at den underretning er berettiget! Sådan helt generelt så er jeg med på at det kan være en god ide at de har underretningspligt ved lukning af varmen. Men de lukkede IKKE for varmen hos os! De er kender i en mail at de har handlet forkert ved ikke at få sendt rykkere ud rettidigt. Men vi er stadig meldt til kommunen..

Men hvis de erkender den fejl, så er sagen soleklar: print den mail og indlever den hos kommunen - case closed ;-)

som andre skriver: loven foreskriver at der skal indberettes i sådanne tilfælde, ja det er ubehageligt og ja der er sket fejl. Og så kan sagen lukkes.

så længe du har dit på det rene er din frygt og irationel - og så ved du udmærket også godt at der ikke er fare på færde.

se på det med andre briller: systemet kærer sig om dine børns basale behov..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.