Det er en privat gård, folk der kommer ind i sådan en gård kender vel nok deres naboer - ved at de her mennesker har en baby. Alligevel stiller personen sig lige op og ned af en barnevogn, som forhåbentlig står skærmet lidt af, og ikke midt i det hele. (For hvem gør lige det? )
Og hvis han ikke bor der / kender nogen - så har han intet at gør der. Vi lever ikke i Sverige..
For mig at se har han aktivt valgt at stille sig så tæt på en barnevogn, dermed vil han sikkert også ignorere hvis man spurgte pænt.
Nå men ja, jeg ville jo ikke kalde manden idiot eller noget. Men sige noget alla: "Nåh blev du vækket skat, og nu var du ENDELIG faldet i søvn. Øv øv øv hvor irriterende." - og ja så højt at manden ikke kan undgå at høre det.. En lille smule retfærdighed for mig at se..
Der er en grund til at jeg bor på landet i Jylland, og ikke i en lille lejlighed i København.
Jeg har før sagt noget til nogen unge gutter som lå og gassede helt vildt op på vores fælles grusvej, mens baby sov. Men også fordi det generelt var til gene.
Nu er det selvfølgelig også en lidt flydende debat i og med vi ikke har et konkret eksempel at forholde os til, men i vores gård kender vi langt fra alle naboerne.. Vi kender knap nok alle i opgangen. Det er et ganske standard gårdmiljø på Østerbro. Og barnevognen ville selvfølgelig ikke stå midt i det hele, men det er samtidig begrænset hvor meget man kan skærme af i sådan en gård. Anyways...
Jeg er bestemt ikke hellig, og er også selv kommet til at skyde en spydig bemærkning ud i forbifarten, hvis jeg er blevet overrasket/presset/irriteret (all of the above), men det er nu min erfaring, at man på alle måder kommer længst med at spørge pænt. Eller for den sags skyld "skælde ud" pænt. Og så kan det godt være at modtageren er en nar og slet ikke vil spille bold, men så kan jeg sige "hovhov, det gider jeg faktisk ikke finde mig i", og gå min vej velvidende at jeg i hvert fald ikke eskalerede situationen.
Edit: Jeg forstod i øvrigt ikke helt kommentaren med Sverige?
Anmeld
Citér