Børn der ik spiser kød, hvad i stedet for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
31 svar
3 synes godt om
21. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea spiser nærmest ik kød og det har snart stået på i et års tid, dog er det blevet mere udpræget indenfor de sidste 2-3 mdr'er. 

Hun vil rigtig gerne spise "tilbehøret" men altså nærmest ik noget kød, så hva kan vi give hende i stedet for? Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

AnonymMor

StineW79 skriver:

Thea spiser nærmest ik kød og det har snart stået på i et års tid, dog er det blevet mere udpræget indenfor de sidste 2-3 mdr'er. 

Hun vil rigtig gerne spise "tilbehøret" men altså nærmest ik noget kød, så hva kan vi give hende i stedet for? Vh stine

Følger lige med da min datter på 2 heller ikke vil spise kød  

Anmeld Citér

21. oktober 2015

tribk

StineW79 skriver:

Mener du i forhold til at få protein? I så fald: bælgfrugter, æg og mælkeprodukter.

Er det fordi kosten bliver for ensidig? Altså at hun kun spiser kartofler eller ris/pasta? Så kunne du måske gøre mere ud af tilbehøret, så kødet ikke bliver så vigtigt. 

Hvad med bacon Det er vel også kød.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

SofiaMik

Har i prøvet med:

Små frikadeller

Fiskefrikadeller 

Fiskepinde 

Torskerogn på dåse

Makrel på dåse

Boller i karry

pasta kødsauce 

Burgere

Pølser ( cocktail pølser)

Mine kunne heller ikke lide kød, men de spiser da ovenstående. Vigtigste er, at der ikke er synlige løgstykker eller andre grøntsager, det blender jeg og at det ikke bliver blandet sammen. Jeg anretter det hele i små skåle separat på bordet og så kan de selv tage

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

tribk skriver:

Mener du i forhold til at få protein? I så fald: bælgfrugter, æg og mælkeprodukter.

Er det fordi kosten bliver for ensidig? Altså at hun kun spiser kartofler eller ris/pasta? Så kunne du måske gøre mere ud af tilbehøret, så kødet ikke bliver så vigtigt. 

Hvad med bacon Det er vel også kød.

Ja jeg mener i feks forhold til at få protein i hende.

Hun vil gerne spise det grønne og gerne både bønner, majs og ærter osv.

Tror bare at hun ik bryder sig om konsistensen af kød, når man tykker på det. Hun ka nærmest ik få sig selv til at synke det. 

Bacon gider hun at spise i ca 50 procent af gangen vi får det. 

Æg er hun meget glad for, så det får vi "tit"

Min søster fortæller at hun havde det på samme måde som barn.

Men syntes bare det er rigtig svært at finde på spændene mad til hende, for syntes jo tot det bare bliver det samme. Vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

Rinepigen skriver:

Følger lige med da min datter på 2 heller ikke vil spise kød  

Du ska være så velkommen! Vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

modesty

Forskellige former for bønner (ikke de grønne) og linser. Æg. Avocado.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

GrønStjerne

Min ældste på 7 er heller ikke glad for det. Fisk går dog noget bedre, i sær laks i ovnen. Sprødstegte kyllingestrimler er også godt når der skal lidt protein indenbords

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

GrønStjerne skriver:

Min ældste på 7 er heller ikke glad for det. Fisk går dog noget bedre, i sær laks i ovnen. Sprødstegte kyllingestrimler er også godt når der skal lidt protein indenbords

Thea er også 7 år. Hun vil også gerne have laks og anden fisk, så det får vi hver uge, men vi andre vil jo gerne have lidt forskelligt, så det ik altid bare er det samme vi får. Vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

modesty skriver:

Forskellige former for bønner (ikke de grønne) og linser. Æg. Avocado.

Hvordan laver du så linser og ik grønne bønner? 

Syntes bønner får en grynet konsistens, så det er kun de grønne vi får. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.