Flytning af adresse og andre overvejelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.346 visninger
20 svar
52 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2015

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg er gravid med mit og kærestens første barn, og har termin til foråret. Barnet er planlagt og meget ønsket (fra min side af i hvert fald). Min kæreste kan ikke forlig sig med at jeg ikke har samme overskud som før jeg blev gravid. Vi skændes ofte, og jeg har flere gange overvejet at gå fra ham. Han har ændret sig så meget siden vi fandt ud af at jeg var gravid. Jeg er dog igang med et praktik forløb i forbindelse ned min uddannelse og har derfor besluttet, at give det en chance (er færdig med praktikken om et par uger). Jeg er ikke sikker på, at vi kan få det til at fungere, da det virkelig er gået op for mig, hvorvforskellige vi er. Jeg går derfor og overvejer mine muligheder, og tænker blandt andet på sådan noget som adresse - hvis vi bliver sammen til barnet er født, vil det så være kompliceret for mig at flytte? Hvad skal heg ellers have med i mine overvejelser? Jeg har et godt netværk, der er indstillet på at støtte mig i hvad end jeg beslutter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2015

Anonym

I planlægger barn, bliver gravide, og nu vil du flytte fordi?! Ja, undskyld jeg fangede ikke rigtig grunden... Fordi i skændtes meget? 

Jesus, der skal ikke meget til førend håndklædet bliver kastet i ringen. 

Jeg forstår ikke hvorfor du/i planlægger barn, når jeres forhold åbenbart halter så meget, at du gerne vil gå fra ham fordi der er lidt ugler i mosen.

Anmeld Citér

9. november 2015

Bshizzle

Der er SÅ mange der går fra hinanden i en Graviditet pga ens hormoner går amok i kvindens krop og manden ikke kan forstå hva ben han tør stå på 

Jeg syntes mere du skulle fokusere på at se det bedste i din kæreste og snakke med ham om tingene. 

Ja! Du er skyld i nogle af de ting i sikkert er uenige om, men det er dine hormoner som farer rundt og du er ved at indrette dig på at være Mor! 

Så mit bedste råd er at kæmpe for at holde sammen! 

Ta de små pauser fra hinanden ved ik at gå op og ned af hinanden og brænde inde med noget negativt! 

Kæmpe.. Kæmpe.. Din stakkels kæreste skal osse lige vænne sig til der sker noget nyt med dig og mellem jer!  

Anmeld Citér

9. november 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg er gravid med mit og kærestens første barn, og har termin til foråret. Barnet er planlagt og meget ønsket (fra min side af i hvert fald). Min kæreste kan ikke forlig sig med at jeg ikke har samme overskud som før jeg blev gravid. Vi skændes ofte, og jeg har flere gange overvejet at gå fra ham. Han har ændret sig så meget siden vi fandt ud af at jeg var gravid. Jeg er dog igang med et praktik forløb i forbindelse ned min uddannelse og har derfor besluttet, at give det en chance (er færdig med praktikken om et par uger). Jeg er ikke sikker på, at vi kan få det til at fungere, da det virkelig er gået op for mig, hvorvforskellige vi er. Jeg går derfor og overvejer mine muligheder, og tænker blandt andet på sådan noget som adresse - hvis vi bliver sammen til barnet er født, vil det så være kompliceret for mig at flytte? Hvad skal heg ellers have med i mine overvejelser? Jeg har et godt netværk, der er indstillet på at støtte mig i hvad end jeg beslutter. 

Termin til foråret, det vil sige i næsten lige har fundet ud af at i venter jer, og nu skal i gå fra hinanden? Jøses. Hvorfor planlagde i overhovedet barn hvis han er så dum at du vil forlade ham? 

Anmeld Citér

9. november 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste fortalte mig at den eneste grund til at vi var sammen var fordi vi skal have et barn sammen. Derefter listede han alle fe ting op han ikke kunne fordrage ved mig. Og ærliht, det er herefter jeg er begyndt at overveje vores forhold. 

Anmeld Citér

9. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Min kæreste fortalte mig at den eneste grund til at vi var sammen var fordi vi skal have et barn sammen. Derefter listede han alle fe ting op han ikke kunne fordrage ved mig. Og ærliht, det er herefter jeg er begyndt at overveje vores forhold. 

Undskyld men hvor gamle er I lige og hvor langt er du henne? Jeg synes godt nok det virker noget rodet og fuldstændig sært af ham! 

Anmeld Citér

9. november 2015

klmf

Anonym skriver:

Hej. 

Hvis du flytter inden du føder, så får barnet automatisk adresse hos dig. I har selvfølgelig fælles forældremyndighed. Hvis I ikke bor sammen, skal han betale børnebidrag, du får så BFY og skal afholde alle udgifter ift. med barnet. 

Held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

9. november 2015

Abracadabra

Kan du nå at få en abort? 

Der er nogle store vanskeligheder mellem jer, og I skal jo kunne samarbejde livslangt, hvis I skal være forældre sammen. Måske var det bedre at vente med det barn, til du er i et stabilt og kærligt parforhold? 

Anmeld Citér

9. november 2015

Kløver

1. Graviditet er rigtig hårdt og det  samme er barnets 1 leveår, barnets 2-3 leveår er også hårdt men knap så hårdt som graviditet og 1 leveår. Derefter begynder det at afhjælpe, så ville virkelig råde til at se tiden an, og prøve at finde løsninger. Især for jeres kommende barns skyld 

at få børn er hårdt og krævende, og alle parforhold har modvind. Men det vigtige er at nogle ting siger man pyt til, andre finder man kompromisser og giver og tager. 

Man ændrer sig under graviditet og kan være svært for omverdenen at forstå. 

Hvad er det som han ikke bryder sig om, for han måtte jo elske dig højt siden i for nogle mdr siden, skabte et barn sammen som var meget ønsket? Noget i kan arbejde med, gøre noget ved ? 

Anmeld Citér

9. november 2015

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Hvis du flytter inden du føder, så får barnet automatisk adresse hos dig. I har selvfølgelig fælles forældremyndighed. Hvis I ikke bor sammen, skal han betale børnebidrag, du får så BFY og skal afholde alle udgifter ift. med barnet. 

Held og lykke med det hele. 

Tak for dit fine svar.

Hvis vi blir sammen men går fra hinanden efter barnet er født, er det så sværere at flytte?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.