Forstand på mønter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
24 svar
48 synes godt om
15. november 2015

LOL

Hejsa 

Er jeg mon så heldig at nogen herinde har forstand på mønter? Vores søn fik i dåbsgave en møntsamling og vi aner ikke hvad vi skal gøre med den   Det er primært 20'ere og nogle 10'ere - sådan nogle special trykte udgaver. Umiddelbart kan vi søge os frem til at nogle af dem har værdi på over 2000 kr, kan den virkelig passe.. og hvad gør vi mon klogest i, at gemme den, sælge dem? (og hvordan pokker gør man lige det..) hmm.. krydser fingre på der sidder en eller to som ved noget klogt herom 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2015

Klumpe-dumpe

LOL skriver:

Hejsa 

Er jeg mon så heldig at nogen herinde har forstand på mønter? Vores søn fik i dåbsgave en møntsamling og vi aner ikke hvad vi skal gøre med den   Det er primært 20'ere og nogle 10'ere - sådan nogle special trykte udgaver. Umiddelbart kan vi søge os frem til at nogle af dem har værdi på over 2000 kr, kan den virkelig passe.. og hvad gør vi mon klogest i, at gemme den, sælge dem? (og hvordan pokker gør man lige det..) hmm.. krydser fingre på der sidder en eller to som ved noget klogt herom 

Du kan evt kontakte et auktionshus og lade dem vurdere mønterne og så tage den derfra. 

Anmeld Citér

15. november 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)

Umiddelbart tænker jeg at det ville være forkert af jer, at sælge den eftersom, at det er jeres søn der har fået den i dåbsgave og jo derfor ikke jer. 

Jeg ville beholde den, og så lade jeres søn tage beslutningen, når han bliver gammel nok

Anmeld Citér

15. november 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
LOL skriver:

Hejsa 

Fik ikke citeret men se evt. Ovenstående svar

Anmeld Citér

15. november 2015

Benjamins'mor

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Umiddelbart tænker jeg at det ville være forkert af jer, at sælge den eftersom, at det er jeres søn der har fået den i dåbsgave og jo derfor ikke jer. 

Jeg ville beholde den, og så lade jeres søn tage beslutningen, når han bliver gammel nok

Enig. 

Til TS: Det er en gave til jeres søn, så synes jeg ikke i kan tillade jer at sælge den. Gem den til ham og lad ham selv vurdere når han er gammel nok, muligvis er værdien til den tid også steget og han vil derfor få mere ud af den hvis han vælger at sælge den. 

Anmeld Citér

15. november 2015

TNBC

LOL skriver:

Hejsa 

Du kan få dem vurderet, men I kan ikke sælge dem. Det er ikke jeres mønter, det er jeres søns, og jeg ville sku blive ked af det, hvis jeg havde givet mønter til en dåb, og så fandt ud af at forældrene havde solgt dem.

Så I kan få dem vurderet, og så må I gemme dem, ind til jeres søn er gammel nok, til han kan bestemme hvad han vil bruge dem til.

men jeg ville nu bare lade dem ligge...

Anmeld Citér

15. november 2015

LOL

Tak for jeres svar, tror vi kontakter et auktionshus  Mht til at sælge dem er det jo ikke fordi vi selv har tænkt os at hive gevinsten ind, tværtimod, vi står og skal til at Købe aktier til ham og ville derfor undersøge hvad han ville tjene mest på, på sigt. Desuden fraflytter vi også DK.. 

Anmeld Citér

15. november 2015

Benjamins'mor

LOL skriver:

Tak for jeres svar, tror vi kontakter et auktionshus  Mht til at sælge dem er det jo ikke fordi vi selv har tænkt os at hive gevinsten ind, tværtimod, vi står og skal til at Købe aktier til ham og ville derfor undersøge hvad han ville tjene mest på, på sigt. Desuden fraflytter vi også DK.. 

Jeg ville stadig gemme dem. 

Det er jo ikke jeres. Og selvom det så var for at købe aktier i hans navn, så ville jeg personligt stadig vente til han kunne vælge selv. 

Anmeld Citér

15. november 2015

TNBC

LOL skriver:

Men det er stadigvæk ikke jeres, til at sælge eller lave dem op til noget andet.

Der er nogen der har givet ham dem som en gave, ikke for at sælges videre(jo, hvis han vil) Det kan jo være at ville synes de er sjove at have, når han bliver større.

Hvad har det med at I flytter fra Dk?

Men det er jeres valg.

Anmeld Citér

15. november 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Vis de var meget vær ville jeg sælge dem og putte pengene ind på hans børneopsparing. 

Da ting nemt kan blive væk i flytning osv. Ind til han er gammel nok til at få dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.