Anonym skriver:
Det er hemmeligt at jeg har arvet så er anonym..
har oprettet tråde om det før, men nu har jeg besluttet nogenlunde hvilken bil jeg gerne vil købe for min arv.
men nu er jeg i tvivl, har ikke arvet så meget (50.000) så der er "kun" råd til en lille brugt bil, men nu mit dilemma.
Ville i bruge hele arven på en lidt bedre bil, eller kun bruge noget på en ældre mere brugt model?
et eller andet sted ville jeg gerne gemme nogle penge, men personen jeg har arvet fra var min eneste mekaniker i omgangskredsen som ville kunne havde fixet en gammel spand for mig... Vi snakker om en mini bil fra enten omkring 2008 eller ældre(så er der penge tilbage) eller samme model bare fra omkring 2012 også er alle pengene brugt?
Er så meget i tvivl, har det underligt med bare at gå ud og bruge det hele, men tænker jo samtidig at jeg vil få flere udgifter løbende med en ældre bil.
Det kommer også an på hvilket mærke bil du vælger.... Nogle holder bare bedre end andre... Så simpelt er det!!
En gammel bil contra ny bil... Den kan være svær.... En ældre bil kan have rust og andre ting der skal følges op på og laves.... En nyere bil har måske ikke de samme "sygdomme" som en ældre, MEN det betyder ikke at der ikke kan blive noget med den og det ikke kan blive dyrt... Reservedele til nogle nye biler koster spidsen af en jetjager... Nogle ældre biler kan være flotte og passer godt på... Mange gange hvis ejeren er "af ældre dato", så har de passet godt på den.... Vi ejer selv en Toyota Avensis fra 2005... Det er minimalt hvad der har været med den... Den har lige fået skiftet starter... (Det skal siges at min mand er mekaniker, så det koster ho selvfølgelig ikke det samme for os at have bilen på værksted som for andre) MEN... Vi har nogle venner der fx har købt en Ford af nyere dato... En Chevrolet der også er nyere end vores... Og dem har de problemer med... Så man skal opveje fordele og ulemper og så få "lov til" af der hvor man køber den, at kører en tur i den, aftale med en mekaniker om han gider kigge på den... Min mand har "reddet" mange for skifte bilkøb... Fx ved at sige... "Sig til dem at skal du give x antal kroner for bilen dom de vil have, så skal det og det og det skiftes"
og så husk.. Køberdu hos forhandler, så mister bilen meget værdi ligeså snart du er kørt ud af matriklen...
Anmeld
Citér