Hvad ville i gøre? (Brug af arv)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Anonym skriver:

Jeg er ikke alene, men ja snart to børn  

er klar over at den ikke har den vilde plads til klapvogn, men overvejer at få sat træk på, også købe sådan et stativ sp barnevognen/klapvognen kan være der

tror vi tager ud og ser den i weekenden, og tager min mor med, hun er god til at prutte (hvis altså den kører godt, skal selvfølgeligt prøve den først)

tusind tak for dit indput, er næsten sikker på at det er det jeg gør nu

Vær opmærksom på at træk koster i nærheden af 15-20000kr at købe og få sat på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Det er da vist til en meget dyr bil så. Vi har fået sat på vores Toyota Rav 4 (firehjulstrækker) til 5000 inkl. trækket, montering på værksted og syn. Det er selvfølgelig også en forholdsvis stor udgift på en bil, man har givet 50.000 for. 

Når vi snakker omkostninger, ville jeg også lige undersøge, hvad en forsikring koster som ny bilist. Når man ikke har optjent ancinnitet nogen steder, kan man riskere, at prisen er ret høj, og den skal jo uanset hvad betales hvert år.

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Et aftageligt træk koster omkring 2000

Anmeld Citér

2. november 2015

AJ14

Et aftageligt træk koster omkring 2000

Det er tit nemmere at få dem til at give noget ekstra udstyr med end at få dem ned i pris. Så jeg ville da høre om de ikke kunne give dig trækket med i prisen eller lign. Hvis det er et værksted eller forhandler der sælger den . . 

Anmeld Citér

2. november 2015

Jn81

Anonym skriver:

Det er hemmeligt at jeg har arvet så er anonym..

har oprettet tråde om det før, men nu har jeg besluttet nogenlunde hvilken bil jeg gerne vil købe for min arv.

men nu er jeg i tvivl, har ikke arvet så meget (50.000) så der er "kun" råd til en lille brugt bil, men nu mit dilemma. 

Ville i bruge hele arven på en lidt bedre bil, eller kun bruge noget på en ældre mere brugt model?

et eller andet sted ville jeg gerne gemme nogle penge, men personen jeg har arvet fra var min eneste mekaniker i omgangskredsen som ville kunne havde fixet en gammel spand for mig... Vi snakker om en mini bil fra enten omkring 2008 eller ældre(så er der penge tilbage) eller samme model bare fra omkring 2012 også er alle pengene brugt? 

Er så meget i tvivl, har det underligt med bare at gå ud og bruge det hele, men tænker jo samtidig at jeg vil få flere udgifter løbende med en ældre bil.

Det kommer også an på hvilket mærke bil du vælger.... Nogle holder bare bedre end andre... Så simpelt er det!! 

En gammel bil contra ny bil... Den kan være svær.... En ældre bil kan have rust og andre ting der skal følges op på og laves.... En nyere bil har måske ikke de samme "sygdomme" som en ældre, MEN det betyder ikke at der ikke kan blive noget med den og det ikke kan blive dyrt... Reservedele til nogle nye biler koster spidsen af en jetjager... Nogle ældre biler kan være flotte og passer godt på... Mange gange hvis ejeren er "af ældre dato", så har de passet godt på den.... Vi ejer selv en Toyota Avensis fra 2005... Det er minimalt hvad der har været med den... Den har lige fået skiftet starter... (Det skal siges at min mand er mekaniker, så det koster ho selvfølgelig ikke det samme for os at have bilen på værksted som for andre) MEN... Vi har nogle venner der fx har købt en Ford af nyere dato... En Chevrolet der også er nyere end vores... Og dem har de problemer med...  Så man skal opveje fordele og ulemper og så få "lov til" af der hvor man køber den, at kører en tur i den, aftale med en mekaniker om han gider kigge på den... Min mand har "reddet" mange for skifte bilkøb... Fx ved at sige... "Sig til dem at skal du give x antal kroner for bilen dom de vil have, så skal det og det og det skiftes" 

og så husk.. Køberdu hos forhandler, så mister bilen meget værdi ligeså snart du er kørt ud af matriklen... 

Anmeld Citér

2. november 2015

Jn81

Anonym skriver:

Jeg er ikke alene, men ja snart to børn  

er klar over at den ikke har den vilde plads til klapvogn, men overvejer at få sat træk på, også købe sådan et stativ sp barnevognen/klapvognen kan være der

tror vi tager ud og ser den i weekenden, og tager min mor med, hun er god til at prutte (hvis altså den kører godt, skal selvfølgeligt prøve den først)

tusind tak for dit indput, er næsten sikker på at det er det jeg gør nu

Du skal ikke kun se og mærke om den kører godt... Du skal også se den nedefra.... Den kan være piv rusten nedenunder.... Du vil gerne have træk på... Måske er den så rusten i kofangeren at du skal have ny kofanger også.... Peugeot'er har det med at ruste... Har en svigerinde som har Peugeot... Og alt mellem nummerpladerne trænger til udskiftning.... 

Jeg ville nok kigge efter en Toyota... Det er en god bil du kan have i mange år.... Og finder du en bil(ligegyldigt mærke, så gå ind på nummerpladenet.dk (mener jeg det hedder... ) tast nr pladen og du kan se om den har overholdt syn, om der har været anmærkninger osv...

Anmeld Citér

4. november 2015

xsumceef

Jeg vil råde dig til at købe en Renault twingo, som er nogenlunde samme størrelse som en 107. Det skal ikke den nyeste model, men en af de lidt ældre. Jeg har en fra 2012, som kører helt perfekt! Min kæreste havde en Clio fra starten af 00'erne (og er renaultmekaniker til hverdag), og der kommer ingen biler ind med rust på, som er nyere end 20 år gamle. De har næsten ingen fejl i forhold til mange andre bilmærker, og de laver mest almindelige service, garantifejl på helt nye biler og skader. 

Derudover er det også en god ide at finde ud af hvad du skal give i forsikring på de forskellige biler, for der kan være stor forskel. :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.