Altså man skrev vel en form for ansøgning som avisbud den gang, da jeg var 13? Ved jeg ikke lige om man gjorde.
Men jobmæssigt har jeg haft:
Avisbud ½ år(sommerhalvår). (13 år)
Kiosk/købmand ½ år (sommerhalvår) 2 somre (14-15 år)
Stuepige ½ år(sommerhalvår) i 2 somre (16-17 år)
Administrativ assistent i bank én sommer (20 år)
Ovenstående har jeg fået gennem kontakter eller ved at møde op og spørge.
(Skræmmende ikke at kunne huske, måtte lige tjekke Linkdin/CV for at se hvad jeg egentlig havde lavet.)
Tankstation i 1 år - Tror nok at jeg skrev en ansøgning og afleverede personligt hvor jeg så bare talte med chefen. (17-18 år)
Lærervikar i 1 år - sendte en ansøgning, som det virkede som om rektoren ikke rigtig havde læst så ringede og spurgte om alt før jeg så kom ud til en samtale, som vidst mest var for at underskrive papirer og få lidt info. (20-21 år)
Marketing consulent 2 år i en selvopstartet virksomhed med 3 andre. De andre søgte nogen over facebook og jeg skrev en facebookbesked til dem om at jeg var interesseret men ikke mere end det. (20-21 år)
Administrativ medarbejder i Vejdirektoratet i 1 år- Første rigtige standard ansøgning, hvor jeg fik jobbet og hvor jeg ikke kendte nogen eller mødte op, men fandt opslaget på jobindex og søgte den vej. (21 år)
Studentermedhjælper på DTU 3/4 år- Men var en kontakt så ingen ansøgning, skulle bare lige sende mit CV. (22-23 år)
Har også haft søgt to studentermedhjælperjob på mit studie, hvor det var med rigtig ansøgning og cv. Jeg kom til samtale men fik ikke jobbene. (Henholdsvis 20 or 22 år)
Men hvordan en ansøgning og CV ser ud afhænger jo meget af hvad jobtype som du er interesseret i
.