jeres første job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg står pt. uden beskæftigelse indtil min uddannelse starter i januar. Min kæreste sagde at så måtte jeg jo i gang med at søge arbejde - og så måtte jeg indrømme at jeg ikke aner hvordan man skriver CV og ansøgninger da jeg aldrig har haft et "rigtigt" arbejde. Som teenager var jeg barnepige, men det var for familie, venner og deres bekendte.

Både han og hans mor virkede chokeret over det, så jeg blev nysgerrig:

hvad var jeres første job hvor I sendte ansøgning, og hvor gammel var I?

Jeg var 15 da jeg fik job på en grill. Der  sendte jeg en ansøgning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2015

LOL

Anonym skriver:

Jeg står pt. uden beskæftigelse indtil min uddannelse starter i januar. Min kæreste sagde at så måtte jeg jo i gang med at søge arbejde - og så måtte jeg indrømme at jeg ikke aner hvordan man skriver CV og ansøgninger da jeg aldrig har haft et "rigtigt" arbejde. Som teenager var jeg barnepige, men det var for familie, venner og deres bekendte.

Mit første "rigtige" job var i søstrene grene - dengang var jeg 15 og mødte op i butikken med ansøgning. Inden da havde jeg haft jobs som barnepige, rengøring, hundelufter, på bondegård og æbleplukker  

Hvis du er bekymret for ikke at have nogle jobs at skrive på cv'et så gør dig istedet umage med at fremhæve dine kompetencer, det er heller ikke altid en fordel at kunne skrive mange jobs på et cv... held og lykke med jobsøgningen! 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Avis cykelbud hos Midtjyllands avis. Var 14 da jeg søgte og 15 da jeg fik jobbet, dog havde jeg lige fået job som servicemedarbejder i super Best, så min lillebror overtog avis jobbet. 

Jeg har ikke haft et arbejde siden jeg stoppede der, har været og er studerende, men har søgt en masse jobs. 

Du kan Google og læse omkring det at skrive en ansøgning og et CV.

Anmeld Citér

26. oktober 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Første job hvor jeg sendte en decideret ansøgning var som sommerhjælp på en campingplads ... (eller også ringede jeg bare til et nr - det er længe siden jo )

Jeg var 17 tror jeg  

Hvis jeg husker forkert har det måske været som fabriksmedarbejder da jeg var 20 ... Her havde virksomheden en skabelon man skulle udfylde... Og i mellemtiden har der også været jobs men her har det igen været uden decideret cv tror jeg ... 

Mener jeg lavede en sammenfattet ansøgning/cv til de første jobs ... Med hvem er jeg - hvad vil jeg gerne - hvad kan jeg -tlf nr - e-mail osv 

Men har haft jobs længe før det ... Bare uden ansøgning og cv  

Vil anbefale dig at søge ind hos vikarbureauer, i butikkerne som julehjælp og på fabrik i nærheden af dig  

Held og lykke og god arbejdslyst

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

13 år avisbud

15 år grillbar

16 år bageri

18 år service afdeling holbæk hospital

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Steffecph

Udover diverse babysitter jobs og reklameomdeler blev jeg ansat som ungarbejder i Føtex bageren som 16 årig. Her arbejdede jeg i 3 år. 

Jeg sendte en uopfordret ansøgning til Føtex mandag, blev kaldt til samtale tirsdag og havde arbejde torsdag. 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Hectar

Reklamebud: 13 år

Piccoline på et advokatkontor: 14-16 år

Barnepige 5 dage om ugen: 15-16 år

Servicemedarbejder i Fakta: 16 år

Salgsassistent i Føtex: 16-19 år

Timelærer: 20 år -> ?

Derudover har jeg fået arbejde som hjælper på et bosted for psykisk syge unge med start fra februar, hvor jeg samtidig starter på sygeplejeskolen.

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Anonym

12-14 assistent på ridetimer for udviklingshæmmede 

14-20 ridetræner og stalljenter

16-18 café 

19-21 importansvarlig i shippingselskab

22-24 personlig træner

24-? Uddannelse  

Anmeld Citér

26. oktober 2015

ninibadini

13 år: Reklamebud

14 år: Svømmetræner

16 år: Servicemedarbejder Føtex

17 år: Medhjælper på bibliotek

18 år: Kasseassistent Føtex

20 år: Supporter TDC

21 år: Salgsassistent Netto

22 år: Rengøring på tandklinik og i privat hjem

25 år: Færdiguddannet og fik første "rigtige" job

Det er de færreste af de her ting, jeg skriver på mit CV nu. Du må prøve at fokusere på ansøgningen i stedet og skrive, hvad dine kompetencer er

Anmeld Citér

26. oktober 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg var 16 år, og søgte et job som service medarbejder i en bistro i byens Kvickly, som jeg fik. Afleverede personligt min ansøgning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.