lukket for varmen - meldt til kommunen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2015

Småbørnsmor

Først vil jeg bare sige at jeg synes at alle de negative kommentarer du har fået er rigtig ærgerlige, for der kan være så mange misforståelser ift. den regning som ikke er betalt. 

Dernæst vil jeg berolige dig og fortælle, at jeg selv arbejder i en kommune, dog ikke med børn, men at vi netop får den slags beskeder videresendt fra børnefamilieafdelingen. Det der sker hos os er blot at der sidder en medarbejder og undersøger om de mennesker som har fået slukket for varmen har en sag i kommunen. Enten ift. børnene eller eventuelle ydelser.

Dem som har en sag, bliver kontaktet af deres sagsbehandler. Dem som ikke har sker der i første omgang ikke noget med, da der som sagt kan være mange grunde og misforståelser ift. dette.

Så bare tag det helt roligt.. ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Anonym trådstarter

Småbørnsmor skriver:

Først vil jeg bare sige at jeg synes at alle de negative kommentarer du har fået er rigtig ærgerlige, for der kan være så mange misforståelser ift. den regning som ikke er betalt. 

Dernæst vil jeg berolige dig og fortælle, at jeg selv arbejder i en kommune, dog ikke med børn, men at vi netop får den slags beskeder videresendt fra børnefamilieafdelingen. Det der sker hos os er blot at der sidder en medarbejder og undersøger om de mennesker som har fået slukket for varmen har en sag i kommunen. Enten ift. børnene eller eventuelle ydelser.

Dem som har en sag, bliver kontaktet af deres sagsbehandler. Dem som ikke har sker der i første omgang ikke noget med, da der som sagt kan være mange grunde og misforståelser ift. dette.

Så bare tag det helt roligt.. ☺️

Af hjertet TAK! 

Det var rigtig godt at læse. Man kan jo ikke lade  være med at tænke alt muligt, når man ikke egentlig ved hvad der sker med sådan en underretning.  

Tak! Nu vil jeg forsøge at få sovet, forhåbentlig lidt mere roligt 

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Jeg synes de lyder ret uprofficionelle både i fremtoningen du beskriver, og så deres manglende papirarbejde. Hvis det viser sig at fejlen er deres så fortæller i jo bare kommunen det. Tvivler på kommunen overhovedet tager sig af det når de kan se i har betalt og der ikke alligevel går børn rundt og fryser. Det lyder ikke som det mest service minded firma i får varme fra. Har i overvejet at skifte? Det ville jeg nok hvis jeg var dig. 

Ja, vi undersøger i hvert fald snarest hvilke andre muligheder vi har.

Den her behandling vil vi simpelthen ikke finde os i. Vi erkender blankt at vi ikke har betalt da vi undersøger det, efterspørger en opgørelse med det samme så vi kan betale straks og alligevel mødes vi med den adfærd.  

Forhåbentlig kan vi snart afslutte det her.

Anmeld Citér

18. november 2015

klmf

Lyder til varmeselskabet har lavet en kæmpe brøler. Jeg ville klage over de to medarbejderes adfærd, de skal ikke true kunder og være ubehagelige. De skal 'bare' lukke for varmen og intet mere. 

Anmeld Citér

18. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kan mærke det hele vender sig i mig !!! Tænker hvad er det efterhånden for et samfund vi lever i ? Syntes simpelthen det er så langt ude at I bliver underrettet til kommunen fordi I har glemt en regning ( går ud fra det ikke sker i tide & utide ) kan sagtens forstå din angst . Ved godt mange siger heller en gang for meget end en for lidt , men kan simpelthen ikke være mere uenig .. Det er så frygteligt at sidde med en uberettiget anmeldelse. 

Varmemesteren kan ikke vide om der er tale om en forglemmelse eller ej. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Kan mærke det hele vender sig i mig !!! Tænker hvad er det efterhånden for et samfund vi lever i ? Syntes simpelthen det er så langt ude at I bliver underrettet til kommunen fordi I har glemt en regning ( går ud fra det ikke sker i tide & utide ) kan sagtens forstå din angst . Ved godt mange siger heller en gang for meget end en for lidt , men kan simpelthen ikke være mere uenig .. Det er så frygteligt at sidde med en uberettiget anmeldelse. 

Men når der ikke er hold i anmeldelsen kan kommunen vel bare komme an? Sådan tænker jeg hvertfald 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym

mor:) skriver:

Varmemesteren kan ikke vide om der er tale om en forglemmelse eller ej. 

Nej det kan de ikke. Men anmeldelse til kommune ligefrem ? Ja det kan jeg så bare slet ikke følge. Selvfølgelig har varme selvskabet sin fulde ret til , at komme for at lukke , hvis regningen ikke er betalt . Men kan virkelig ikke se, hvad en inberetning skal gøre godt for. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Men når der ikke er hold i anmeldelsen kan kommunen vel bare komme an? Sådan tænker jeg hvertfald 

Og den holdning forstår jeg slet slet ikke. Ja kommunen kan da bare komme an, men syntes faktisk det er spild af resourcer. Og en anmeldelse kan få personlige virkninger for den anmeldte . Så nej syntes ikke om, vi efterhånden bare anmelder så snart vi tror , der er mistanke om noget

Anmeld Citér

18. november 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Og den holdning forstår jeg slet slet ikke. Ja kommunen kan da bare komme an, men syntes faktisk det er spild af resourcer. Og en anmeldelse kan få personlige virkninger for den anmeldte . Så nej syntes ikke om, vi efterhånden bare anmelder så snart vi tror , der er mistanke om noget

Synes du ikke, at man skal anmelde hvis man ved der bor to børn i en bolig uden vand og varme, her midt om vinteren? 

Anmeld Citér

18. november 2015

An&Jo

Faktisk er det idag en paragraf i loven der er skyld i den her sag.. Varme el og vand er en vigtig del af et barns liv, og bliver nogle af disse ting lukket for har firmaerne underretningspligt.. 

Hvis det er første gang har man ikke noget at frygte, men sker det gentagne gange så kan det gå hen at blive et problem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.