At tage hensyn til sovende barn…..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.566 visninger
21 svar
66 synes godt om
26. oktober 2015

Sprit25

Inspireret af en tråd på min-mave kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I tænker. 

En blev sur over at en mand stod og snakkede i telefon lige ved siden af barnevognen. Dette foregik i deres fælles baggård. Her blev der diskutereret om hun kunne tillade sig at sige noget næste gang?

Hvad tænker I? Kan vi som mødre forlange dette og/tillade os at brokke over snak LIGE ved siden af vognen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg havde ikke sagt noget jeg var bare pænt gået ud og flyttet barnevognen lidt væk mon ikke han så ville forstå budskabet og måske tage en smule hensyn en anden gang 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Pikku Myy

Jeg synes ikke hun kan tillade sig at blive sur, men hun kan vel bare sige at hendes barn vågner let, og spørge om han ikke kan gå et par meter væk. De fleste mennesker er til at snakke med, hvis det netop er det man gør.

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Inspireret af en tråd på min-mave kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I tænker. 

En blev sur over at en mand stod og snakkede i telefon lige ved siden af barnevognen. Dette foregik i deres fælles baggård. Her blev der diskutereret om hun kunne tillade sig at sige noget næste gang?

Hvad tænker I? Kan vi som mødre forlange dette og/tillade os at brokke over snak LIGE ved siden af vognen

Det er da vildt irriterende, men nej selvfølgelig kan man ikke det.

Jeg er tilgengæld en af de irriterende personer der nogen gange beder gæster om at dæmpe sig når de kommer ind i vores hus (kun de gæster der snakker virkelig højt), når vores datter sover middagslur.

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Ciss

På offentlig område/fællesområde kan man ikke kræve, at folk skal liste rundt uden at snakke for ikke at forstyrre barn i barnevogn.

Det er fint, hvis folk tager hensyn, men kræve det, kan man ikke.

Hvis det er noget, som gentager sig, kan man jo forsøge at snakke pænt med folk, men ellers må man finde en anden løsning og eventuelt flytte vognen lidt, eller sætte den et andet sted.

På samme måde kan man heller ikke kræve, at folk skal liste sig forbi huset uden at snakke højt sammen kl  otte om aftnen eller ti om formiddagen, fordi barnet ligger og sover for åbent vindue.

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Sprit25

Ciss skriver:

På offentlig område/fællesområde kan man ikke kræve, at folk skal liste rundt uden at snakke for ikke at forstyrre barn i barnevogn.

Det er fint, hvis folk tager hensyn, men kræve det, kan man ikke.

Hvis det er noget, som gentager sig, kan man jo forsøge at snakke pænt med folk, men ellers må man finde en anden løsning og eventuelt flytte vognen lidt, eller sætte den et andet sted.

På samme måde kan man heller ikke kræve, at folk skal liste sig forbi huset uden at snakke højt sammen kl  otte om aftnen eller ti om formiddagen, fordi barnet ligger og sover for åbent vindue.

Helt enig med dig! Jeg synes heller ikke man kan tillade sig andet. Det er jo ikke hele bygningens valg de skulle have barb

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Benjamins'mor

Sprit25 skriver:

Jeg synes det kommer an på hvilken larm. 

Når man bor et sted som vedkommende kan man altså ikke forvente at alle omkring dem tager hensyn til en sovende baby. 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

På offentlig grund synes jeg heller ikke man kan brokke sig med mindre vedkommet snakker direkte ned i barnevognen :p (hvem gør det?) 

Så må man se om man kan rykke barnevognen. 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Christine

Sprit25 skriver:

Nej 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

MomInTheMaking

Sprit25 skriver:

Nej det mener jeg ikke man kan forlange. Med mindre det er på ens private grund.

Børn kan vænnes til rigtig meget og hvis barnet kan vågne af at der er en der snakker i telefon ved siden af vognen, så vil jeg vove at påstå at forældrene har gjort deres børn en bjørnetjeneste ved ikke at lære dem at sove når der er lyde omkring dem. (Der er selvfølgelig altid undtagelser til reglen, nogen børn er mere lydfølsomme end andre, men det er noget der kan arbejdes med).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.