En tanke om 'når mor har samvær'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.708 visninger
22 svar
113 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. oktober 2015

MorTil3+

Hej baby brugere jeg har flere gange stødt på indlæg herinde hvor det er mor der har samvær hveranden weekend og det undrer mig rigtig meget, hvordan kan man som mor nøjes med at se sit barn hveranden weekend, ved godt at far kan være ligeså god, men det er dog stadig det mest almindelige at det er far der har samvær. Kender nogle privat som bor hos far men der er mødrene ikke helt raske. Det er ikke for at dømme nogen jeg undrer mig bare hver gang jeg støder på det. Så ku egentlig godt tænke mig at høre hvorfor man har valgt denne løsning?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2015

Happiness

Nu er jeg ikke i den situation. Men hvad nu hvis børnene trives bedst hos far? Selvom man er ved sine fulde fem, så kan far nogen gange bare være bedre.

Man må lukke sin egen egoist ned, og gøre hvad der er bedst for børnene. Alle inkl fædrene, vil jo gerne at barnet har bopæl hos dem.

Det må da være lige så slemt for dem, som for mødrene at undværre børnene... Selv om man har et specielt bånd til det nyfødte, så får far jo også et specielt bånd til dem.

Har set flere tilfælde hvor jeg ærligt har tænkt, at de burde bo hos fædrene. Ikke at de mistrives hos mødrene. Men fædrene har bare mere at give af.

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Sandratoft

MorTil3+ skriver:

Hej baby brugere jeg har flere gange stødt på indlæg herinde hvor det er mor der har samvær hveranden weekend og det undrer mig rigtig meget, hvordan kan man som mor nøjes med at se sit barn hveranden weekend, ved godt at far kan være ligeså god, men det er dog stadig det mest almindelige at det er far der har samvær. Kender nogle privat som bor hos far men der er mødrene ikke helt raske. Det er ikke for at dømme nogen jeg undrer mig bare hver gang jeg støder på det. Så ku egentlig godt tænke mig at høre hvorfor man har valgt denne løsning?? 

Jeg må indrømme at det er et underligt spørgsmål "hvordan kan man som mor nøjes med at se sit barn hver anden weekend" 

Er mor og far ikke ligestillet i din verden? 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym

Jeg synes faktisk det er rigtig trist at man skriger om ligestilling på nær når det gælder noget omkring barsel, samvær mm....

Mor Er og bliver ikke som en selvfølge bedre...eller bare bedst.

hurra for mænd der kræver barsel, og hurra for mænd der kræver bopæl.... For det er da ikke nemmere for far end det er for mor at undvære sit barn.....

Jeg synes det er fantastisk at se nogle faktisk tænker på sin børn frem for sig selv og indser at sit barn har det bedre ved at bo bed far... Hvis det er det der er tilfældet....

Man skal vel forhåbentlig ikke dele noget for at ville sit barn bedst. Og fordi man kan se ud over egen næse . 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Sprit25

Hvordan kan en far nøjes?

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym

Jeg synes faktisk, at det er et rigtig godt spørgsmål. Men pas nu på, at du ikke bliver lynchet af alle de politisk korrekte herinde.

Synes også, at det er nogle underlige mødre, der kan undvære deres børn så meget. Og det synes jeg som kvinde og mor til 3. Tænker at de har fejlet et sted, hvis de kan nøjes med at have deres børn hver anden weekend. Politisk korrekt?  Nej men sådan føler jeg.

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg synes faktisk, at det er et rigtig godt spørgsmål. Men pas nu på, at du ikke bliver lynchet af alle de politisk korrekte herinde.

Synes også, at det er nogle underlige mødre, der kan undvære deres børn så meget. Og det synes jeg som kvinde og mor til 3. Tænker at de har fejlet et sted, hvis de kan nøjes med at have deres børn hver anden weekend. Politisk korrekt?  Nej men sådan føler jeg.

Men er man ikke også en underlig far? 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Happiness

Anonym skriver:

Politisk korrekt?! Ej, come on!

Hvorfor har mor "førsteret"?! Man er vel 2 om at lave børnene! 

Fejlet? Seriøst? Synes du at alle fædre fejler?

Jeg ville HADE at mine børn skulle bo hos deres far og ikke mig. Men hvis mine børn havde det bedst der, ja, så ville jeg gerne undværre dem for DERES skyld. 

Hvem er det lige det handler om det her? De voksne eller børnene?

Anmeld Citér

14. oktober 2015

L-Mortil3

Det er vel de mødre der kan sluge deres egen stolthed og kærlighed nok til at se hvad der i det givne tilfælde gavner børnene mest, ligesåvel som det er, når det er omvendt.

Anmeld Citér

14. oktober 2015

MorTil3+

Happiness skriver:

Nu er jeg ikke i den situation. Men hvad nu hvis børnene trives bedst hos far? Selvom man er ved sine fulde fem, så kan far nogen gange bare være bedre.

Man må lukke sin egen egoist ned, og gøre hvad der er bedst for børnene. Alle inkl fædrene, vil jo gerne at barnet har bopæl hos dem.

Det må da være lige så slemt for dem, som for mødrene at undværre børnene... Selv om man har et specielt bånd til det nyfødte, så får far jo også et specielt bånd til dem.

Har set flere tilfælde hvor jeg ærligt har tænkt, at de burde bo hos fædrene. Ikke at de mistrives hos mødrene. Men fædrene har bare mere at give af.

Ja er helt enig, det ville jo netop være en grund til at man vælger den løsning, ville jo gerne høre hvorfor folk har valgt denne løsning, det er jo lidt atypisk at børn bor hos far og ikke mor. Har aldrig sagt at det er bedre altid at bo hos mor. I min egen situation ville vores børn blive hos mig hvis vi gik fra hinanden og det er ikke fordi jeg er bedre end far men fordi far har et tidskrævende arbejde, og næsten aldrig er hjemme. Og ja af den grund er børnene jo også tættere på mig da det altid er mig der er her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.