Fuck jeg hader min kæreste lige nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2009

Lone Jakobsen

først et kæmpe herfra.

ved hvad du gennemgår, har selv været der og jeg føler med dig af hele mit
kan kun give de andre ret. hjælp dig selv og barnet til en bedre fremtid.
kærligheden er nytteløs her og du bliver nød til at sørge for at dig og barnet er i sikkerhed.
du må gerne skrive privat hvis det kan hjælpe dig. for jeg ved hvor svært det er når man virkelig elsker hans gode sider...men virkelig frygter og måske endda hader de dårlige.
tro mig, det er langt mere simpelt at være alene end at leve på den måde.
flere herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2009

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres meninger. Jeg har taget dem til mig.

Jeg ved jeg nok skal klare mig, hvis jeg skulle vælge at gå.. men jeg elsker ham og ønsker at kæmpe. Jeg har virkelig fået sagt nogle ting til ham her i dag og han kan godt selv se han var et svin i går. Jeg sagde, at det ikke er nok, at han kan se det. Jeg vil have han skal gå til sin læge sammen med mig, og gør han ikke det, er det slut. Det turde jeg godt sige, for jeg mener det!

Hvis jeg valgte at gå  så ville jeg bare få et problem med det, at når vi er sammen ved jeg hvor jeg har ham ifh. til vores barn. Det ville jeg ikke vide, hvis vi ikke var sammen. Og jeg ved han vil få samkvem for jeg kender mange der er tvunget til at sende deres barn afsted til fædre af virkelig tvivlsomme karakterer!!

Anmeld

19. september 2009

heaven

Jeg ved jeg nok skal klare mig, hvis jeg skulle vælge at gå.. men jeg elsker ham og ønsker at kæmpe. Jeg har virkelig fået sagt nogle ting til ham her i dag og han kan godt selv se han var et svin i går. Jeg sagde, at det ikke er nok, at han kan se det. Jeg vil have han skal gå til sin læge sammen med mig, og gør han ikke det, er det slut. Det turde jeg godt sige, for jeg mener det!

Hvis jeg valgte at gå  så ville jeg bare få et problem med det, at når vi er sammen ved jeg hvor jeg har ham ifh. til vores barn. Det ville jeg ikke vide, hvis vi ikke var sammen. Og jeg ved han vil få samkvem for jeg kender mange der er tvunget til at sende deres barn afsted til fædre af virkelig tvivlsomme karakterer!!

hruuum.... ja, der er jo kun en der kan "gøre noget" og ta en beslutning, og det er dig selv, ingen kan jo tvinge dig.... håber dog du finder styrken, og lov mig du passer godt på dig selv og dit barn....

Jannie - bekymret for dig og dit barn

Anmeld

19. september 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

hvis du har bevis på at han har et problem...fx at han tidligere har været på antabus eller hvis han tidligere er dømt for vold...så vil de ikke være helt så hurtige til at gi ham samkvem.
jeg synes også du dømmer dit barn til en langt hårdede hverdag....plus den fact at dit barn får nogle virkelig hårde ods imod sig ved at vokse op med vold og misbrug. dit barn vil nemlig opfatte det som normal adfærd og derfor søge det som voksen.
ønsker du virkelig at dit barn skal vokse op og finde sig en kæreste der behandler ham/hende som din kæreste behandler dig?
jeg ved jeg er lidt hård.... men det var nogle af de ting der fik mig til at forlade en meget manipulerende misbruger.
jeg ber til at du ikke bruger dit barn som undskyldning for at blive hos ham.... det gjorde jeg langt hen af vejen....og tro mig... det går kun den forkerte vej.
men det er noget du selv skal indse....og før du er parat til det.... ja der kan nok så mange ord fra alle os ikke skubbe dig væk fra ham.
jeg ku fortsætte, men vil stoppe nu.
ønsker det bedste for dig og dit barn.... men jeg tror du træffer det forkerte valg...og jeg kan kun be til at dit barn ikke kommer til at lider alt for meget under det.

Anmeld

20. september 2009

pipsen

Jeg var i et virkeligt dårligt forhold for mange år siden med en mand jeg elskede højt. Til sidst havde jeg valget mellem min selvrespekt eller at blive ved ham... Jeg valgte respekten og kærligheden til mig selv... Det gik også op for mig, at kærlighed langt fra er nok til et godt forhold. Respekt for hinanden og evnen til at gøre ens partner mere lykkelig end vedkommende kunne være alene er essentiel. Så spørg dig selv, hvad din mand gør for at dit liv er bedre? Mht dit barns sikkerhed, kan jeg sagtens se problemet i samkvensret. Men jeg ser også meget store problemer og alvorlige konsekvenser for dit barn ved at blive... Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en advokat så du kan få vejledning i, hvordan du beskytter dit barn bedst muligt. Hvis du googler "gratis advokat" kommer der flere muligheder. Du må og skal tage kampen op for dit barn søde. Håber virkelig du vælger at passe på dig selv og dit barn.. 

Anmeld

20. september 2009

qp

ØHHH ???

