Børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2015

januar16

Sprit25 skriver:

Ikke for at være flabet, men hvor længe siden er det du har læst? De forventer du bruger 37 timer på det hvis du så skal ud og arbejde 20 timer ved siden af er vi oppe omkring de 57 timer om ugen? Ingen kan arbejde 57 timer om ugen? Hvertfald ikke uden noget lider… Det er da heller ikke fair?

Igen hvis moren nu fint kan klare sig uden hvorfor så kræve de penge? Det er da ligegyldigt!

Så kan jeg lige tilføje at jeg har haft en underviser der nævnte 47 timer om ugen!!

Selvfølgelig er jeg djøfer og regner bestemt heller ikke jeg får en uge på 'kun' 37 timer om ugen når jeg er færdig. Men 47 timer plus studiejob på 10-20 timer om ugen, så er der ikke plads til meget andet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
januar16 skriver:

Så kan jeg lige tilføje at jeg har haft en underviser der nævnte 47 timer om ugen!!

Selvfølgelig er jeg djøfer og regner bestemt heller ikke jeg får en uge på 'kun' 37 timer om ugen når jeg er færdig. Men 47 timer plus studiejob på 10-20 timer om ugen, så er der ikke plads til meget andet.

Det siger de også på mit studie 47 timer og det passer meget godt...

Anmeld Citér

3. november 2015

Sprit25

januar16 skriver:

Præcis min pointe så er vi oppe på rundt regnet 67 timer med et deltidsjob. Ikke optimalt. Og hvor meget er far så til i weekenden

Anmeld Citér

3. november 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Jamen jeg læser nu eller lige nu har jeg barsel. Men jeg har arbejdet op til fuldtid ved siden af studiet i perioder. Det bliver man så en smule træt af skal jeg hilse og sige. Så selvfølgelig er det ikke optimalt. 

Men selvfølgelig bestemmer man selv om man vil modtage børnebidrag, det bestemmer man jo helt selv.

Jeg syntes bare personligt at selvom man er på lav indkomst burde man bidrage til forsørgelse af sine børn. 

Ja i perioder... Her er der tale om gennem hele studietiden! Derudover tænker jeg: hvis en familie ikke kan forsøge sit barn gør nogle andre det. Her kan faren i en periode ikke, udover det han har sit barn. Jamen så må en anden jo. Og Hey måske kommer han ud og tjener kassen også er jeg sikker på han nok skal bidrage! 

Anmeld Citér

3. november 2015

sne190810

Sprit25 skriver:

Men hvis de 1300 gør far ikke har råd til at lavet noget med barnet i weekenden? Hvorfor så kræve fordi det er billigt sluppet? 

Fordi far skal jævnes med jorden - ingen klarer jobbet bedre end mor og derfor skal de bare bøde, og jordes økonomisk. For det er helt sikkert strategien for at få far mere ind i billedet

... Oh the irony 

Anmeld Citér

3. november 2015

alenemor42

sne190810 skriver:

Fordi far skal jævnes med jorden - ingen klarer jobbet bedre end mor og derfor skal de bare bøde, og jordes økonomisk. For det er helt sikkert strategien for at få far mere ind i billedet

... Oh the irony 

Noget du kender til? Bitter?

Nu betaler mødre også børnebidrag og de har sørme også forsørger pligt

Hvis man syntes at fordi man skal betale 1300 kr. Om måneden for et barn er et problem burde man måske ikke have fået børn. 

Anmeld Citér

3. november 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Hvis man syntes at fordi man skal betale 1300 kr. Om måneden for et barn er et problem burde man måske ikke have fået børn. 

Man havde jo nok ikke regnet med at gå fra hinanden. Så det argument er lidt tyndt. 

Anmeld Citér

3. november 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Man havde jo nok ikke regnet med at gå fra hinanden. Så det argument er lidt tyndt. 

Det er en tynd udmelding jeg svarede på

Anmeld Citér

3. november 2015

sne190810

alenemor42 skriver:

Nej, jeg kender ikke til at kræve unødvendige penge af mit barns far, bare fordi jeg kan. Jeg bruge skam heller ikke SF som en slags bibel, men handler efter hvad der er bedst for mig, mit barn og hendes kære far. 

Tjaaa, til din sidste passage kan jeg da kun svare tilbage; at hvis man åbenbart som mor ikke kan få det til at løbe rundt UDEN sølle 1300 kr fra far, udover alle de andre ydelser man modtager (som far sjovt nok aldrig får del af), så burde man da lige så meget revurdere situationen og dét at have fået et barn. 

Og ja, jeg er faktisk lidt bitter - jeg er bitter og flov over den strøm af kvinder/mødre, som der desværre findes en del af, som kastrerer mænd ift deres faderrolle, kun mener at forsørgelse kan tælles på hvor mange penge far gider betale til barnet (moderen...) og lige så snart det ikke lige går efter deres pibe, så hedder det en tur i statsamtet etc. 

For hvad mor mener ogsiger, er ret ............ 

Anmeld Citér

3. november 2015

MommysBoy

Jeg kan slet ikke se problemet. 

Der er SÅ mange mødre ude i verden der ikke engang bruger bidraget fra far, på børnene. De får det bare oven i alle de andre bidrag enlige mødre ellers er så uforskammet priviligeret at kunne modtage. 

Jeg værdsætter bestemt at jeg også kan modtage disse bidrag, for det er hos mig baby bor og det er mig der står for største delen af udgifterne til baby i hverdagen.

Men hvad skete der med respekten for sine medmennesker og ikke mindst forældre i mellem? 

Jeg vil som menneske og person 1000 gange hellere have at far kan lave det han virkelig drømmer om uden at skulle slide sig ihjel for at betale penge til mig, som min økonomi ikke behøver for at hænge sammen lige nu. Jeg vil hellere have at far og jeg kan opbygge et samarbejde hvor vi netop kan tilgodese hinanden på den måde og sørge for at vores barn har de bedste betingelser i livet og ikke mindst, har nogle glade forældre der ikke skal rende ind og ud af amtet og retssager for at hive flest penge mulig ud af den anden forælder. 
Hele grunden til at far skal betale bidrag er fordi forældre har et fælles ansvar for at deres børn har de bedst mulige betingelser at vokse op under. Men hvis far skal slide sig op måned efter måned, så får baby ikke en glad far med overskud, der er den bedste version af sig selv, som kan lave ting med baby og være der fuldt ud for baby og I min verden er DET meget mere værd en penge. Det er DET der giver børn de bedste betingelser i opvæksten. Glade forældre, med et godt samarbejde og sunde værdier. 

For som en anden sagde, baby aner ikke hvor mange penge mor har til rådighed hver måned, baby ved ikke hvad den mangler af materialistiske ting, hvis den da overhoved mangler noget. Hvis vi som forældre sætter vores børn i hovedet at de ikke kan have det godt uden penge og råd til at købe og købe og købe, så er det klart at de ikke vil synes de har haft en god opvækst. Det er OS der vælger hvad der er det vigtige og hvilke værdier vores børn skal vokse op med.  

Derfor vil jeg gerne, hvis det er muligt, undgå at modtage bidrag fra far, så længe han faktisk ikke har økonomi til at betale det. 

Min baby mangler intet og kommer bestemt ikke til det og når far en gang har en stabil økonomi igen og måske er færdig uddannet, kan han bidrage, hvis der er behov for det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.