Sygdomssnak dræner mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Rockertand skriver:

Lige så latterlige de er i deres sygdomssnak - lige så barnlig ville jeg være i min behandling:

Jeg ville anskaffe et gammeldags båt-horn (sådan et klovnene render rundt med i cirkus), og hver gang emnet blev berørt, ville det kræve et meget højlydt båååååt. Det er ikke en lyd, man kan overhøre, og bare irritationsmomentet over lyden ville formentligt gøre dem opmærksomme på, at sygdom fylder næsten alt.

Tænk ud af kassen, en almindelig snak eller måske endda brok fra din side vil formentligt ikke have nogen langvarig effekt, da det lyder meget rodfast i deres omgang med hinanden.

Haha... jeg vil seriøst overveje den fremgangsmåde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Kay skriver:

det lyder som min svigermor 

hun fejler også altid et eller andet hun har gået sygemeldt i al den tid jeg har kendt hende og før det også... altså ja hun har slid gigt men hun har også alt muligt andet... og får hele tiden noget nyt med nye underlige symptomer og når lægerne så har undersøgt hende i hoved og røv og scannet og gjort ved og ikke har fundet noget så går det i sig selv men så kommer der sjovt nok noget nyt og så gentager til det hele en gang til 

sådan er hendes mor også men heldigvis er min mand det ikke  han tror til gengæld på al morens sygdom selvom jeg har taget hende i flere løgne

Altid noget at det ikke har smittet af på manden  Min er begyndt at kommentere på sin mors "hysteri" - jeg lader pænt som ingenting og tænker mit eget. Senest havde hun en uges ferie og havde her planlagt intet mindre end 4 lægebesøg diverse steder... jeg kommenterede, at det da var synd at hun skulle bruge sin ferie på alt dette (i en omsorgsfuld tone) - men hun synes at det var så skønt, så skønt, at have dejligt med tid til al den slags... 

Anmeld Citér

17. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min mand er også vokset op med det - svigerfamilien dyrker seriøst det negative & selvmedlidenhed. Min mand gør det mest "i smug" herhjemme, nok fordi han godt kender min holdning til ynk. Men kan se han ofte køber alle mulige mærkelige piller på nettet.

Når så vi er på besøg hos hans forældre bryder han ud i lys lue, og det bliver nærmest en konkurrence i hvem der har det værst.... 

Det sjove er, at når så min mand rent faktisk ER syg, så er han helt anderledes beskeden og klager sig faktisk ikke ret meget. Og så ved jeg straks at det faktisk er alvorligt 

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

Lige så latterlige de er i deres sygdomssnak - lige så barnlig ville jeg være i min behandling:

Jeg ville anskaffe et gammeldags båt-horn (sådan et klovnene render rundt med i cirkus), og hver gang emnet blev berørt, ville det kræve et meget højlydt båååååt. Det er ikke en lyd, man kan overhøre, og bare irritationsmomentet over lyden ville formentligt gøre dem opmærksomme på, at sygdom fylder næsten alt.

Tænk ud af kassen, en almindelig snak eller måske endda brok fra din side vil formentligt ikke have nogen langvarig effekt, da det lyder meget rodfast i deres omgang med hinanden.

Hold op hvor er det en god ide  har lige været inde hos vores nabo og lånt deres gamle veteranbils horn. 

Spænt på hvad reaktion når han kommer hjem i aften, og bliver båttet af ha ha ha ha 

Anmeld Citér

17. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Hold op hvor er det en god ide  har lige været inde hos vores nabo og lånt deres gamle veteranbils horn. 

Spænt på hvad reaktion når han kommer hjem i aften, og bliver båttet af ha ha ha ha 

Ha-ha, hvor godt, ønsker mig en YouTube-video af jer i julegave!!

Anmeld Citér

17. november 2015

Anpau

Årh hvor kan jeg følge dig.

Selv har jeg heldigvis den sejeste kæreste, som sjældent er syg. Og hvis han har det smådårlig, snakker han sjældent om det. Hans mor til gengæld. CHRIST! Så er det det ene galt, og så er der det andet galt. Så tager jeg med hende til undersøgelse på sygehuset, men tror du hun vil takke "ja" til det behandling hun så kan få? Nej, så er der for langt at køre (max. 30 min i bil), og så har hun prøvet det før, uden det hjalp (det har hun så ikke - jeg har fortalt hende mange gange, at det er en anden behandling på sygehuset kontra hendes (uduelige) læge). Og så det ene og så det andet.