Ja jeg ved godt der er hårde ord men de ord skulle gerne give stof til eftertanke. Jeg tænker, at når man går tilbage til en mand der er både er voldelig og drikker, så kan man jo ikke forvente at han pludselig vender 180 grader, for det gør sådanne mennesker desværre ikke. 
Når man tager en mand tilbage efter han har været voldelig og endda vælger, at få barn sammen med ham så viser man ham ( ubevidst) , at det er sådan man vil behandles og har dermed "redt sin egen seng". Jeg er godt klar over, at man ikke tænker særlig rationelt når man er forelsket ( hell... jeg har været der selv) men jeg mener heller ikke, at man skal se anonym som et "offer" for hun har selv valgt, at være i forholdet på trods af flere ringende alarmklokker.
Personligt synes jeg ikke, at det hjælper at give anonym medlidenhed og fortælle hende hvor synd man synes det er for hende for det frembringer hendes offerposition endnu mere og hun vil dermed dyrke den endnu mere. Jeg mener det er vigtigt, at man stiller spørgsmål som kan lede anonym på andre og mere selvstændige tanker omkring sig selv og egen position.

Til anonym jeg håber du begynder, at tænke i andre perspektiver og kommer ud af det forhold for der er virkelig ingen vej tilbage "til de gode tider" når man først har gennemgået de ting du/ i har. Jeg har selv levet med en alkoholiker i et års tid og jeg gør det ALDRIG igen! Jeg var håbløst forelsket trods alarmklokker  - i dag ryster jeg på hovedet af mig selv og glæder mig over, at vi aldrig fik børn sammen. Han var netop det mest fantastiske menneske i perioder men derudover var han også det største svin og løj om rigtig mange ting så man faktisk ikke anede hvor man havde ham. Det er nu nogle år siden og ved du hvad, han er stadig alkoholiker og ser endnu værre ud end han gjorde dengang, hans liv et gået i stå. Du skal ikke lade din kæreste drage dig med ned i hans "lort" det er du ikke tjent med - du har kun et liv, lev det!

Anmeld

20. september 2009

Anonym trådstarter

Jeg forstår godt jeres bekymring, men jeg har været sammen med ham i 15 år, og ud af de 15 år, var der kun det ene år, hvor det hele ramlede om ørerne på os. Det år hvor han slog, var ondskabsfuld og drak er nu 5 år siden. De sidste 5 år har der ikke været noget, så man kan vel ikke kalde ham alkoholiker.

Der var kun det ene år, men efter fødslen af vores fælles barn er der sket noget i ham, og jeg tror faktisk mest af alt at han har en fødselsdepression. Han har bare ikke villet høre på mig, når jeg har nævnt det. Men nu har han fået valget at gå til læge ellers kan det ikke være os, for jeg orker ikke, hvis det skal blive som dengang. Og tro mig, MIT BARN SKAL ALDRIG LIDE, hvis jeg kan gøre noget, SÅ HELLERE GÅ!

Men jeg ved bare jeg kan få min gode mand tilbage hvis han får talt med lægen, i går var jeg bare dybt frustreret over det der skete. Han ringer til lægen mandag, for han elsker os, og kan godt se det ikke er godt for tiden.

Anmeld

20. september 2009

sarahb

qp skriver:

Ja jeg ved godt der er hårde ord men de ord skulle gerne give stof til eftertanke. Jeg tænker, at når man går tilbage til en mand der er både er voldelig og drikker, så kan man jo ikke forvente at han pludselig vender 180 grader, for det gør sådanne mennesker desværre ikke. 
Når man tager en mand tilbage efter han har været voldelig og endda vælger, at få barn sammen med ham så viser man ham ( ubevidst) , at det er sådan man vil behandles og har dermed "redt sin egen seng". Jeg er godt klar over, at man ikke tænker særlig rationelt når man er forelsket ( hell... jeg har været der selv) men jeg mener heller ikke, at man skal se anonym som et "offer" for hun har selv valgt, at være i forholdet på trods af flere ringende alarmklokker.
Personligt synes jeg ikke, at det hjælper at give anonym medlidenhed og fortælle hende hvor synd man synes det er for hende for det frembringer hendes offerposition endnu mere og hun vil dermed dyrke den endnu mere. Jeg mener det er vigtigt, at man stiller spørgsmål som kan lede anonym på andre og mere selvstændige tanker omkring sig selv og egen position.

Til anonym jeg håber du begynder, at tænke i andre perspektiver og kommer ud af det forhold for der er virkelig ingen vej tilbage "til de gode tider" når man først har gennemgået de ting du/ i har. Jeg har selv levet med en alkoholiker i et års tid og jeg gør det ALDRIG igen! Jeg var håbløst forelsket trods alarmklokker  - i dag ryster jeg på hovedet af mig selv og glæder mig over, at vi aldrig fik børn sammen. Han var netop det mest fantastiske menneske i perioder men derudover var han også det største svin og løj om rigtig mange ting så man faktisk ikke anede hvor man havde ham. Det er nu nogle år siden og ved du hvad, han er stadig alkoholiker og ser endnu værre ud end han gjorde dengang, hans liv et gået i stå. Du skal ikke lade din kæreste drage dig med ned i hans "lort" det er du ikke tjent med - du har kun et liv, lev det!

FULDSTÆNDIG ENIG!!!

Se at komme væk uanset hvor mange undskyldninger du har for ham!!

Anmeld

20. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Du vil kæmpe fordi du elsker ham - vågn op og indse at det ikke handler om hvad DU føler...

Anmeld

20. september 2009

karina1980

Rosa skriver:

Du vil kæmpe fordi du elsker ham - vågn op og indse at det ikke handler om hvad DU føler...

nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.