Børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2015

An&Jo

Kan kun tale for mig selv, men jeg fik klar besked fra kommunen om at hvis jeg kunne undvære penge fra far kunne jo også undvære penge fra dem!!

så uden mit børnebidrag kunne jeg ikke modtage de forhøjede børnepenge.. Og eftersom jeg arbejder og ikke kan få fuld friplads og ej heller ret meget i boligstøtte, ja så har jeg altså brug for de ekstra penge hver tredje måned.. Så tjek lige om du samtidig siger nej til andet ved at sige nej til bidrag, min kommune tjekkede op på det dengang

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2015

Valle81

Mettefpigen skriver:

Der er jeg ikk enig ☺ man kan få forhøjede børnepenge som enlig og bidrag fra faderen... thats it, resten er indkomst relateret...

Men hvis du synes at enlig bidragene er for høje, hvorfor så ikk sætte dem ned og stadig få fra faderen? De skal vel også betale til deres barn/ børn udover de dage de har dem?

Det synes jeg var en god idé, men synes så at der skulle være lige muligheder begge steder ift. Boligstøtte osv. Til den der ikke har børnene boende, så far også kan få.

Bare fordi han kun har børnene List f tiden, så er det jo ikke billigere for ham at bo. Ofte vil får jo også gerne give børnene et godt hjem med plads til dem alle, men hans leveomkostninger for sig selv er jo næsten dybere end for os der har børnene boende.

Jeg synes det er et uretfærdigt system, der tilgodeser bopælsforældren.

Jeg har ikke et løsningsforslag, men er bare ikk enig i det der er.

Anmeld Citér

3. november 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Men hvis de 1300 gør far ikke har råd til at lavet noget med barnet i weekenden? Hvorfor så kræve fordi det er billigt sluppet? 

Så må man jo arbejde ekstra... det gælder både om det er mor eller far der skal betale.

Anmeld Citér

3. november 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Så må man jo arbejde ekstra... det gælder både om det er mor eller far der skal betale.

Men hvis nu far kun er på su? 

Anmeld Citér

3. november 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Men hvis nu far kun er på su? 

Samme svar som før  

Anmeld Citér

3. november 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Samme svar som før  

Det er jo sikkert faren kan. Med den nye fremdriftsreform tvinger de os hurtigere og hurtigere igennem en uddannelse. De forventer der bruges 37 timer pr uge på den? Derudover hænger det jo ikke sammen hvis han skal arbejde deltid og studere heltid? Og hvis moren har det råderum i økonomien hvorfor skal man så tage hans penge? Hvis nu faren så altid laver noget med barnet eller køber noget til barnet når der er plads i økonomien? 

Anmeld Citér

3. november 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Det er jo sikkert faren kan. Med den nye fremdriftsreform tvinger de os hurtigere og hurtigere igennem en uddannelse. De forventer der bruges 37 timer pr uge på den? Derudover hænger det jo ikke sammen hvis han skal arbejde deltid og studere heltid? Og hvis moren har det råderum i økonomien hvorfor skal man så tage hans penge? Hvis nu faren så altid laver noget med barnet eller køber noget til barnet når der er plads i økonomien? 

Man kan sagtens læse fuldtid og arbejde ved siden af..... ja det er sur røv men det er det så tit på mange områder i livet. Børn overlever også hvis der i nogle år ikke er penge til det store.

Det gælder jo også ofte for dem der får enlig tilskud at de ikke har så mange penge og råd til de store oplevelser 

Anmeld Citér

3. november 2015

Mettefpigen

Valle81 skriver:

Det synes jeg var en god idé, men synes så at der skulle være lige muligheder begge steder ift. Boligstøtte osv. Til den der ikke har børnene boende, så far også kan få.

Bare fordi han kun har børnene List f tiden, så er det jo ikke billigere for ham at bo. Ofte vil får jo også gerne give børnene et godt hjem med plads til dem alle, men hans leveomkostninger for sig selv er jo næsten dybere end for os der har børnene boende.

Jeg synes det er et uretfærdigt system, der tilgodeser bopælsforældren.

Jeg har ikke et løsningsforslag, men er bare ikk enig i det der er.

Jeg synes også at der burde være mulighed for at den anden part at få noget boligsikring, helt enig i det ☺

Anmeld Citér

3. november 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Man kan sagtens læse fuldtid og arbejde ved siden af..... ja det er sur røv men det er det så tit på mange områder i livet. Børn overlever også hvis der i nogle år ikke er penge til det store.

Det gælder jo også ofte for dem der får enlig tilskud at de ikke har så mange penge og råd til de store oplevelser 

Ikke for at være flabet, men hvor længe siden er det du har læst? De forventer du bruger 37 timer på det hvis du så skal ud og arbejde 20 timer ved siden af er vi oppe omkring de 57 timer om ugen? Ingen kan arbejde 57 timer om ugen? Hvertfald ikke uden noget lider… Det er da heller ikke fair?

Igen hvis moren nu fint kan klare sig uden hvorfor så kræve de penge? Det er da ligegyldigt!

Anmeld Citér

3. november 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Ikke for at være flabet, men hvor længe siden er det du har læst? De forventer du bruger 37 timer på det hvis du så skal ud og arbejde 20 timer ved siden af er vi oppe omkring de 57 timer om ugen? Ingen kan arbejde 57 timer om ugen? Hvertfald ikke uden noget lider… Det er da heller ikke fair?

Igen hvis moren nu fint kan klare sig uden hvorfor så kræve de penge? Det er da ligegyldigt!

Jamen jeg læser nu eller lige nu har jeg barsel. Men jeg har arbejdet op til fuldtid ved siden af studiet i perioder. Det bliver man så en smule træt af skal jeg hilse og sige. Så selvfølgelig er det ikke optimalt. 

Men selvfølgelig bestemmer man selv om man vil modtage børnebidrag, det bestemmer man jo helt selv.

Jeg syntes bare personligt at selvom man er på lav indkomst burde man bidrage til forsørgelse af sine børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.