Endnu en lussing :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Man kan aldrig sige folk ikke må have de følelser de har.

Men kan godt forstå hvis nogen tænker sit, altså i har tre børn og har først valgt at få din mand steriliseret. Så må man også kunne rumme at andre får barn nr.1 og evt. nr.2....

Jeg kan forstå man ikke kan rumme det hvis man selv ikke har et eneste barn....

Det er jo ikke fordi jeg ikke kan rumme det. Jeg bliver bare lidt skuffet og ked af det, men det er jo mest over os selv. Det er jo kunne fordi jeg ikke bliver glade på deres vegne. For det gør jeg bestemt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Selvfølgelig kan man det, men man må også have selvindsigt nok til at erkende at man selv har det totale ansvar for ens handlinger. 

Man har selv valgt sterilisation (på statens regning). Herefter bliver man så refertiliseret (også på statens regning - helt gakgak hvis du spørger mig). 

TS nævner ikke på noget tidspunkt i sit indlæg at det er hendes og hendes mands eget frivillige valg der er årsag til situationen. Den problemstilling de står i nu, er 100% deres egen skyld (men betalt for af dig og mig).

Og de HAR immervæk 3 børn. Og har taget et meget markant valg for ikke at få flere. 

Det her er et site hvor rigtig mange af brugerne kæmper en hård og psykisk nedslidende kamp i årevis for at få bare et enkelt barn. Og det mener jeg godt at man kan have respekt for når man opretter sådan et indlæg. Hvis det var formuleret på en anden måde, tror jeg måske ikke at reaktionerne havde været så voldsomme.

Selvfølgelig er jeg klar over det er selvforskyldt. Og det er jo ikke hele verden jeg er sur på, men mig og min mand. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

modesty

Selvfølgelig er jeg klar over det er selvforskyldt. Og det er jo ikke hele verden jeg er sur på, men mig og min mand. 

Okay, men det skriver du bare ikke (hverken det ene eller det andet) i dit indlæg. Du skriver kun at du har det stramt med at kvinder omkring dig bliver gravide.

Derudover undrer det mig virkelig at det ikke er standardprocedure at sædkvaliteten bliver tjekket efter en refertilisering, og jeg kan faktisk ikke forstå at I ikke har fået lavet en test på eget initiativ noget før.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Okay, men det skriver du bare ikke (hverken det ene eller det andet) i dit indlæg. Du skriver kun at du har det stramt med at kvinder omkring dig bliver gravide.

Derudover undrer det mig virkelig at det ikke er standardprocedure at sædkvaliteten bliver tjekket efter en refertilisering, og jeg kan faktisk ikke forstå at I ikke har fået lavet en test på eget initiativ noget før.

Der bliver kun tjekket om der er gennemgang, hvilket vi fik af vide der er. Men vi fik af vide at der gerne skal gå ca et års tid før de vil tjekke kvaliteten af det. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

modesty

Anonym skriver:

Der bliver kun tjekket om der er gennemgang, hvilket vi fik af vide der er. Men vi fik af vide at der gerne skal gå ca et års tid før de vil tjekke kvaliteten af det. 

OK 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Lotus86

Lomm skriver:

Det første jeg tænkte var at det måtte være en troll - det her emne er da lige til at starte en storbrand ned!

Hvis du er ægte, må du nok forvente nogle hug for dit indlæg....

What??? Seriøst?? 

Hvorfor pokker skal hun forvente at få hug??

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Krydserfingre

Lotus86 skriver:

What??? Seriøst?? 

Hvorfor pokker skal hun forvente at få hug??

Måske fordi nogle folk der har kæmpet i flere år (!!) bliver lidt provokerede over at hun allerede har 3 børn også. Bare et gæt

Anmeld Citér

29. oktober 2015

grinny

Det er jo heller ikke fordi TS skal have hug, men jeg rullede da også lige en gang med øjnene da jeg læste det - fordi det er jo mine følelser omkring det at have 3 børn og "brokke" sig over at man nu har kæmpet et år for et fjerde... 

Men TS kan ikke selv kontrollere sine følelser og er et helt andet sted end f.eks. mig - derfor kan sådan et emne godt give "hug" til TS 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Krydserfingre

grinny skriver:

Det er jo heller ikke fordi TS skal have hug, men jeg rullede da også lige en gang med øjnene da jeg læste det - fordi det er jo mine følelser omkring det at have 3 børn og "brokke" sig over at man nu har kæmpet et år for et fjerde... 

Men TS kan ikke selv kontrollere sine følelser og er et helt andet sted end f.eks. mig - derfor kan sådan et emne godt give "hug" til TS 

Lige præcis! Sådan havde jeg det også selv da jeg læste det

ingen følelser er forkerte - men nogle af os andre der har haft modgang i flere år så bliver man lidt "irriteret" over det. Desværre! 

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ved mistanke om en troll, er det bedre at anmelde indlægget til Staff, i stedet for at smide et indlæg i tråden. Dette holder tråden på sporet, og giver en god tone i debatten.

mvh Staff

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.