Forstand på mønter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2015

LOL

Yurie skriver:

Men det er stadigvæk ikke jeres, til at sælge eller lave dem op til noget andet.

Der er nogen der har givet ham dem som en gave, ikke for at sælges videre(jo, hvis han vil) Det kan jo være at ville synes de er sjove at have, når han bliver større.

Hvad har det med at I flytter fra Dk?

Men det er jeres valg.

Selvfølgelig kan vi sælge dem hvis vi vurderer han får langt mere ud af at investere dem på anden måde, det er jo ikke noget vi gør for at være dumme ved ham vel   At vi flytter til den anden side af kloden har den betydning at mønterne ville være besværlige at få solgt og være værdiløse dernede. TaK for dit besyv og god aften 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2015

Elgaard73

LOL skriver:

Selvfølgelig kan vi sælge dem hvis vi vurderer han får langt mere ud af at investere dem på anden måde, det er jo ikke noget vi gør for at være dumme ved ham vel   At vi flytter til den anden side af kloden har den betydning at mønterne ville være besværlige at få solgt og være værdiløse dernede. TaK for dit besyv og god aften 

Lad mig lige forstå det her korrekt....?

Du ville altså ikke have noget problem, hvis f.eks din mand tog noget som du havde fået i gave, solgte det og købte noget andet, fordi at han mente at det var mere værd?

Er det virkelig det eneste gaver betyder for jer? Værdien? Og hvordan den evt. kunne forøges?

Hvordan kan en gave nogensinde være "værdiløs"?

Anmeld Citér

16. november 2015

SandraXOXO

Elgaard73 skriver:

Du ville altså ikke have noget problem, hvis f.eks din mand tog noget som du havde fået i gave, solgte det og købte noget andet, fordi at han mente at det var mere værd?

Er det virkelig det eneste gaver betyder for jer? Værdien? Og hvordan den evt. kunne forøges?

Jeg undre mig også lidt. Jeg fik en ting i gave som barn, som var og stadig er penge værd, og jo jeg har da indimellem været fristet til at sælge. Men penge kommer og går, selve tingen, betyder alverden for mig og er meget mere værd end bare penge. Og minder mig om personen jeg fik den af. Som desværre døde imens jeg stadig var barn. Hvis mine forældre havde solgt det. Var jeg blevet så skuffet og sur og ja, !!! Det gør man ikke. 

Anmeld Citér

16. november 2015

TNBC

LOL skriver:

Nej, men I sælger noget, der ikke er jeres, fordi I mener at I kan investere det på en anden måde.

Det er hans gave, om den er i problemer for jer, er ikke hans problem. Jeg ville blive sur/skuffet, hvis mine forældre havde solgt en gave, jeg fik som baby eller barn, fordi det var bare bedre.

Hvordan ville du have det, hvis du havde købt en gave til et barn, en betydningsfuld gave, og du så fandt ud af, at de havde solgt det??? Igen jeg ville blive skuffet.. Der er vel en grund til at jeres søn har fået de mønter.

Men igen, det er jeres valg, jeg synes bare ikke det er jeres valg, for det er ikke jeres.

Kunne I ikke have det liggende hos nogen i DK? De fylder vel ikke så meget.

Anmeld Citér

16. november 2015

Klumpe-dumpe

Til TS 

jeg er så modsat de andre og tænker at vurdere I at de skal sælges og investeres i papir, så gør da det. Det står i min optik jer frit for. Mange folk får jo også noget aldersbestemt i dåbsgave alla autostol og tøj til barnet. Og der sælges det jo også ofte videre når barnet er færdig med at bruge det. Jeg kan ikke se forskellen. Og I vil jo ikke sølle pengene op, men investere dem for ham. 

Anmeld Citér

16. november 2015

TNBC

Klumpe-dumpe skriver:

Til TS 

jeg er så modsat de andre og tænker at vurdere I at de skal sælges og investeres i papir, så gør da det. Det står i min optik jer frit for. Mange folk får jo også noget aldersbestemt i dåbsgave alla autostol og tøj til barnet. Og der sælges det jo også ofte videre når barnet er færdig med at bruge det. Jeg kan ikke se forskellen. Og I vil jo ikke sølle pengene op, men investere dem for ham. 

Jeg gætter på at det er gamle mønter, siden de er værdigfulde.

Synes da der er forskel på en stol og gamle mønter(der er vel en grund til at man har givet et spædbarn nogle mønter)

Anmeld Citér

16. november 2015

Benjamins'mor

Klumpe-dumpe skriver:

Til TS 

Ja, nogen sælger det når det ikke kan bruges mere. Tvivler også på en baby ville bruge den autostol til noget når den blev voksen. 

Og han har jo ikke brugt møntsamlingen, så det er jo ikke det samme. Dem med autostolen sælger den efter den er brugt, hun sælger det før det er brugt og før barnet har et valg. 

Så værdifuld en gave kan de da ikke bare sælge når det ikke er deres. 

Anmeld Citér

16. november 2015

alenemor42

Selvfølgelig kan de sælge den, de bestemmer trods alt over barnet til det er 18 år gammelt og tager de beslutninger de mener er bedst for barnet. 

Anmeld Citér

16. november 2015

LOL

Yurie skriver:

Nej, men I sælger noget, der ikke er jeres, fordi I mener at I kan investere det på en anden måde.

Det er hans gave, om den er i problemer for jer, er ikke hans problem. Jeg ville blive sur/skuffet, hvis mine forældre havde solgt en gave, jeg fik som baby eller barn, fordi det var bare bedre.

Hvordan ville du have det, hvis du havde købt en gave til et barn, en betydningsfuld gave, og du så fandt ud af, at de havde solgt det??? Igen jeg ville blive skuffet.. Der er vel en grund til at jeres søn har fået de mønter.

Men igen, det er jeres valg, jeg synes bare ikke det er jeres valg, for det er ikke jeres.

Kunne I ikke have det liggende hos nogen i DK? De fylder vel ikke så meget.

Kære Yurie,

Jeg er helt med på at du synes det er forkert af os hvis vi sælger møntsamlingen, og det skal du da ha lov til at synes  Nu er vi af anden mening, og det er jo altså ikke fordi mønterne volder os problemer eller lignende, vi gør det med den aller bedste hensigt.

Anmeld Citér

16. november 2015

LOL

Elgaard73 skriver:

Nu ved du jo ikke hvad baggrunden var for han fik den gave, det kunne jo tænkes at meningen var at samlingen har en værdi der kan udnyttes økonomisk. Synes du opstiller to forskellige scenarier som ikke rigtig kan sammenlignes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.