At tage hensyn til sovende barn…..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2015

MrsB

Helt ærligt, så kunne jeg godt finde på at være sur kælling i sådan en situation. 

Hvis barnet blev vækket, ville jeg ikke direkte bede personen om at gå - men sige en eller anden spydig/sarkastisk kommentar, "til barnet", højt nok til at personen kunne høre det. XD 

Ja jeg er en sur mokke... I know  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2015

Mor i Aarhus

Om man kan kræve det... Det kan man jo nok ikke. Men jeg synes nu, det er lidt mærkeligt, hvis man ikke tager hensyn til et sovende barn, som det mest naturlige i hele verden. Det gør jeg til enhver tid, hvorfor skulle jeg ikke det? 

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Carina:-)

Ikke på offentlig grund, Og de fleste mennekser gør ikke sådan noget for at genere nogen så mon ikke han bare ikke lige havde tanken at det kunne genere nogen.

Undrer mig mere over at nogen mennesker bosætter sig et sted hvor man deler gård,opgang osv og så stadig kan blive fornærmet over at der ikke tages specielle hensyn til dem.

Min søster bor på vesterbro og fik på et tidspunkt af videnaf hendes underbo  at det var træls hun havde gæster efter kl 19 fordi deres børn ikke kunne sove når der gik folk rundt i min søsters stue.

Men som min søster sagde så er det jo sådan at nå rman vælger at bo tæt op af andre mennekser så er der fordele og ulemper-Hun bliver heller ikke fornærmet når selvsamme underbos unger står kl 07 i gården og råber og skriger i weekenden. For hun har jo selv valgt at købe lejlighed i en bygning med fælles gård. 

Så har man et prob. med at folk står og snakker i tlf i nærheden af sit barn i en fælles gård kan man enten på en pæn måde snakke med personen eller man kan overveje om man skal stille sit barn et andet sted hvor der ikke lige kommer nogen og står op ad vognen ( f.eks i et hjørne) 

Så længe de fælles regler for bygningen ikke brydes må man sluge de kameler der er i det at bo mange tæt sammen. 

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Panther

Profilbillede for Panther
MrsB skriver:

Helt ærligt, så kunne jeg godt finde på at være sur kælling i sådan en situation. 

Hvis barnet blev vækket, ville jeg ikke direkte bede personen om at gå - men sige en eller anden spydig/sarkastisk kommentar, "til barnet", højt nok til at personen kunne høre det. XD 

Ja jeg er en sur mokke... I know  

Af ren interesse; hvad synes du er fordelen ved din passiv-aggressive metode fremfor at spørge pænt om personen har mulighed for at flytte sig? Bliver du gladere af at være spydig?

Anmeld Citér

27. oktober 2015

MrsB

Det er en privat gård, folk der kommer ind i sådan en gård kender vel nok deres naboer - ved at de her mennesker har en baby. Alligevel stiller personen sig lige op og ned af en barnevogn, som forhåbentlig står skærmet lidt af, og ikke midt i det hele. (For hvem gør lige det? )

Og hvis han ikke bor der / kender nogen - så har han intet at gør der. Vi lever ikke i Sverige.. 

For mig at se har han aktivt valgt at stille sig så tæt på en barnevogn, dermed vil han sikkert også ignorere hvis man spurgte pænt.

Nå men ja, jeg ville jo ikke kalde manden idiot eller noget. Men sige noget alla: "Nåh blev du vækket skat, og nu var du ENDELIG faldet i søvn. Øv øv øv hvor irriterende."  - og ja så højt at manden ikke kan undgå at høre det.. En lille smule retfærdighed for mig at se.. 

Der er en grund til at jeg bor på landet i Jylland, og ikke i en lille lejlighed i København.  

Jeg har før sagt noget til nogen unge gutter som lå og gassede helt vildt op på vores fælles grusvej, mens baby sov. Men også fordi det generelt var til gene. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Mettefpigen

For mig kommer det an på flere ting... Men der skulle meget til før jeg ville spørge om de kunne rykke sig...

Jeg har gjort det en gang, da jeg boede i rækkehus og bassen stod ude foran da naboens dreng og en kammerat spillede hjemmelavet bowling ved siden af.... Det larmede så meget i baby alarmen at jeg gik ud og spurgte om de have noget imod at rykke lidt væk (kendte dem godt) og det gjorde de ☺ Jeg boede også uden for byen ved marker i et lille område, men der kunne stadig være larm, men altså jeg ville aldrig brokke mig medmindre det var til MEGET gene og jeg ikke engang selv kunne holde det ud ☺ 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Sprit25

MrsB skriver:

Det er en privat gård, folk der kommer ind i sådan en gård kender vel nok deres naboer - ved at de her mennesker har en baby. Alligevel stiller personen sig lige op og ned af en barnevogn, som forhåbentlig står skærmet lidt af, og ikke midt i det hele. (For hvem gør lige det? )

Og hvis han ikke bor der / kender nogen - så har han intet at gør der. Vi lever ikke i Sverige.. 

For mig at se har han aktivt valgt at stille sig så tæt på en barnevogn, dermed vil han sikkert også ignorere hvis man spurgte pænt.

Nå men ja, jeg ville jo ikke kalde manden idiot eller noget. Men sige noget alla: "Nåh blev du vækket skat, og nu var du ENDELIG faldet i søvn. Øv øv øv hvor irriterende."  - og ja så højt at manden ikke kan undgå at høre det.. En lille smule retfærdighed for mig at se.. 

Der er en grund til at jeg bor på landet i Jylland, og ikke i en lille lejlighed i København.  

Jeg har før sagt noget til nogen unge gutter som lå og gassede helt vildt op på vores fælles grusvej, mens baby sov. Men også fordi det generelt var til gene. 

Ej det kan jo også være han ikke tænkte over det! Inden jeg fik børn ville jeg ikke tænke over det

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Ciss

MrsB skriver:

Herlighed.

Mest sansynlig er det bare lidt tankeløshed fra hans side. Faktum er, at folk som ikke selv har/har haft små børn ikke nødvendigvis tænker på samme måde som mødre, som står midt i det hele lige nu. Det gør dem ikke til idioter og det berettiger ikke spydige kommentarer.

At snakke indirekte og spydigt til folk på den måde er noget af det, jeg hader mest i det danske samfund. Det er så almindeligt. Folk føler sig i sin gode ret til at hævde sig over andre på den måde. I mine øjne er det ikke en god måde at gøre ting på. Har ALDRIG oplevet det i udlandet (heller ikke i Sverige).

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Sandratoft

MrsB skriver:

Før jeg selv fik børn, skænkede jeg ikke barnevogne en tanke, synes højst de var irriterende når de fyldte det meste af fortovet

At du vil stå og snakke til dit barn og komme med spydige indirekte kommentarer, er i mine øjne ret barnligt. Det er irriterende når andre folk vækker ens barn, ja. Men det er højst sandsynligt ikke noget de gør med vilje, deres verden er bare ikke fokuseret på dit barns søvn, og derfor er de ikke opmærksomme på at tage hensyn. 

Der vil altid være noget der kan forstyrre et sovende barn i barnevognen, folk der taler højt, børn der leger, ambulancer, isbilen, og det er desværre et vilkår der følger med når man får små børn. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

modesty

PUHK skriver:

Af ren interesse; hvad synes du er fordelen ved din passiv-aggressive metode fremfor at spørge pænt om personen har mulighed for at flytte sig? Bliver du gladere af at være spydig?

Jeg tænkte præcis det samme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.