An&Jo skriver:
altså nu er det mange år siden jeg søgte om enlig ydelserne første gang, og dengang kunne man ikke gøre det over nettet. Derfor blev jeg spurgt om jeg modtog penge fra far, og jeg var ærlig og mente at far havde mere brug for de penge end mig, og så fik jeg ellers forklaret at hvis jeg kunne undvære penge fra ham, så kunne jeg også undvære penge fra dem.. Så jeg kunne først søge de ekstra børnepenge da jeg kunne bevise at jeg havde søgt bidrag fra faderen..
Nu er jeg lige blevet enlig igen for 3 mdr siden, men der kunne jeg gøre det hele online. Om de kan finde på at spørge dig det ved jeg ikke, men jeg ved at jeg ikke er ene om at have fået den besked.
Umiddelbart er det også den eneste måde jeg er kommet frem til at det kan gøres på og det er jo så netop fordi det foregår online.
Dog er der flere der siger at man sagtens kan frasige sig det, men jeg kan ikke finde noget sted hvor det konkret står. Så det er vel i længden at prøve sig frem, for jeg kan godt se at det ellers fra systemets side at det ikke bare lige er sådan.
Anmeld
Citér