jeres første job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2015

Christabelle

Har haft job siden jeg var 13 år. Sendte min første ansøgning (et skema man skulle udfylde) da jeg som 18 årig søgte job i Bilka. Den første rigtige ansøgning jeg selv skrev var her i foråret (2015) da jeg søgte kontorelevpladser (30 år gammel)

Har aldrig været uden job...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg står pt. uden beskæftigelse indtil min uddannelse starter i januar. Min kæreste sagde at så måtte jeg jo i gang med at søge arbejde - og så måtte jeg indrømme at jeg ikke aner hvordan man skriver CV og ansøgninger da jeg aldrig har haft et "rigtigt" arbejde. Som teenager var jeg barnepige, men det var for familie, venner og deres bekendte.

Både han og hans mor virkede chokeret over det, så jeg blev nysgerrig:

hvad var jeres første job hvor I sendte ansøgning, og hvor gammel var I?

Jeg var 18 år, lige blevet færdig uddannet sosu hjælper. Søgte job som aftenvagt og fik det to timer efter 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Muffinmus

Barnepige til 3 børn i alderen 1,4,6 da jeg var 14-16 år. samt barnepige til tvillinger på 2 og en pige på 6.

Jordbærplukker i nogle sæsoner, Ca 13-15 år

Købmand som 15 årig, cv indsendt

Frisørmedhjælper som 15 årig

Café Ca 17-18 år, cv indsendt 

Hf 2 år

Herefter au-pair på New Zealand, cv indsendt 

Arbejde 4 år på en møbel fabrik, cv indsendt 

9 år i Forsvaret, ansøgning indsendt 

2 års sygeplejestudie og mangler Ca 1,5 år endnu, motiveret ansøgning sendt

Tror det var mit liv på få linjer 

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har arbejdet siden jeg var 14 år. Mit første job var på en cafe og der ringede jeg og blev bagefter indbudt til en samtale. Jeg har altid arbejdet - fritidsjob, studiejob og efter uddannelse fuldtidsjob. Undrer mig over at man som voksen ikke har haft et regulært job? 

Jeg klarede mig gennem folkeskolen med at passe børn og efter skolen fastansatte den ene mig til at passe sine tre børn og hjælpe til i firmaet da hun mistede sin mand.

Jeg arbejdede hos hende i flere år - med to gange barsel. Hun har nu valgt at lukke og børnene er så store de ikke behøver barnepige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.