Hjælp - han vokser ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2015

MissMaria

Tigger skriver:

Hvor er det dejligt at høre, det er fantastisk med de gode historier, mange tak 

Selvom min søn er kræsen, så er han alligevel ret modig når det kommer til mad han ikke har smagt før. Han er meget involveret i madlavning/bagning osv og han kan sagtens lokkes til at smage. Han er bare ret kræsen og det ender som regel med at han spiser rugbrød. Men det er ok med os, vi stresser overhovedet ikke over den del, det er helt fint med os. 

Jeg er decideret bange for, at han ikke producerer nok væksthormon eller at der er noget andet medicinsk i vejen. 

Vi tror på vores ikke er kræsen, for er det flydende drikker han stort set alt... Men når det kommer til mad, er sagen en helt anden... Men vi har øver os (som i virkelig øvet) i at trække på skulderne og tror på han nok skal spise det hans krop har brug for... Men hvis vi sagde det ikke var hårdt, ville det være løgn.. 

Synes du skal snakke med lægen om din bekymring - så kan du få det af- eller bekræftet.. 

Håber det bedste for din søn ;0)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2015

Benjamins'mor

Min søn bliver 5 til januar. 

Han er 110 cm og vejer 14,5 kg. 

Vi var turen igennem da vi var til 4 års undersøgelse, han skulle til kontrol vejning ved lægen og han havde ikke taget på. 

Vi blev rådet til at bruge mælkeprodukter som smør, ost, mælk, fløde osv med høj fedtprocent i madlavning. 

Han havde så oven i det også været syg mange gange i en periode, så vi kom også en tur forbi børne afd, hvor han var afsted 2 gange til kontrolvejning, fik taget blodprøver, urinprøver osv. De kunne ikke finde en "grund" til at han ikke rigtigt tog på, så vi skulle bare forsætte med høj fedtprocent i hans mad. 

Hans lillesøster på 2 år er lidt over 90 cm og vejer næsten det samme som ham. 

Hans fødder vokser dog og han er vokset 5 cm i højden siden januar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.