Donere æg i forbindelse med IVF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2015

o1Mutte

Sophie90 skriver:

Hej med jer  

Vi starter IVF den 30. oktober, og har før overvejet at donere æg, lysten er kun blevet større i forbindelse med hele vores forløb. (Som jo dårligt er startet helt 

Er der nogle af jer der har prøvet at donere samtidig med at i selv var i behandling? Jeg tænkte hvis der var overskydende æg kan de vel gives til en anden? 
Ved overhoved ikke om det er en mulighed, men tænkte om der var nogle herinde der vidste noget om det? 

Vil selvfølgelig spørge min fertilitetslæge også 

KOmmer også til at tænke på.. Hvis du nu står og donere en masse fine æg i dine forsøg så mister du selv de ekstra chancer som der er i fryseæggene.

Men hvis du bruger dine forsøg selv (og forhåbenlig bliver gravid) så mister du ingenting hvis du først donere bagefter. Det tæller nemlig ingensteder.
Det vil det gøre hvis du donere overskydende æg i dine forsøg.

Jeg har været igennem 2 æu og det er faktisk i fryseforsøgende jeg har haft mest succes.. Dog er jeg stadig ikke gravid.
Har haft 2 ægudtagninger men hele 9 æg oplægninger fordi jeg har haft så mange æg i fryseren. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2015

Sophie90

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er helt ok - det er en kompliceret verden og du må ikke undskylde for at stille spørgsmål

Som én bruger ovenfor skriver: Hvis der er befrugtede og gode æg i overskud efter et forsøg, fryses de ned til senere oplægning. Du har tre gratis forsøg med udtagning i det offentlige - men kan jo således opnå langt flere oplægninger,  hvis æggene vil lege med.

Når et æg først er befrugtet, kan det dog ikke doneres, da der så vil være tale om din og din partners barn og derved såkaldt "fosteradoption", som endnu ikke er lovligt i Danmark.

Spørg endelig om mere, hvis du har behov - og god vind!

Okay, tak :-) 

Så hvis jeg ved udtagning har lad os sige 5 gode æg, og de bliver frosset ned, så har vi i realiteten 4 ekstra forsøg? :-o 

Mange tak :-)

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Sophie90

o1Mutte skriver:

KOmmer også til at tænke på.. Hvis du nu står og donere en masse fine æg i dine forsøg så mister du selv de ekstra chancer som der er i fryseæggene.

Men hvis du bruger dine forsøg selv (og forhåbenlig bliver gravid) så mister du ingenting hvis du først donere bagefter. Det tæller nemlig ingensteder.
Det vil det gøre hvis du donere overskydende æg i dine forsøg.

Jeg har været igennem 2 æu og det er faktisk i fryseforsøgende jeg har haft mest succes.. Dog er jeg stadig ikke gravid.
Har haft 2 ægudtagninger men hele 9 æg oplægninger fordi jeg har haft så mange æg i fryseren. 

Oh okay, var ikke klar over det der med at man kan gemme sine gode æg og dermed få flere chancer :-) det gør jo selvfølelig en forskel.. Jeg tænkte bare på hvis de alligevel blev smidt ud.. Så ville det jo være fjollet.. 

Hold da op, det var mange. 

Må jeg spørge, gør ÆU ondt? :-) 

jeg havde mange smerter ved hsg, så jeg er ret nervøs for det! 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Sophie90

Imaong skriver:

Har hørt man skal ha 12 gode æg i overskud før man kan få tilbudt at donere men jeg ville også vente får hvis det æg man får op ikk bliver til noget og resten er doneret væk i stedet for at ha fået dem i fryseren så skal man selv starte behandlingen helt forfra, ville virkelig også fortryde hvis jeg ikk selv fik børn og andre så havde mine æg og fået børn ud af dem 

Ja, jeg kan godt se at det virkelig nedsætter egne chancer 

Så jeg tror jeg ser hvor slemt Æu er, også gøre det når vi selv har haft succes :-) 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

o1Mutte

Sophie90 skriver:

Så hvis jeg ved udtagning har lad os sige 5 gode æg, og de bliver frosset ned, så har vi i realiteten 4 ekstra forsøg? :-o 

Lige præcist  

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Sophie90

o1Mutte skriver:

Lige præcist  

Aha, mange tak for svar  

Lige et helt andet spørgsmål - Gør Æu ondt? 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Sophie90 skriver:

Ja, sådan kan man godt sige det. De fire nedfrosne æg vil kunne bruges til oplægning og derved give fire nye chancer, såfremt de alle overlever op- og nedfrysningen. Chancerne ved såkaldte fryseæg er en anelse lavere end med "friske" æg, men det er stadig en rigtig fin mulighed.

Mht. om ÆU gør ondt... det er voldsomt forskelligt hvor meget man påvirkes.  Jeg fandt det svært ubehageligt, men det var mere hele situationen end det var decideret smerte. Da de først var i gang blev jeg mere rolig og de er meget dygtige og gode til at hjælpe og smertedække én... du kan godt klare det!

Rigtig meget held og lykke!

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Sophie90 skriver:

Hej med jer  

Vi starter IVF den 30. oktober, og har før overvejet at donere æg, lysten er kun blevet større i forbindelse med hele vores forløb. (Som jo dårligt er startet helt 

Er der nogle af jer der har prøvet at donere samtidig med at i selv var i behandling? Jeg tænkte hvis der var overskydende æg kan de vel gives til en anden? 
Ved overhoved ikke om det er en mulighed, men tænkte om der var nogle herinde der vidste noget om det? 

Vil selvfølgelig spørge min fertilitetslæge også 

Jeg spurgte om det samme på Hvidovre hospital da jeg for seks år siden gennemgik behandling. Der kunne man slet ikke donere æg. De fortalte, at man skulle til Rigshospitalet for at donere. Synes det var meget mærkeligt når der nu er så stor mangel. Mine æg var dog alt for fåtallige til at jeg kunne donere, så det blev desværre ikke aktuelt.

Anmeld Citér

16. oktober 2015

o1Mutte

Sophie90 skriver:

Aha, mange tak for svar  

Lige et helt andet spørgsmål - Gør Æu ondt? 

Det synes jeg personligt ikke.. Altså det er ikke skønno, men de er gode til at smertedække en. Og så følger jeg altid meget godt med på skærmen og lytter efter når laboranten siger 'her er et æg' Så mine tanker er andre steder når det er og prøver at distrahere mig selv fra down there.. Men har også hørt om flere hvor de synes det gør ondt.. Så tror det er meget individuelt..  

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Sophie90

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Ja, sådan kan man godt sige det. De fire nedfrosne æg vil kunne bruges til oplægning og derved give fire nye chancer, såfremt de alle overlever op- og nedfrysningen. Chancerne ved såkaldte fryseæg er en anelse lavere end med "friske" æg, men det er stadig en rigtig fin mulighed.

Mht. om ÆU gør ondt... det er voldsomt forskelligt hvor meget man påvirkes.  Jeg fandt det svært ubehageligt, men det var mere hele situationen end det var decideret smerte. Da de først var i gang blev jeg mere rolig og de er meget dygtige og gode til at hjælpe og smertedække én... du kan godt klare det!

Rigtig meget held og lykke!

Arh okay Mange tak for forklaringen, jeg får den jo nok igen til samtalen d. 30 om IVF, men meget rart at være lidt forberedt, så man ved hvad man evt. skal spørge lægen om  

Okay, jeg kan nok ligeså godt forbedrede mig på at det gør ondt, fordi havde voldsomme smerter ved hsg'en.. Men det skal jo bare overståes  

Mange tak, og mange tak for dine svar! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.