lukket for varmen - meldt til kommunen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle.

I går fik vi besøg af to mænd fra varmeværket,  som ville informere os om at vi jo ikke havde betalt og de derfor ville lukke for varmen i huset.

Desværre viser det sig at være rigtigt. Regningen er ikke betalt og vi har ikke opdaget det 

Vi har ikke modtaget rykkere. Vi beder om en opgørelse over hvad vi skylder, så vi kan betale. 

Den kom så i dag. Sammen med en underretning om at de har kontaktet vores kommune (børn og familie).

Jeg kan slet ikke få ro på mine tanker. Er det normalt? Altså at de skal underrette. 

Vi er en helt alm familie: Mor, far og to børn. Far arbejder fuldtid,  jeg på deltid.  Penge har vi ikke mange af, men vi er glade og børnene trives. Alligevel føler jeg en eller anden angst. 

Kan mærke det hele vender sig i mig !!! Tænker hvad er det efterhånden for et samfund vi lever i ? Syntes simpelthen det er så langt ude at I bliver underrettet til kommunen fordi I har glemt en regning ( går ud fra det ikke sker i tide & utide ) kan sagtens forstå din angst . Ved godt mange siger heller en gang for meget end en for lidt , men kan simpelthen ikke være mere uenig .. Det er så frygteligt at sidde med en uberettiget anmeldelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Anonym

serinasmor skriver:

Hmm ... Det er vel egentlig ment som en sikkerhed for børn i svage familier  - synes et eller andet sted det er fair nok ... Børn skal vel ikke vokse op i et hjem uden varme i vintermånederne ? 

Dermed ikke sagt at jeres familie er svag - men at de underretter kommunen pr automatik lyder faktisk betryggende i mine ører ... 

Herudover er det vel ikke værre end at i får betalt den regning (og tilmeldt den til pbs)  - og får et enkelt rutine besøg af kommunen ... Som jo ikke vil finde andet end forglemmelse at sætte fingeren på ?  Især fordi i jo har betalt regningen og dermed fået varme igen 

Kan slet ikke følge dette . Selvfølgelig skal børn ikke vokse op uden vand & varme, men en indberetning ligefrem ??? Syntes det er en smule overkill 

Anmeld Citér

17. november 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Kan slet ikke følge dette . Selvfølgelig skal børn ikke vokse op uden vand & varme, men en indberetning ligefrem ??? Syntes det er en smule overkill 

Men hvordan ville kommunen ellers opdage det ? 

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym

Men hvordan ville kommunen ellers opdage det ? 

Jeg kan overhovedet ikke følge den tankegang. 

Anmeld Citér

17. november 2015

SandraXOXO

Der bliver ikke lukket for varmen fordi man glemmer en regning. Man skal jo have modtaget både regning, rykker og en rykker med varsel om lukning af varmen, og det varsel skulle der gerne være blevet kviteret for? (Anbefalet brev som ikke bare ryger i postkassen men afleveres til person i huset) De sender ikke nogen ud og lukker varmen før disse ting er gjort, netop fordi de ikke må, uden at have sikret sig at i ved at de gør det. Hvis dette ikke er overholdt ville jeg ringe og hører hvad der forgår, for så har de begået en fejl! Forresten er det i alle børns interesse at de ikke må bo i boliger uden vand og varme osv. 

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym

Der skal ret meget til før man lukker for varmen... At i ikke har modtaget rykker, eller opdaget den ikke er trukket fra start er jo i bund og grund noget i i sidste ende skal stå til regnskab for....

Jeg synes det er så fint man laver en UNDERRETNING til kommunen når der er børn i billedet.... Er der virkelig sket en fejl, og der intet er at komme efter...ja så lukker de den....

Men der går som regel land tid fra en udebliver regning til man lukker for varmen...

Heller tjekke en gang for mange, end børn lider under forældre der ikke tænker eller kan yde de mest simple behov for et barn....

Er de ikke trukket må i jo ha penge på budgettet og så betale asp, så i har dokumentation på i vitterlig har afsat penge til regningen og der er sket en fejl.....

