Hvad ville i gøre? (Brug af arv)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Svaret afhænger måske også af, hvor meget du selv skal køre i den. Om du kører feks 10 km eller 100 om dagen. Nyere bil, hvis du kører mange km og helst diesel. Ældre hvis du ikke kører så meget og så benzin. Frem for alt en bil med få km i sig og tjek mærket online så du kan se, om det er en problembil. 

Den jeg har kig på har kørt 38.000 og er fra 2012...

Jeg selv kommer til at køre ca 25 km frem ig tilbage fra job, bortset fra når jeg er på barsel

men den jg kigger på er en benzin bil, og kører 22-23 på literen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg har nemlig heller ikke forstand på det overhovedet.. Men tænker lidt som dig, men har det også underligt med bare at bruge løs... Kan ikke rigtig forklare hvorfor, det føles bare forkert at bruge det jeg har tilbage fra personen

Sådan skal du ikke tænke. Du skriver at ham du arver fra var den der altid hjalp dig med din bil, så tænk på at nu hjælper han dig en sidste gang. Han har givet dig disse penge, så du ikke skal bøvle med en gammel bil. En sidste hilsen

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Sådan skal du ikke tænke. Du skriver at ham du arver fra var den der altid hjalp dig med din bil, så tænk på at nu hjælper han dig en sidste gang. Han har givet dig disse penge, så du ikke skal bøvle med en gammel bil. En sidste hilsen

Ja sådan kan man selvfølgeligt også vende den.. 

Det er min far som er død, så derfor er det nok så svært for mig... Men det ville være en kæmpe hjælp for min lille og voksende familie med en bil, istedet for to små børn på en cykel i sne og regn..

og da vi begge her hjemme er på su i ca et år endnu, er det bare smartest for os at købe en til kontant og ikke skulle afdrage på den.. Og forhåbentlig heller ikke have for mange værkstedsregninger... Men jeg kan selvfølgeligt vende den og tænke at bilen er en sidste gave fra min far

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Augustmama

Kunne du måske prøve at smide et link op til den bil du har kigget på?. :-) 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Navele skriver:

Kunne du måske prøve at smide et link op til den bil du har kigget på?. :-) 

Nu må i ikke købe den før mig hahaha 

men har kig på denne  http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/107/10-cool/2458269 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Augustmama

Det er en fin bil synes jeg! 

Ny synet er altid godt. Og den er meget billig i udgifter! :-) 

Du er alene med to børn? det er en fin størrelse bil hvis du ikke skal have klapvogn, barnevogn osv med.. Men der er jo ik meget plads i den med to børn :-) 

du skal prøve køre den i hvertfald og se om du kan lide at køre i den. 

Det er godt at der er 4 døre i! Kæmpe plus  

Lille billig fin og praktisk bil til hverdagens behov! 

Plus jeg tror der er garanti på 1-2 år hvis du køber den af en forhandler :-) 

Prøv evt at prutte lidt med prisen! Det er næsten altid muligt og ofte spare man altså lidt på det. :-)  

Anmeld Citér

28. oktober 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Det er hemmeligt at jeg har arvet så er anonym..

har oprettet tråde om det før, men nu har jeg besluttet nogenlunde hvilken bil jeg gerne vil købe for min arv.

men nu er jeg i tvivl, har ikke arvet så meget (50.000) så der er "kun" råd til en lille brugt bil, men nu mit dilemma. 

Ville i bruge hele arven på en lidt bedre bil, eller kun bruge noget på en ældre mere brugt model?

et eller andet sted ville jeg gerne gemme nogle penge, men personen jeg har arvet fra var min eneste mekaniker i omgangskredsen som ville kunne havde fixet en gammel spand for mig... Vi snakker om en mini bil fra enten omkring 2008 eller ældre(så er der penge tilbage) eller samme model bare fra omkring 2012 også er alle pengene brugt? 

Er så meget i tvivl, har det underligt med bare at gå ud og bruge det hele, men tænker jo samtidig at jeg vil få flere udgifter løbende med en ældre bil.