Nu har jeg så ikke set hende siden hun sidst sagde, at hun ikke ville have den behandling hun kunne få, men hvis hun nævner at hun har ondt næste gang jeg ser hende, så bliver jeg sgu nok lidt kold, og kommer til at fyre noget i stil af med, at jeg ikke gider høre på hendes brok om at have ondt, når hun ikke tager i mod den hjælp hun kan få!

Jeg synes du skal gøre noget ala det samme. Sig til din mand og svigermor, at hvis de virkelig har det SÅ dårligt, så må de jo tage til lægen. Vil de ikke det, skal de stoppe med at være nogle barnlige pylderhoveder - i hvert fald i samvær med dig og din datter! Jeg synes godt du kan nævne, at "det skader" din datters adfærd, og at hun nu pga. dem også tror hun altid er syg. Det er altså ikke sundt!

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Årh hvor kan jeg følge dig.

Selv har jeg heldigvis den sejeste kæreste, som sjældent er syg. Og hvis han har det smådårlig, snakker han sjældent om det. Hans mor til gengæld. CHRIST! Så er det det ene galt, og så er der det andet galt. Så tager jeg med hende til undersøgelse på sygehuset, men tror du hun vil takke "ja" til det behandling hun så kan få? Nej, så er der for langt at køre (max. 30 min i bil), og så har hun prøvet det før, uden det hjalp (det har hun så ikke - jeg har fortalt hende mange gange, at det er en anden behandling på sygehuset kontra hendes (uduelige) læge). Og så det ene og så det andet.

Nu har jeg så ikke set hende siden hun sidst sagde, at hun ikke ville have den behandling hun kunne få, men hvis hun nævner at hun har ondt næste gang jeg ser hende, så bliver jeg sgu nok lidt kold, og kommer til at fyre noget i stil af med, at jeg ikke gider høre på hendes brok om at have ondt, når hun ikke tager i mod den hjælp hun kan få!

Jeg synes du skal gøre noget ala det samme. Sig til din mand og svigermor, at hvis de virkelig har det SÅ dårligt, så må de jo tage til lægen. Vil de ikke det, skal de stoppe med at være nogle barnlige pylderhoveder - i hvert fald i samvær med dig og din datter! Jeg synes godt du kan nævne, at "det skader" din datters adfærd, og at hun nu pga. dem også tror hun altid er syg. Det er altså ikke sundt!

Åh suk min svigermor er helt på samme måde. Nu påstår hun at hun har fået piskesmæld efter at være vredet om på anklen ? Spørg mig ikke hvordan en forvredet ankel og piskesmæld hænger sammen. 

Snyd du har sådan en sej kæreste, ville godt nok ønske min mand fik samlet sit vedhæng op og sat det på plads, for nøj han dræner mig for energi 

Anmeld Citér

17. november 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Ha-ha, hvor godt, ønsker mig en YouTube-video af jer i julegave!!

Har aldrig set min mand blive så forvirret og forskrækket på samme tid (græder af grin). De første tre gange skrev han "SÅ HOLD DOG OP MED DET HORN" ha ha ha... Fjerde gang måtte jeg forklare hvorfor jeg botter i det, men tror selv han havde fanget sammenhængen.  

Anmeld Citér

17. november 2015

Kay

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Altid noget at det ikke har smittet af på manden  Min er begyndt at kommentere på sin mors "hysteri" - jeg lader pænt som ingenting og tænker mit eget. Senest havde hun en uges ferie og havde her planlagt intet mindre end 4 lægebesøg diverse steder... jeg kommenterede, at det da var synd at hun skulle bruge sin ferie på alt dette (i en omsorgsfuld tone) - men hun synes at det var så skønt, så skønt, at have dejligt med tid til al den slags... 

Ihhh ja der er da ikke noget bedre end at gå til lægen det er så hyggeligt

Anmeld Citér

17. november 2015

Kay

Anonym skriver:

Hvordan er det gået?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.