jeres første job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.618 visninger
23 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg står pt. uden beskæftigelse indtil min uddannelse starter i januar. Min kæreste sagde at så måtte jeg jo i gang med at søge arbejde - og så måtte jeg indrømme at jeg ikke aner hvordan man skriver CV og ansøgninger da jeg aldrig har haft et "rigtigt" arbejde. Som teenager var jeg barnepige, men det var for familie, venner og deres bekendte.

Både han og hans mor virkede chokeret over det, så jeg blev nysgerrig:

hvad var jeres første job hvor I sendte ansøgning, og hvor gammel var I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg står pt. uden beskæftigelse indtil min uddannelse starter i januar. Min kæreste sagde at så måtte jeg jo i gang med at søge arbejde - og så måtte jeg indrømme at jeg ikke aner hvordan man skriver CV og ansøgninger da jeg aldrig har haft et "rigtigt" arbejde. Som teenager var jeg barnepige, men det var for familie, venner og deres bekendte.

Ca. 17 år. Inden da fik jeg arbejde ved at møde op i cafe, butik osv. Og spørge om de havde brug for mig.

Anmeld Citér

26. oktober 2015

FrkC

• Min første ansøgning sendte jeg sidste år i januar da jeg blev færdig som sygeplejerske .. Jeg var 25 år .. Jeg har dog haft arbejde siden jeg var 13 år i grillbar i et års tid, ved købmand i 7 år og til sidst i hjemmeplejen under det meste af mit studie .. Har bare aldrig søgt, da jeg hver gang er blevet spurgt om jeg kunne tænke mig at arbejde de forskellige steder .. 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Anonym

13 år på gatnerri. efterårs ferie job i 7 dage. 
14-16 år i heiko stumbeck, ung arbejder, som er en brille butik.
Barnpige for tvillinger, 13-15 år. 
17 år  som svømmetræner. 
17 år-19 år i baresso startede som ungarbejder. 
her under begyndte jeg unddannelse på socaial og sundhedsskolen. 
arbejde på baresso i mens. 
og der efter fik jeg forskellige vikariater på pleje centre, og nu er jeg startet uddannsele for 1 år siden. :-) og er færdig til sommer. 
Jegh ar været i arbejde siden jeg var 13 år.  

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Fremad

Som jordbær plukker så tidligt så muligt...

Efter det i bager, pleje mm....

Jeg er til mødt personligt op, men sendte min første ansøgning som 15 årig....

Til dit forsvar; hvordan skal du vide hvorden man gør hvis du aldrig har haft behov for at lave en ansøgning/cv

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Anonym

Et par ideer til en evt ansøgning  

Navn:

Adresse:

E-mail: 

Mobil:

Uopfordret ansøgning

Jeg er en Kvinde på XX år, som søger et job på mindst XX timer om ugen. Jeg er blevet uddannet som XXX d. XXXXX.

Jeg starter uddannelse som XXXXX d. XXXX.

Jeg er en glad, frisk og smilende kvinde som elsker nye udfordringer. Jeg tager alting med oprejst pande og er altid veloplagt når jeg møder på arbejde.

Jeg stopper ikke før arbejdet er fuldført og er meget grundig med de opgaver jeg får tildelt.
Jeg er meget snaksaglig og har ingen problemer med at snakke med kunder eller kollegaer.

Jeg søger et arbejde, og en arbejdsplads hvor der er god kommunikation mellem kollegaerne og ledelsen.

Jeg kan arbejde XXXXXX

Erfaring:

Skolegang:

Kvalifikationer:

Mødepligt

Ansvarsbevidst

Veloplagt

Klar på nye udfordringer

Glad og smilende

Venlig Hilsen

xxxxx

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Tiggi

Altså man skrev vel en form for ansøgning som avisbud den gang, da jeg var 13? Ved jeg ikke lige om man gjorde. 

Men jobmæssigt har jeg haft:

Avisbud ½ år(sommerhalvår). (13 år)

Kiosk/købmand ½ år (sommerhalvår) 2 somre (14-15 år)

Stuepige ½ år(sommerhalvår) i 2 somre (16-17 år)

Administrativ assistent i bank én sommer (20 år)

Ovenstående har jeg fået gennem kontakter eller ved at møde op og spørge. 

(Skræmmende ikke at kunne huske, måtte lige tjekke Linkdin/CV for at se hvad jeg egentlig havde lavet.)

Tankstation i 1 år - Tror nok at jeg skrev en ansøgning og afleverede personligt hvor jeg så bare talte med chefen. (17-18 år)

Lærervikar i 1 år - sendte en ansøgning, som det virkede som om rektoren ikke rigtig havde læst så ringede og spurgte om alt før jeg så kom ud til en samtale, som vidst mest var for at underskrive papirer og få lidt info. (20-21 år)

Marketing consulent 2 år i en selvopstartet virksomhed med 3 andre. De andre søgte nogen over facebook og jeg skrev en facebookbesked til dem om at jeg var interesseret men ikke mere end det. (20-21 år)

Administrativ medarbejder i Vejdirektoratet i 1 år- Første rigtige standard ansøgning, hvor jeg fik jobbet og hvor jeg ikke kendte nogen eller mødte op, men fandt opslaget på jobindex og søgte den vej. (21 år)

Studentermedhjælper på DTU 3/4 år- Men var en kontakt så ingen ansøgning, skulle bare lige sende mit CV. (22-23 år)

Har også haft søgt to studentermedhjælperjob på mit studie, hvor det var med rigtig ansøgning og cv. Jeg kom til samtale men fik ikke jobbene.  (Henholdsvis 20 or 22 år) 

Men hvordan en ansøgning og CV ser ud afhænger jo meget af hvad jobtype som du er interesseret i

Anmeld Citér

26. oktober 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg har jobbet siden jeg var 13 år men skrev alligevel først mine første ansøgninger i 2004 som 21 årig  

jeg kan anbefale dig denne hjemmeside - jeg har været til fordrag ved Steen og han har mange gode pointer  

http://hitmedjobbet.dk

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har arbejdet siden jeg var 14 år. Mit første job var på en cafe og der ringede jeg og blev bagefter indbudt til en samtale. Jeg har altid arbejdet - fritidsjob, studiejob og efter uddannelse fuldtidsjob. Undrer mig over at man som voksen ikke har haft et regulært job? 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Noahmor

Anonym skriver:

Jeg var 12-13 år. Var i en stofbutik, hvor min mor handlede en del. De manglede en til at rydde op og gøre rent lige inden og efter lukketid. Efter det fik jeg arbejde i en fiskebutik. Min veninde arbejdede der og så fik jeg også tilbudt et job. Har haft arbejde lige siden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.