En minibil fra 2008 er så godt som intet værd!

En minibil fås fra ny fra omkring 70.000 kr. Hvis du ønsker en minibil skal du købe en, der er max to år gammel tænker jeg. - og husk at tjekke kilometertal - der er jo tale om meget små motorer og de kan bare ikke køre særlig langt....

Anmeld Citér

28. oktober 2015

esioul

Anonym skriver:

Det er hemmeligt at jeg har arvet så er anonym..

har oprettet tråde om det før, men nu har jeg besluttet nogenlunde hvilken bil jeg gerne vil købe for min arv.

men nu er jeg i tvivl, har ikke arvet så meget (50.000) så der er "kun" råd til en lille brugt bil, men nu mit dilemma. 

Ville i bruge hele arven på en lidt bedre bil, eller kun bruge noget på en ældre mere brugt model?

et eller andet sted ville jeg gerne gemme nogle penge, men personen jeg har arvet fra var min eneste mekaniker i omgangskredsen som ville kunne havde fixet en gammel spand for mig... Vi snakker om en mini bil fra enten omkring 2008 eller ældre(så er der penge tilbage) eller samme model bare fra omkring 2012 også er alle pengene brugt? 

Er så meget i tvivl, har det underligt med bare at gå ud og bruge det hele, men tænker jo samtidig at jeg vil få flere udgifter løbende med en ældre bil.

Jeg ville købe en nyere brugt bil for de 50.000, især hvis ikke du kender en der liiiige kan fixe den. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Navele skriver:

Det er en fin bil synes jeg! 

Ny synet er altid godt. Og den er meget billig i udgifter! :-) 

Du er alene med to børn? det er en fin størrelse bil hvis du ikke skal have klapvogn, barnevogn osv med.. Men der er jo ik meget plads i den med to børn :-) 

du skal prøve køre den i hvertfald og se om du kan lide at køre i den. 

Det er godt at der er 4 døre i! Kæmpe plus  

Lille billig fin og praktisk bil til hverdagens behov! 

Plus jeg tror der er garanti på 1-2 år hvis du køber den af en forhandler :-) 

Prøv evt at prutte lidt med prisen! Det er næsten altid muligt og ofte spare man altså lidt på det. :-)  

Jeg er ikke alene, men ja snart to børn  

er klar over at den ikke har den vilde plads til klapvogn, men overvejer at få sat træk på, også købe sådan et stativ sp barnevognen/klapvognen kan være der

tror vi tager ud og ser den i weekenden, og tager min mor med, hun er god til at prutte (hvis altså den kører godt, skal selvfølgeligt prøve den først)

tusind tak for dit indput, er næsten sikker på at det er det jeg gør nu

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Panther

Profilbillede for Panther
MummiT skriver:

Jeg kan sagtens følge dig! Jeg har lige fået også ca 50.000 kr via min børneopsparing (ikke at det som sådan kan sammenlignes, overhovedet) men den har jeg brugt til at betale min gæld ud og resterne skal bruges på et kørekort. Det er min oldefar der har stået for den opsparing, så på den måde føler jeg også at det er det sidste af ham som bare bliver spenderet på den måde, i løbet af ingen tid...
Jeg tænker dog at han ville være stolt over at jeg bruger pengene fornuftigt i stedet for at pjatte dem væk.

På samme måde kan du måske tænke at den du har arvet fra kan være stolt over at du bruger pengene fornuftigt ved at købe en god bil der er dyr her og nu, men billig i det lange løb og holder længe

Jeg kunne forestille mig, at der er noget meget rigtigt i det Mummi T her siger med skyldfølelsen over at bruge pengene så hurtigt. Det sidste man har fra en person pist væk.. Men som Pikku My også siger - tænk på hvor glad din far ville være for at kunne give dig denne sidste gave der vil lette dit liv lidt..

jeg har i øvrigt ingen forstand på biler, men jeg tror at jo nyere dets bedre - både mhp værkstedsregninger men også ift sikkerhed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.