pyhh, det er en svær en, jeg er selv vokset op hos en alkoholiker, som tævede min mor, og den følelse af at skulle hjælpe og beskytte min mor og mine søskende sidder stadig meget dybt i mig, jeg fik rigtig mange gange nogle ordentlige tæv for at forsøge på at få ham stoppet, jeg har været gul/blå/lilla alle steder hvor det ikke kunne ses, været fritaget for gymnastik o.lign. for at det blev skjult.
og i mange år fandt jeg mænd der lignede min far, altså mænd der var misbruger af enten stoffer eller alkohol og som alle på den ene eller anden måde misbrugte min tillid og manglede respekt for mig, nogen var tilmed voldelige,
det gik faktisk så vidt at da jeg fandt min nuværende mand måtte jeg teste ham for hvor langt jeg kunne gå før han gjorde det samme som alle de andre, for jeg havde en forstilling om at alle mænd var sådan, det var blot et spørgsmål om hvor filmen knækkede for dem, og ja det har altså givet nogle gevaldige problemer i vores forhold.
idag er jeg blevet klogere, men kan stadig få en kæmpe mistillid til ham, for den angst jeg oplevede som barn, den sidder så dybt i mig og er så svær at arbejde med, at den faktisk let kan ødelægge alt igen

så for dit barn skyld så håber jeg du vil tænke dig om, det dit barn ser, vil præge det resten af livet, du ønsker jo heller ikke at dit barn en dag bliver som din kæreste og er sdan over for en anden pige,
hvilket han vil lærer hjemmefra er okay, hvis du ikke ændre på noget,
jeg ved ikke hvad jeg selv ville gøre om jeg ville skynde mig at flytte og få mit barn væk, eller om jeg ville fange ham på en dag hvor han endnu ikke har haft misbrug af alkohol og så sætte ham stolen for døren, be ham om at få hjælp,
men jeg ved at jeg ville tænke på mit barn
hvis i virkelig elsker hinanden og jeres kærlighed er the real deal, så vil den også overleve at du sætter grænsen hårdt op og det kan jo være det der skal til før han indser at han har et problem, for det jo ikke sikkert at han synes det er så stort et problem,
nu ved jeg ikke hvordan jeres netværk ser ud, men kunne der være lidt hjælp at hente derfra, er der andre end dig der ser ham sådan?
jeg håber at du tænker på dig selv og dit barn, på hvad du ønsker dit barn skal vokse op i og lære hjemmefra, nogle gange er det faktisk slet ikke så skidt at være dele barn,

det har nogle rigtig fine fordele også