bør jeg skrive under?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2015

Sprit25

Du kunne skrive noget med: 

Hej, 

Jeg tog mig friheden til at undersøge det med passet, da jeg synes det lyder fjollet og vi behøver ikke et pas til ungerne for at de kan komme til Sverige. Et sygesikring er nok. Så tænkte om vi ikke skulle holde det ved det og sparer 300 kr for et pas

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

jeg blev ringet op af min eks i dag.

Han og hans nye dame har talt om at rejse til København og gå i Tivoli her i december - vi bor alle på Bornholm, så vi skal rejse gennem Sverige for at besøge resten af landet - og nu mener han at de har brug for pas med de regler i Sverige.

Da vi har delt forældremyndighed, så kan han ikke lave et pas til vores barn uden min underskrift.

Jeg har dog svært ved at finde ud af om jeg skal sige ja, for jeg har hørt historier om hvordan hans mor kunne finde på at rejse på udenlandsferier da min eks og hans søskende var små, for så kunne deres far ikke få dem - og hun har fået min eks til at bruge flere af hendes "tricks" på mig, da hun gerne vil have mig ud af mit barns liv.

De har flere gange forsøgt at vende mig mod min søn.

Er der mon et alternativ, som jeg kan foreslå min eks?

De skal kun bruge pas hvis de flyver, ikke tog eller bus

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

De skal kun bruge pas hvis de flyver, ikke tog eller bus

jeg startede med at sige til ham at de ikke behøver passet når de bare skal med BornholmerBussen, men så sagde han at de var nødt til at have pas, for "hvad nu hvis vi låner en bil?"

Anmeld Citér

17. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

jeg startede med at sige til ham at de ikke behøver passet når de bare skal med BornholmerBussen, men så sagde han at de var nødt til at have pas, for "hvad nu hvis vi låner en bil?"

Så skulke man jo også have det i bus og tog. Jar aldrig vist andet dankort i toget. Var ovre i sommers

Anmeld Citér

17. november 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Kan det virkeligt passe, at man nu skal hive passet frem, for at komme e tur over Øresund?

Svaret er nej. Hvis du er statsborger i et af de nordiske lande, så kan du også bruge dit kørekort.

Der er bare ikke så mange under 18 der har kørekort 

Anmeld Citér

17. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

nu har jeg talt med politiet og med statsforvaltningen.

politiet siger at hvis min eks blot har deres sygesikringsbeviser med er det godt nok, og eftersom min eks har et ældre pas, kan han også tage det med og så behøver de ikke bruge penge på nye pas - hende jeg skal tale med fortalte faktisk at hun skal rejse med sin familie snart og de skal ikke have andet med en deres kørekort og børnenes sygesikringsbeviser. 

da jeg snakkede med statsforvaltningen sagde de at jeg selv bestemmer hvad jeg vil. De kan godt se at det vil være skørt at få pas til børnene (150,- pr. barn) bare for en tur i Tivoli, men at jeg skulle være OBS på at hvis jeg siger nej, så kan han nægte mig det hvis vi får brug for pas en dag, og at han vil kunne bruge det imod mig og så søge fuld forældremyndighed over vores søn.

Hvordan kan jeg bedst formulere et svar til ham om at jeg synes det er dumt at bruge penge på pas, når man ikke behøver det, men uden at nægte dem det?...

Men er det ikke hans penge? Jeg tror ikke jeg forstår hvorfor du vil modsætte dig pas til jeres fælles barn som både og din ex kan bruge hvis I får mulighed for en udlandsrejse. 

Anmeld Citér

17. november 2015

Bshizzle

Undskyld mig... Men tror din X skulle undersøge reglerne...  

Lyder som en undskyldning på undskyldning for at få presset det pas/underskrift ud af dig!  

Men en som de fleste skriver.. Så skal man ikke bruge pas med f.eks bussen/toget/færge mm... 

Tror du HELT seriøst at din X ville rejse ud af landet med  barnet/børnene og aldrig komme tilbage?  

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Undskyld mig... Men tror din X skulle undersøge reglerne...  

Lyder som en undskyldning på undskyldning for at få presset det pas/underskrift ud af dig!  

Men en som de fleste skriver.. Så skal man ikke bruge pas med f.eks bussen/toget/færge mm... 

Tror du HELT seriøst at din X ville rejse ud af landet med  barnet/børnene og aldrig komme tilbage?  

nej, ikke rejse og ikke komme igen.

men jeg har prøvet at han beder om lov til at beholde vores barn fordi de skal det og det. Når jeg så siger nej, fordi vi har andre planer (eller bare vil nyde vores weekend med ham) så fortæller han vores barn at han gerne ville ___ men jeg ikke vil lade dem - blot for at vende mit barn imod mig.

f.eks. ville han gerne have lov til at beholde vores barn en weekend for at rejse til København og bl.a. tage på Bakken. Han valgte så at sige det til vores barn og når jeg så sagde nej, for vi skulle til familiefødselsdag, så sagde han til vores barn at de alligevel ikke kunne komme af sted, fordi jeg ikke ville lade dem prøve det.

Anmeld Citér

17. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvis det handler om pengene så ville jeg give min tilladelse og lade ham betale. 

Hvis det handler om utryghed ville jeg skrive at jeg har undersøgt det og både talt med politiet og sf og pas er ikke nødvendigt, også selvom han kører i bil. 

Anmeld Citér

17. november 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

nej, ikke rejse og ikke komme igen.

men jeg har prøvet at han beder om lov til at beholde vores barn fordi de skal det og det. Når jeg så siger nej, fordi vi har andre planer (eller bare vil nyde vores weekend med ham) så fortæller han vores barn at han gerne ville ___ men jeg ikke vil lade dem - blot for at vende mit barn imod mig.

f.eks. ville han gerne have lov til at beholde vores barn en weekend for at rejse til København og bl.a. tage på Bakken. Han valgte så at sige det til vores barn og når jeg så sagde nej, for vi skulle til familiefødselsdag, så sagde han til vores barn at de alligevel ikke kunne komme af sted, fordi jeg ikke ville lade dem prøve det.

Har i ikke en fast samværs aftale??  

Hvis man bare følger sådan en, så ville der ikke komme så mange uenigheder.. 

Men så må man osse acceptere at man IKKE blander sig i hinandens samvær.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.