Hvad ville i gøre? (Brug af arv)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville i købe?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.484 visninger
26 svar
4 synes godt om
28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Det er hemmeligt at jeg har arvet så er anonym..

har oprettet tråde om det før, men nu har jeg besluttet nogenlunde hvilken bil jeg gerne vil købe for min arv.

men nu er jeg i tvivl, har ikke arvet så meget (50.000) så der er "kun" råd til en lille brugt bil, men nu mit dilemma. 

Ville i bruge hele arven på en lidt bedre bil, eller kun bruge noget på en ældre mere brugt model?

et eller andet sted ville jeg gerne gemme nogle penge, men personen jeg har arvet fra var min eneste mekaniker i omgangskredsen som ville kunne havde fixet en gammel spand for mig... Vi snakker om en mini bil fra enten omkring 2008 eller ældre(så er der penge tilbage) eller samme model bare fra omkring 2012 også er alle pengene brugt? 

Er så meget i tvivl, har det underligt med bare at gå ud og bruge det hele, men tænker jo samtidig at jeg vil få flere udgifter løbende med en ældre bil.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

har oprettet tråde om det før, men nu har jeg besluttet nogenlunde hvilken bil jeg gerne vil købe for min arv.

men nu er jeg i tvivl, har ikke arvet så meget (50.000) så der er "kun" råd til en lille brugt bil, men nu mit dilemma. 

Ville i bruge hele arven på en lidt bedre bil, eller kun bruge noget på en ældre mere brugt model?

et eller andet sted ville jeg gerne gemme nogle penge, men personen jeg har arvet fra var min eneste mekaniker i omgangskredsen som ville kunne havde fixet en gammel spand for mig... Vi snakker om en mini bil fra enten omkring 2008 eller ældre(så er der penge tilbage) eller samme model bare fra omkring 2012 også er alle pengene brugt? 

Er så meget i tvivl, har det underligt med bare at gå ud og bruge det hele, men tænker jo samtidig at jeg vil få flere udgifter løbende med en ældre bil.

Først og fremmest skal det siges at jeg ikke har en skid forstand på biler.

Men jeg tror at med en ældre model vil du relativt hurtigt komme op og bruge de penge du har sparet på reparationer.

Hvor den lidt nyere bil er mindre slidt og i det lange løb egentlig billigere end den ældre.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Først og fremmest skal det siges at jeg ikke har en skid forstand på biler.

Men jeg tror at med en ældre model vil du relativt hurtigt komme op og bruge de penge du har sparet på reparationer.

Hvor den lidt nyere bil er mindre slidt og i det lange løb egentlig billigere end den ældre.

Jeg har nemlig heller ikke forstand på det overhovedet.. Men tænker lidt som dig, men har det også underligt med bare at bruge løs... Kan ikke rigtig forklare hvorfor, det føles bare forkert at bruge det jeg har tilbage fra personen

Anmeld Citér

28. oktober 2015

2721

Helt klart en så ny bil som muligt.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Bak

Anonym skriver:

Jeg tilslutter mig de andre; så ny som muligt. 

Vi har en model fra 2002, der havde kørt ca 200.000 km, da vi købte den for 20.000kr. Det var hvad vi havde råd til på det tidspunkt, følte vi. 

Sidenhen har vi heldigvis ændret indkomstgrundlag, for den har virkelig koster os meget i løbende værkstedsregninger. Jeg vil skyde på 20.000-30.000 i alt på de to år, vi har haft den. 

Det er selvfølgelig ikke sikkert, du vil få samme udgifter ved en mindre og mere brugt bil. Man kan godt være mere heldig end os, men så har du måske en ide, om udgifterne ved sådan en... 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har nemlig heller ikke forstand på det overhovedet.. Men tænker lidt som dig, men har det også underligt med bare at bruge løs... Kan ikke rigtig forklare hvorfor, det føles bare forkert at bruge det jeg har tilbage fra personen

Jeg kan sagtens følge dig! Jeg har lige fået også ca 50.000 kr via min børneopsparing (ikke at det som sådan kan sammenlignes, overhovedet) men den har jeg brugt til at betale min gæld ud og resterne skal bruges på et kørekort. Det er min oldefar der har stået for den opsparing, så på den måde føler jeg også at det er det sidste af ham som bare bliver spenderet på den måde, i løbet af ingen tid...
Jeg tænker dog at han ville være stolt over at jeg bruger pengene fornuftigt i stedet for at pjatte dem væk.

På samme måde kan du måske tænke at den du har arvet fra kan være stolt over at du bruger pengene fornuftigt ved at købe en god bil der er dyr her og nu, men billig i det lange løb og holder længe

Anmeld Citér

28. oktober 2015

ErDetSnartNU

Vi købte en suzuki swift for snart 4 år siden - den er fra 2006 og havde kørt 113.000 km. Vi gav ca 60.000 for den. Nu har den kørt ca 200.000 og vi har brugt omkring 20.000 i værkstedsregninger på hhv ny gearkasse + ny kobling + noget bremseskivehalløj. Jeg ville til enhver tid købe nyere og dyrere hvis jeg havde pengene for i sidste ende bliver det dyrere alligevel - men til den tid er udgifterne uforudsete og så rammer det hårdere 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Augustmama

Hvis du køber brugt så Husk også at gå efter en bil der ikke har kørt alt for mange kilometer!  

ville ikke købe en brugt bil fra 2012 der havde kørt 150.000 fx. 

Så tjek også efter hvor langt den har kørt Det har også noget at sige i forhold til motor! 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

SofiaMik

Svaret afhænger måske også af, hvor meget du selv skal køre i den. Om du kører feks 10 km eller 100 om dagen. Nyere bil, hvis du kører mange km og helst diesel. Ældre hvis du ikke kører så meget og så benzin. Frem for alt en bil med få km i sig og tjek mærket online så du kan se, om det er en problembil. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Svaret afhænger måske også af, hvor meget du selv skal køre i den. Om du kører feks 10 km eller 100 om dagen. Nyere bil, hvis du kører mange km og helst diesel. Ældre hvis du ikke kører så meget og så benzin. Frem for alt en bil med få km i sig og tjek mærket online så du kan se, om det er en problembil. 

Den jeg har kig på har kørt 38.000 og er fra 2012... 

Jeg selv kommer til at køre ca 25 km frem ig tilbage fra job, bortset fra når jeg er på barsel

men den jg kigger på er en benzin bil, og kører 22-23 på literen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.