Børn der ik spiser kød, hvad i stedet for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2015

bøllen

StineW79 skriver:

Thea spiser nærmest ik kød og det har snart stået på i et års tid, dog er det blevet mere udpræget indenfor de sidste 2-3 mdr'er. 

Hun vil rigtig gerne spise "tilbehøret" men altså nærmest ik noget kød, så hva kan vi give hende i stedet for? Vh stine

Min dreng spiser heller ikke meget kød, snakkede med lægen om det til 5 års undersøgelsen. Hun sagde at jeg kunne give ham ekstra pålæg på rugbrødet. Kan ikke huske om hun nævnte mere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

StineW79 skriver:

Nu kommer jeg altså snart over og besøger dig! Syntes godt nok bare det er feder at shoppe muligheder end i dk x

Der e r noget der hedder Soy4you, det er en slags soya fars.. Jeg lyver ikke, det er virkeligt og man kan ikke smage at det ikke er kød. Jeg ved man kan få det i meny. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
StineW79 skriver:

Nu kommer jeg altså snart over og besøger dig! Syntes godt nok bare det er feder at shoppe muligheder end i dk x

Ja, kom du herover 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
serinasmor skriver:

Spiser hun kød som pålæg på rugbrød - og får hun rugbrød i børnehaven ? 

I så fald skal du overhovedet ikke være bekymret - hun vil fint få dækket hendes protein behov derigennem ... 

Hun har feks kødpølse osv med på madpakke, men oftes så spiser hun kun et 1/2 rugbrød til frokost og et 1/2 stk sandwichbrød til frugt, så tænker slet ik det er nok kød til at dække et normalt behov... 

Hun spiser rigtig fint til morgen og aften, bare ik kød. Vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

Dinna88 skriver:

quorn har vi herhjemme. I Randers er der en enkelt forretning, som jeg kender til, der sælger det. Jeg mener også, at de havde andre former for erstatning. jeg tror muligvis at økologi forretninger har det også

Hummm må kigge efter det, men har aldrig set det. Vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

modesty skriver:

Linser er rigtig gode i supper f.eks.

Eller i stegeso/rømertopf-retter som f.eks den her:

http://pagik.dk/2012/01/kylling-i-stegeso/ (den har vi lavet flere gange herhjemme, den er god)

Bønner behøver ikke at få en grynet konsistens (du skal ikke købe dem på dåse), men det tager lidt tid at lære at lave dem ordentligt. Herhjemme er det min mand der står for bønnerne.  De kan både bruges i sammenkogte retter og f.eks salater.

Thea elsker suppe, så måske de sku prøves på den måde! Vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

bøllen skriver:

Min dreng spiser heller ikke meget kød, snakkede med lægen om det til 5 års undersøgelsen. Hun sagde at jeg kunne give ham ekstra pålæg på rugbrødet. Kan ikke huske om hun nævnte mere 

Hun piller bare det extra pålæg af, hvis der kommer mere på end der plejer, så den virker desværre ik her vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

Ønsker en lille spire.. skriver:

Der e r noget der hedder Soy4you, det er en slags soya fars.. Jeg lyver ikke, det er virkeligt og man kan ikke smage at det ikke er kød. Jeg ved man kan få det i meny. 

Uha vi har lige fået en meny, så må derud og kigge! Vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

PT skriver:

Ja, kom du herover 

X

Anmeld Citér

21. oktober 2015

tribk

StineW79 skriver:

Ja jeg mener i feks forhold til at få protein i hende.

Hun vil gerne spise det grønne og gerne både bønner, majs og ærter osv.

Tror bare at hun ik bryder sig om konsistensen af kød, når man tykker på det. Hun ka nærmest ik få sig selv til at synke det. 

Bacon gider hun at spise i ca 50 procent af gangen vi får det. 

Æg er hun meget glad for, så det får vi "tit"

Min søster fortæller at hun havde det på samme måde som barn.

Men syntes bare det er rigtig svært at finde på spændene mad til hende, for syntes jo tot det bare bliver det samme. Vh stine

Ok, jeg tror altså ikke du behøver at bekymre dig. Vi behøver slet ikke spise kød for at få dækket behovet for protein, og de fleste mennesker der spiser kød, spiser mere end de har brug for (ift. protein).

Hvad siger hun til yoghurt og ost? Mælk indeholder også protein.

Hvis hun er glad for æg, så bare fyld på

Hvad med pølser? Man kan jo få dem i varierende kvalitet, så de kan sagtens være helt lødig kost.

I forhold til køderstatnings-produkter, der fuldstændig ligner kød, er det jo ligemeget hvis hun ikke kan lide kød. Så vil hun heller ikke kunne lide køderstatning, konsistensen er næsten den samme

Jeg ville nu kun bekymre mig hvis hun KUN ville spise fx. pasta uden noget. Altså ensidige ting uden næring. Men det lyder til at hun spiser alt muligt. Så skidt med kødet, der er ikke noget galt med at være vegetar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.