Børn der ik spiser kød, hvad i stedet for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2015

Mum33

Edemam bønner (fra frost). Kidneybønner fra dåse. Min søn æder alle disse bønnerformer i store mængder. 

Æg er også god vej til protein. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Abemor skriver:

Edemam bønner (fra frost). Kidneybønner fra dåse. Min søn æder alle disse bønnerformer i store mængder. 

Æg er også god vej til protein. 

Vi elsker edmame bønner og æg spiser vi også i gode mængder.

Syntes bare kidney bønner er så kedelige. Vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Følger med. Ida på knap 4 år vil heller ikke spise det...

Anmeld Citér

21. oktober 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Min søn på 3 er vegetar. Han spiser mange bønner og linser, og herovre kan man købe et mærke, der hedder Quorn, der laver kødfri alternativer til de fleste slags kød.

F.eks bruger jeg aldrig hakket fars men altid quorn fars. Det ved jeg dog ikke, om man kan købe i Danmark? 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

PT skriver:

Min søn på 3 er vegetar. Han spiser mange bønner og linser, og herovre kan man købe et mærke, der hedder Quorn, der laver kødfri alternativer til de fleste slags kød.

F.eks bruger jeg aldrig hakket fars men altid quorn fars. Det ved jeg dog ikke, om man kan købe i Danmark? 

Nu kommer jeg altså snart over og besøger dig! Syntes godt nok bare det er feder at shoppe muligheder end i dk x

Anmeld Citér

21. oktober 2015

karisima

Herhjemme spiser vi godt nok kød (og med stor velbehag) men forsøger at have kødfrie dage hver uge og en af favoritterne er pita med hjemmelavede falafler efter denne opskrift  http://www.valdemarsro.dk/fabelagtig-falafel-i-pitabrod/

Mmmm vi fik det i mandags og det er bare mums 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

StineW79

karisima skriver:

Herhjemme spiser vi godt nok kød (og med stor velbehag) men forsøger at have kødfrie dage hver uge og en af favoritterne er pita med hjemmelavede falafler efter denne opskrift  http://www.valdemarsro.dk/fabelagtig-falafel-i-pitabrod/

Mmmm vi fik det i mandags og det er bare mums 

Ummmmmm de ser gode ud! Ska helt sikkert afprøves. Vh stine

Anmeld Citér

21. oktober 2015

serinasmor

StineW79 skriver:

Thea spiser nærmest ik kød og det har snart stået på i et års tid, dog er det blevet mere udpræget indenfor de sidste 2-3 mdr'er. 

Hun vil rigtig gerne spise "tilbehøret" men altså nærmest ik noget kød, så hva kan vi give hende i stedet for? Vh stine

Spiser hun kød som pålæg på rugbrød - og får hun rugbrød i børnehaven ? 

I så fald skal du overhovedet ikke være bekymret - hun vil fint få dækket hendes protein behov derigennem ... 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Dinna88

StineW79 skriver:

Nu kommer jeg altså snart over og besøger dig! Syntes godt nok bare det er feder at shoppe muligheder end i dk x

quorn har vi herhjemme. I Randers er der en enkelt forretning, som jeg kender til, der sælger det. Jeg mener også, at de havde andre former for erstatning. jeg tror muligvis at økologi forretninger har det også

Anmeld Citér

21. oktober 2015

modesty

StineW79 skriver:

Hvordan laver du så linser og ik grønne bønner? 

Syntes bønner får en grynet konsistens, så det er kun de grønne vi får. Vh stine

Linser er rigtig gode i supper f.eks.

Eller i stegeso/rømertopf-retter som f.eks den her:

http://pagik.dk/2012/01/kylling-i-stegeso/ (den har vi lavet flere gange herhjemme, den er god)

Bønner behøver ikke at få en grynet konsistens (du skal ikke købe dem på dåse), men det tager lidt tid at lære at lave dem ordentligt. Herhjemme er det min mand der står for bønnerne.  De kan både bruges i sammenkogte retter og f.eks salater.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.