Jeg havde de samme tanker som du, inden vi startede op med vores første IVF. Jeg talte med fertilitetslægen, som oplyste at de alene anbefalede donation, såfremt man fik taget mere end 8 æg ud til egen brug. Jeg fik blot taget 5 ud første gang, hvorfor det slet ikke blev aktuelt.
Det viste sig over tre gange IVF, at mine æg slet ikke egnede sig så godt som forventet, trods mange ægreserver. Da jeg således 2. gang fik taget 13 æg ud, var der kun to der endte med at blive brugbare til oplægning.
Der skal tages stilling til donation inden befrugtningen af æggene (selvfølgelig) og derfor fandt jeg det utrolig svært at vide hvad der var det rigtige, for jeg ville oprigtigt gerne donere til par i lignende situationer. Men jeg endte med at beslutte mig for, at vi selv måtte i mål før jeg kunne overveje at tage en runde mere med donation.
I yderste ende kunne det alternativt ske, at en anden kvinde blev gravid med "mit" barn/æg - uden at jeg nogensinde selv fik chancen. Det kunne jeg alligevel ikke helt forholde mig til, og derfor besluttede vi til sidste at vente. Held og lykke med din beslutning.
Anmeld
Citér