Forstand på mønter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2015

LOL

Klumpe-dumpe skriver:

Til TS 

jeg er så modsat de andre og tænker at vurdere I at de skal sælges og investeres i papir, så gør da det. Det står i min optik jer frit for. Mange folk får jo også noget aldersbestemt i dåbsgave alla autostol og tøj til barnet. Og der sælges det jo også ofte videre når barnet er færdig med at bruge det. Jeg kan ikke se forskellen. Og I vil jo ikke sølle pengene op, men investere dem for ham. 

Tak for svar, samlingen er sendt til vurdering 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Klumpe-dumpe

LOL skriver:

Tak for svar, samlingen er sendt til vurdering 

Spændende med vurdering. :)

Anmeld Citér

17. november 2015

Mettefpigen

Jeg fik engang nogle mønter og sedler da jeg var barn og har dem stadig ☺ 

Jeg er ikk interesseret i mønter, men for mig betyder de meget da det er nogle jeg fik da jeg var lille og jeg vil give dem videre til min søn når jeg bliver gammel ☺

Jeg synes at i burde tænke på om det ikk kan få en betydning for jeres barn og barnet bliver ældre... Og måske også kan gå i arv, istedet for at sælge dem... Hvis i flytter til den anden enden af verdenen kan det også få en betydning for barnet at det har en relation til barnets ophav....

Anmeld Citér

17. november 2015

Becks

Jeg fik en stor samling af mønter af min mormor, til min dåb..

Hun var gammel cirkus artist, og der er derfor mønter fra hele verden.. Nogle fra 1800 tallet osv. 

Et familiemedlem har holdt på dem, frem til jeg blev voksen, og selv kunne bestemme hvad jeg ville med dem..

Hvis han havde solgt dem, ville jeg være blevet MEGET ked af det!!!

Gaven var til mig, det kan godt være de ville have sat penge ind på en konto, købt aktier eller hvad ved jeg, til mig - Men jeg var stadig blevet ked af det, og noget så skuffet...

Anmeld Citér

18. november 2015

Anpau

Hvis I alligevel vil købe aktier for pengene, så forstår jeg ikke, at I ikke lige så godt beholder mønterne.

1. Det er ikke jeres, men jeres søns

2. Kunne de være fra et (gammelt) familiemedlem, der måske tænker lidt arv ind her? (ikke kun penge, men også minder)

3. Hvis det handler om penge: Hvis nogle af mønterne er 2000 kr værd nu, hvad er de mon så ikke værd om 18 år - når jeres søn ikke er "bundet" af jer og jeres handlinger længere? 

Aktier stiger og falder. Sjældne mønter bliver kun mere sjældne (og mere værdifulde).

Når det så er sagt, så er jeg da også spændt på at høre, om de virkelig ER noget værd. Har selv en svigerfar der har fundet en masse mapper med gamle mønter, som det kunne være sjovt at få vurderet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.