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Der bliver ikke lukket for varmen fordi man glemmer en regning. Man skal jo have modtaget både regning, rykker og en rykker med varsel om lukning af varmen, og det varsel skulle der gerne være blevet kviteret for? (Anbefalet brev som ikke bare ryger i postkassen men afleveres til person i huset) De sender ikke nogen ud og lukker varmen før disse ting er gjort, netop fordi de ikke må, uden at have sikret sig at i ved at de gør det. Hvis dette ikke er overholdt ville jeg ringe og hører hvad der forgår, for så har de begået en fejl! Forresten er det i alle børns interesse at de ikke må bo i boliger uden vand og varme osv. 

Jeg er enig - selvfølgelig lukker de ikke bare! 

Vi har bare ikke modtaget nogle rykkere eller anbefalede breve.

De lukkede ikke for varmen, da jeg bad om en opgørelse (i øvrigt finder jeg det mærkværdigt at de ikke havde den med i går?). Den opgørelse kommer så i dag og jeg betaler regningen med det samme.

Men vi er stadig meldt til kommunen 

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der skal ret meget til før man lukker for varmen... At i ikke har modtaget rykker, eller opdaget den ikke er trukket fra start er jo i bund og grund noget i i sidste ende skal stå til regnskab for....

Jeg synes det er så fint man laver en UNDERRETNING til kommunen når der er børn i billedet.... Er der virkelig sket en fejl, og der intet er at komme efter...ja så lukker de den....

Men der går som regel land tid fra en udebliver regning til man lukker for varmen...

Heller tjekke en gang for mange, end børn lider under forældre der ikke tænker eller kan yde de mest simple behov for et barn....

Er de ikke trukket må i jo ha penge på budgettet og så betale asp, så i har dokumentation på i vitterlig har afsat penge til regningen og der er sket en fejl.....

Jeg ved sgu ikke lige hvordan jeg skal læse dit indlæg. 

Selvfølgelig skal vi betale - det er også gjort nu! 

"Forældre der ikke tænker".. Mener du mig? 

Der er sket en fejl. Måske flere i og med at vi ikke modtager rykkere.

Men det ændrer ikke på hvordan jeg har det - jeg er stadig rystet over deres "besøg". 

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan mærke det hele vender sig i mig !!! Tænker hvad er det efterhånden for et samfund vi lever i ? Syntes simpelthen det er så langt ude at I bliver underrettet til kommunen fordi I har glemt en regning ( går ud fra det ikke sker i tide & utide ) kan sagtens forstå din angst . Ved godt mange siger heller en gang for meget end en for lidt , men kan simpelthen ikke være mere uenig .. Det er så frygteligt at sidde med en uberettiget anmeldelse. 

Ja, der rammer du nok noget - at jeg synes det er uberettiget at vi skal meldes 

Regningen er betalt. Det skulle vi selvfølgelig have gjort for længe siden, men varmeværket skulle jo også have sendt rykkere for længe siden. Det er ikke sket, og vi har åbenbart ikke været opmærksomme på det.

Jeg sover nok ikke roligt før det her er overstået 

Anmeld Citér

17. november 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Jeg er enig - selvfølgelig lukker de ikke bare! 

Vi har bare ikke modtaget nogle rykkere eller anbefalede breve.

De lukkede ikke for varmen, da jeg bad om en opgørelse (i øvrigt finder jeg det mærkværdigt at de ikke havde den med i går?). Den opgørelse kommer så i dag og jeg betaler regningen med det samme.

Men vi er stadig meldt til kommunen 

Jeg synes de lyder ret uprofficionelle både i fremtoningen du beskriver, og så deres manglende papirarbejde. Hvis det viser sig at fejlen er deres så fortæller i jo bare kommunen det. Tvivler på kommunen overhovedet tager sig af det når de kan se i har betalt og der ikke alligevel går børn rundt og fryser. Det lyder ikke som det mest service minded firma i får varme fra. Har i overvejet at skifte? Det ville jeg nok hvis jeg var dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.