Hjælp - han vokser ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.950 visninger
21 svar
5 synes godt om
24. oktober 2015

Tigger

Hejsa

jeg er simpelthen så ked af det og bekymret. Jeg har en søn på 5 år der netop har været til undersøgelse hos lægen. 

Min søn skal til at gå til vægtkontrol, da han ikke tager nok på. Til den positive side er han vokset 8 cm siden sidste pr, hvilket er helt fint, men vægten følger ikke med.  

Vi har i dag skulle købe vinterstøvler til ham og hans fødder er ikke vokset i størrelsen siden jeg købte overgangssko tilbage i marts (overgangssko vqr Bisgaard, vinterstøvler Superfit). 

Han skal til vejning om 5 uger og hvis der ikke er sket noget, bliver vi sendt videre til nærmeste børneafdeling. I forvejen er han en ret lille fyr. 

Jeg er bekymret, men glæder mig trods alt over at han tilsyneladende er sund og rask. Glad er han i hvert fald og han trives rigtig fint i både børnehave og hjemmet. Vi har ikke andre børn, så kan ikke sammenligne med andre børn af os. Både far og jeg er normal/gennemsnitlige i højden, men ret slanke begge to. 

Jrg har brug for at høre nogle gode historier, har I børn hvis fødder heller ikke vokser? 

Hvis der sidder nogen derude der har været turen igennem med udredning vil jeg også gerne høre fra dig, fordi jeg slet ikke ved hvad der eventuelt venter os.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

hvad måler og vejer han? jeg har en søn på knap 6 som er lang og slank bare lige for at sammenligne

Anmeld Citér

24. oktober 2015

modesty

Tigger skriver:

Hejsa

jeg er simpelthen så ked af det og bekymret. Jeg har en søn på 5 år der netop har været til undersøgelse hos lægen. 

Min søn skal til at gå til vægtkontrol, da han ikke tager nok på. Til den positive side er han vokset 8 cm siden sidste pr, hvilket er helt fint, men vægten følger ikke med.  

Vi har i dag skulle købe vinterstøvler til ham og hans fødder er ikke vokset i størrelsen siden jeg købte overgangssko tilbage i marts (overgangssko vqr Bisgaard, vinterstøvler Superfit). 

Han skal til vejning om 5 uger og hvis der ikke er sket noget, bliver vi sendt videre til nærmeste børneafdeling. I forvejen er han en ret lille fyr. 

Jeg er bekymret, men glæder mig trods alt over at han tilsyneladende er sund og rask. Glad er han i hvert fald og han trives rigtig fint i både børnehave og hjemmet. Vi har ikke andre børn, så kan ikke sammenligne med andre børn af os. Både far og jeg er normal/gennemsnitlige i højden, men ret slanke begge to. 

Jrg har brug for at høre nogle gode historier, har I børn hvis fødder heller ikke vokser? 

Hvis der sidder nogen derude der har været turen igennem med udredning vil jeg også gerne høre fra dig, fordi jeg slet ikke ved hvad der eventuelt venter os.

Min søns fødder er altså heller ikke vokset særlig meget det sidste halve år. Det har jeg overhovedet ikke tænkt over skulle være et problem. 

Desuden har forskellige mærker forskellige længdemål, så det er ikke så meget størrelsen som den konkrete længde på fødderne du skal gå efter.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Mulllesmor

Min søn passer stadig sine sko og vinterstøvler fra sidste vinter .. Deres fødder vikser jo i ryk så at han står stille ser jeg ikke dom et problem og som en anden skriver så er der jo også forskel på de forskellige mærker.. Desuden er din søn vokset flot i højden og det er jo et godt tegn på trivsel selvom vægten så ikke helt følger med.. Min mindste vokser også i højde men meget meget langsomt i drøjden så ham følger jeg lidt op på herhjemme og vil self vende det med længen hvid hans kurver bliver nedadgående

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Tigger skriver:

Hejsa

Hvor høj er han ? Og hvad vejer han ? Jeg har selv en 5 årig

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Tigger

Tak for jeres svar  

Han er netop blevet målt til 108 cm og 13,9 kilo - så en lille fyr

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Mulllesmor

Tigger skriver:

Tak for jeres svar  

Han er netop blevet målt til 108 cm og 13,9 kilo - så en lille fyr

Hold da op ja han er ski da en lille nips .. Var han lille ved fødslen eller født for tidligt?

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Babilooo

Sjovt så forskellige børn er.

jeg har en på lige under to der er 95 cm som vejer 14,2 (vejede ham i går) - så ham er meget stor.

hans bror er spinkel og vejer vel 19 kg og er 117 og er 6 år. 

Jeg prøver at give min søn sødmælk og fed ost osv for at fylde lidt sul på kroppen. Jeg sniger også skefulde olie i morgengrøden osv.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Babilooo

Og ja.... Jeg ville igsåvære bekymret hvis min søns fødder ikke voksede. 

Min ældste søns føddre vokser 1-2 størrelser om året. Min yngste har vokset 2 størrelser på 7 mnd.

Godt at gå lægen til at chekke 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

sne190810

Min datter på 5 år, er også "kun" vokset en størrelse op i sko på et år. 

Så jeg har lyst til at sige, at det må du altså ikke stresse over 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.