Hej jer derude,
Har lidt brug for at høre om nogen af jer står i min situation..
Min kæreste og jeg smed p-piller i februar og har forgæves forsøgt at få en lille bebs. Vi har gjort alt det rigtige (believe me) og efter disse sidste måneders frustrationer fik jeg endelig overbevist min læge om en henvisning til en fertilitetsklinik for at få testet os begge! Det var vi så i tirsdags og det viser sig at min kæreste heldigvis ikke fejler noget, tværtimod, men at det er mig den er gal med... På trods af at jeg hele mit liv samt efter p-pillerne blev smidt, har haft en total regelmæssig menstruation, så er jeg åbenbart en af de kvinder som ikke har ægløsning (tak for lort, bogstaveligt talt! ;-)). Nå, men jeg var egentlig ikke ked af situation ift. at det var mig den var gal med, men egentlig bare lettet over at vi fik et svar og så giver de sidste mange måneders frustrationer jo mening! Og at fertilitetslægen samtidig var total ovenpå og afslappet, og meget sikker i sin sag om, at det der skal til for at vi kan lave en baby "bare" er at jeg skal i hormonbehandling. Jeg spurgte så fertilitetslægen, hvad vores udsigter så er, når behandlingen så er at jeg får hormoner og at vi så bare selv skal lave babyen på normal vis, og han sagde, at indenfor 3 måneders tid bestemt ikke var usandsynligt! Åh jeg var ved at tude... I tøser ved hvordan den følelse er, at få håb! Selvom jeg godt ved, at han jo ikke kan garantere noget da ingen ved hvordan jeg vil modtage hormonerne, men alligevel! Begrundelsen var også, at vi er hhv 26 og 27 år og at min kærestes sæd er super perfekt! MEN, altså... efter så mange måneders skuffelse efter skuffelse, så forventer jeg heller ikke så meget - og så vil jeg bare gerne høre, om jer derude der har stået i den nøjagtigt samme behandling som os, ikke vil beskrive og fortælle om forløbet? OG VIGTIGST AF ALT, lige komme med jeres personlige tidsperspektiv :-) Kunne godt bruge lidt realisme fra den virkelige verden, så jeg også kan få at vide om det ER lykkes for nogen i 1., 2. eller 3. hormonbehandlings-forsøg? For selvom jeg nu, er meget mere afslappet omkring det, så har jeg også bare brug for at få lidt historier :-)
Tak på forhånd alle sammen :-)
Mange hilsner
Mig
Anmeld
Citér