bør jeg skrive under?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

nej, ikke rejse og ikke komme igen.

men jeg har prøvet at han beder om lov til at beholde vores barn fordi de skal det og det. Når jeg så siger nej, fordi vi har andre planer (eller bare vil nyde vores weekend med ham) så fortæller han vores barn at han gerne ville ___ men jeg ikke vil lade dem - blot for at vende mit barn imod mig.

f.eks. ville han gerne have lov til at beholde vores barn en weekend for at rejse til København og bl.a. tage på Bakken. Han valgte så at sige det til vores barn og når jeg så sagde nej, for vi skulle til familiefødselsdag, så sagde han til vores barn at de alligevel ikke kunne komme af sted, fordi jeg ikke ville lade dem prøve det.

Men har I ikke bare en fast aftale? Og er det ikke øv for jeres barn at hverken du eller han fx kan bruge jeres sommerferie til at tage udlands hvis pengene og lysten er til det? 

Så længe det eneste du frygter er lidt udfordringer vedr. Må jeg ikke nok tage til Tyrkiet i uge 35 selvom det rammer din weekend, så ville jeg aldrig lægge hindringer i vejen men tage problemerne som de kommer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Hectar

Yurie skriver:

De skal kun bruge pas hvis de flyver, ikke tog eller bus

Jeg har pendlet en del mellem København og Bornholm og har aldrig vist pas i lufthavnen. Da jeg var under 18 viste jeg mit sygesikringskort og som myndig har jeg blot vist kørekort.

Anmeld Citér

17. november 2015

TNBC

Katafalk skriver:

Jeg har pendlet en del mellem København og Bornholm og har aldrig vist pas i lufthavnen. Da jeg var under 18 viste jeg mit sygesikringskort og som myndig har jeg blot vist kørekort.

Jeg har ikke kørekort. Passet er mit billed id, så det er derfor

Men nogle gang skal jeg kun vise boarding pas

Anmeld Citér

17. november 2015

MarianneRubi

Jeg ved at i sidste uge SKULLE man have pas med uanset hvordan man kom til Sverige og sygesikring og kørekort var ikke nok 

alle der kom til Sverige uden blev sendt tilbage igen 

uanset om det var med færge, fly, øresund

om de har lukket ned for det igen aner jeg ikke

men hvis de har fjernet det igen så er det mystiks hvorfor han har så travlt med at de skal have det pas der.. Men det handler vel også om tillid ?? Som ikk lyder til du har

Anmeld Citér

17. november 2015

namaha

Anonym skriver:

jeg blev ringet op af min eks i dag.

Han og hans nye dame har talt om at rejse til København og gå i Tivoli her i december - vi bor alle på Bornholm, så vi skal rejse gennem Sverige for at besøge resten af landet - og nu mener han at de har brug for pas med de regler i Sverige.

Da vi har delt forældremyndighed, så kan han ikke lave et pas til vores barn uden min underskrift.

Jeg har dog svært ved at finde ud af om jeg skal sige ja, for jeg har hørt historier om hvordan hans mor kunne finde på at rejse på udenlandsferier da min eks og hans søskende var små, for så kunne deres far ikke få dem - og hun har fået min eks til at bruge flere af hendes "tricks" på mig, da hun gerne vil have mig ud af mit barns liv.

De har flere gange forsøgt at vende mig mod min søn.

Er der mon et alternativ, som jeg kan foreslå min eks?

Det jeg ved er at hvis du nægter at skrive under på passet og i har fælles forælder myndighed, så kan han tage den i statsamtet og vidre i retten (hvis du stadig ikke vil skrive under) også risikere du at han får den fulde forælder myndighed da det er en af de største faktor der spiller ind når man søger Det. Men ved ikke  retten så ville give dig den fulde forælder myndighed hvis du har bopæl, det kommer jo an på flere ting som hvor gammel barnet er, hvor tit barnet er ved far, hvor længe du har boet alene med barnet  om barnet trives osv osv 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

namaha skriver:

Det jeg ved er at hvis du nægter at skrive under på passet og i har fælles forælder myndighed, så kan han tage den i statsamtet og vidre i retten (hvis du stadig ikke vil skrive under) også risikere du at han får den fulde forælder myndighed da det er en af de største faktor der spiller ind når man søger Det. Men ved ikke  retten så ville give dig den fulde forælder myndighed hvis du har bopæl, det kommer jo an på flere ting som hvor gammel barnet er, hvor tit barnet er ved far, hvor længe du har boet alene med barnet  om barnet trives osv osv 

Vores søn bor hos sin far.

Men jeg har fået styr på det nu.

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

Der er styr på det nu.

Jeg skrev til ham, at jeg synes det er mange penge at bruge nu på noget man ikke behøver, men at jeg ikke vil nægte ham det hvis han føler der er nødvendigt. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anpau

Anonym skriver:

Der er styr på det nu.

Jeg skrev til ham, at jeg synes det er mange penge at bruge nu på noget man ikke behøver, men at jeg ikke vil nægte ham det hvis han føler der er nødvendigt. 

Det er helt sikker den klogeste beslutning, også på sigt. Så kan far ikke bruge dét som argument, hvis han en dag skulle have lyst til at udelukke dig fra din søns liv.

Jeg håber de får en dejlig tur, og at sønnikke oplever en masse nyt og spændende  Og at det hele forløber sig gnidningsfrit, selvfølgelig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.