Børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2015

alenemor42

An&Jo skriver:

Jeg ville hellere end gerne undvære de 1300kr fra far så han havde mere at gøre med når han har vores søn.. Men faktum for mig er at kommunen tjekkede op på det, og jeg kunne ikke få de andre ydelser hvis ikke jeg ville modtage fra far.. 

Her tilbyder jeg dog far at give penge med hvis han skal have ekstra dage, eller hvis jeg ved at de skal noget hvor det bliver lidt dyrere for ham.. Og kom han og sagde at han ikke kunne have vores søn fordi der måske ikke ville være råd til mad, ja så ville jeg tage ham med ud at handle.. 

Bare fordi man modtager penge fra far, så behøver det ikke være fordi man vil revse ham.. Men man skal nu også huske at tænke på hvor meget de kan trække fra hver måned..  

Og det er faktisk rigtigt at kommunen har ret til at nægte udbetalinger på ydelser til enlige hvis man fra siger sig børnebidrag, hvilket reelt også er rimeligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2015

MommysBoy

An&Jo skriver:

altså nu er det mange år siden jeg søgte om enlig ydelserne første gang, og dengang kunne man ikke gøre det over nettet. Derfor blev jeg spurgt om jeg modtog penge fra far, og jeg var ærlig og mente at far havde mere brug for de penge end mig, og så fik jeg ellers forklaret at hvis jeg kunne undvære penge fra ham, så kunne jeg også undvære penge fra dem.. Så jeg kunne først søge de ekstra børnepenge da jeg kunne bevise at jeg havde søgt bidrag fra faderen.. 

Nu er jeg lige blevet enlig igen for 3 mdr siden, men der kunne jeg gøre det hele online. Om de kan finde på at spørge dig det ved jeg ikke, men jeg ved at jeg ikke er ene om at have fået den besked. 

Umiddelbart er det også den eneste måde jeg er kommet frem til at det kan gøres på og det er jo så netop fordi det foregår online. 

Dog er der flere der siger at man sagtens kan frasige sig det, men jeg kan ikke finde noget sted hvor det konkret står. Så det er vel i længden at prøve sig frem, for jeg kan godt se at det ellers fra systemets side  at det ikke bare lige er sådan. 

Anmeld Citér

3. november 2015

An&Jo

alenemor42 skriver:

Og det er faktisk rigtigt at kommunen har ret til at nægte udbetalinger på ydelser til enlige hvis man fra siger sig børnebidrag, hvilket reelt også er rimeligt 

mener heller ikke at jeg siger at det ikke er rimeligt..  

Jeg synes det er helt fair, og så må jeg jo hjælpe far på anden vis. 

Anmeld Citér

3. november 2015

loop

Uden at tage stilling til hvad der er rimeligt, hvor har du så de oplysninger fra? Dine oplysninger er ikke korrekte.

Det er udbetaling danmark, der administrerer alle enligydelser. 

alle betingelserne for børneydelser kan læses her: https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sociale-ydelser/sociale-ydelser/foedsel-adoption-og-barn/boerne-og-ungeydelse-boernetilskud-og-boernebidrag/

Anmeld Citér

4. november 2015

alenemor42

loop skriver:

Uden at tage stilling til hvad der er rimeligt, hvor har du så de oplysninger fra? Dine oplysninger er ikke korrekte.

Det er udbetaling danmark, der administrerer alle enligydelser. 

alle betingelserne for børneydelser kan læses her: https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sociale-ydelser/sociale-ydelser/foedsel-adoption-og-barn/boerne-og-ungeydelse-boernetilskud-og-boernebidrag/

Jeps det er udbetaling Danmark, det er muligt det er i forbindelse med kontanthjælp jeg har stødt på det at der kræves der er søgt bidrag eller det er blevet ændret med alle de ændringer gerne der er lavet i både den ene og den anden lovgivning.

Så korrekt jeg skrev forkert omkring enlig ydelser.

Men det er lovgivning man skal ind og læse selvom den hjemmeside giver et godt overblik.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.