bør jeg skrive under?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

det har man aldrig skullet tidligere, men det mener han at man skal nu efter at Sverige har strammet deres regler.

Det ved jeg ike hvor han har fra - for den rute skal man ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Fremad

Man skal stadig ikke have pas med, og du kan ringe på kommunen og forhøre dig.

Så nej jeg ville ikke vælge at lave pas, hvis tingene forholder sig som du fortæller i dit start oplæg...

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Man skal ikke bruge pas for at rejse i norden. Det vil sige at du kan komme til Sverige, Norge og Finland helt uden pas. Man skal stadig have noget ID med, men et sygesikringskort er nok. 

Så jeg ville give far sønnens sygesikringskort og sige god tur.

Og evt vise ham dette  link for at understøtte det du siger.

det har man ikke skullet før, men med de nye strammede regler i Sverige, så mener han at man  skal have billed ID med.

det er far der er bopælsforælder.

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg rejser ofte til og fra bornholm - uden pas. Har aldrig i de 10 år nu oplevet at man skal vise pas. 

min eks mener at med de nye regler, så  skal man have billedID med i Sverige.

Anmeld Citér

17. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

jeg blev ringet op af min eks i dag.

Han og hans nye dame har talt om at rejse til København og gå i Tivoli her i december - vi bor alle på Bornholm, så vi skal rejse gennem Sverige for at besøge resten af landet - og nu mener han at de har brug for pas med de regler i Sverige.

Da vi har delt forældremyndighed, så kan han ikke lave et pas til vores barn uden min underskrift.

Jeg har dog svært ved at finde ud af om jeg skal sige ja, for jeg har hørt historier om hvordan hans mor kunne finde på at rejse på udenlandsferier da min eks og hans søskende var små, for så kunne deres far ikke få dem - og hun har fået min eks til at bruge flere af hendes "tricks" på mig, da hun gerne vil have mig ud af mit barns liv.

De har flere gange forsøgt at vende mig mod min søn.

Er der mon et alternativ, som jeg kan foreslå min eks?

Hvorfor undersøger du det ikke selv hos myndighederne?

Hvis der skal bruges pas, så giv tilladelsen, hvis ikke, så er der jo ikke mere at snakke om lige nu.

Lad være med at bringe gamle historier og nag og masser af følelser ind i en konkret sag, der er ligetil at løse.

Anmeld Citér

17. november 2015

Sprit25

Kan det virkeligt passe, at man nu skal hive passet frem, for at komme e tur over Øresund?

Svaret er nej. Hvis du er statsborger i et af de nordiske lande, så kan du også bruge dit kørekort.

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Kan det virkeligt passe, at man nu skal hive passet frem, for at komme e tur over Øresund?

Svaret er nej. Hvis du er statsborger i et af de nordiske lande, så kan du også bruge dit kørekort.

jeg har talt med politiet og de siger nej. 

Anmeld Citér

17. november 2015

Leneur

esioul skriver:

Jeg kan godt forstå det er en svær situation.

Jeg synes dog det er synd at dit barn skal frarøves muligheden for en hyggelig dag med sin far, fordi faderen er opvokset med en mor der har lavet de numre du beskriver. 

Jeg er ikke inde i om det kræver pas, men der vil vel før eller siden komme et tidspunkt hvor barnet skal med ham ud og rejse og du kan vel ikke nægte at udlevere pas når i har fælles forældremyndighed?

Jo hun kan godt nægte at skrive under på et pas og så får barnet ikke noget pas, det gjorde min x og dermed kunne min datter ikke komme med ud at rejse.

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

nu har jeg talt med politiet og med statsforvaltningen.

politiet siger at hvis min eks blot har deres sygesikringsbeviser med er det godt nok, og eftersom min eks har et ældre pas, kan han også tage det med og så behøver de ikke bruge penge på nye pas - hende jeg skal tale med fortalte faktisk at hun skal rejse med sin familie snart og de skal ikke have andet med en deres kørekort og børnenes sygesikringsbeviser. 

da jeg snakkede med statsforvaltningen sagde de at jeg selv bestemmer hvad jeg vil. De kan godt se at det vil være skørt at få pas til børnene (150,- pr. barn) bare for en tur i Tivoli, men at jeg skulle være OBS på at hvis jeg siger nej, så kan han nægte mig det hvis vi får brug for pas en dag, og at han vil kunne bruge det imod mig og så søge fuld forældremyndighed over vores søn.

Hvordan kan jeg bedst formulere et svar til ham om at jeg synes det er dumt at bruge penge på pas, når man ikke behøver det, men uden at nægte dem det?...

Anmeld Citér

17. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

nu har jeg talt med politiet og med statsforvaltningen.

politiet siger at hvis min eks blot har deres sygesikringsbeviser med er det godt nok, og eftersom min eks har et ældre pas, kan han også tage det med og så behøver de ikke bruge penge på nye pas - hende jeg skal tale med fortalte faktisk at hun skal rejse med sin familie snart og de skal ikke have andet med en deres kørekort og børnenes sygesikringsbeviser. 

da jeg snakkede med statsforvaltningen sagde de at jeg selv bestemmer hvad jeg vil. De kan godt se at det vil være skørt at få pas til børnene (150,- pr. barn) bare for en tur i Tivoli, men at jeg skulle være OBS på at hvis jeg siger nej, så kan han nægte mig det hvis vi får brug for pas en dag, og at han vil kunne bruge det imod mig og så søge fuld forældremyndighed over vores søn.

Hvordan kan jeg bedst formulere et svar til ham om at jeg synes det er dumt at bruge penge på pas, når man ikke behøver det, men uden at nægte dem det?...

Vel ved at sige det som det er?

Når nu et sygesikringskort er nok, så er det fjollet at bruge penge på at lave et pas. Fortæl hvor du ved det fra.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.